Inlägg från: MissHellen |Visa alla inlägg
  • MissHellen

Augustibebisar 2008

Jag har inte varit i från Elton alls, inte änns en halvtimme.. De känns på nu, fakstist! Ni får inte tror att de är jobbigt att ha Elton, men jag känner att jag skulle vilja vara utan ansvar helt, bara för en timme kanske..

Elton tar flaskan hur bra som hällst, så de är egentligen inget problem, utan de är nog jag som är problemet!

Nu snuttar Elton som bara den, precis som SUSS, så skriker han som en galnin gom jag ger han tutten på natten! De funkar inte alls.. Dagarna går de sådär med tutten, han har fortfarande inte fattat sugteckniken, den åker ut HELA tiden!
    Så i natt han varken han eller jag sovit vidare bra..

Så nu har vi/jag bestämt oss för att testa med ersättning, för att verkligen se att min mjölk inte är för tunn på kvällarna! Han kanske tillomed sover bättre?
    Jag som egentligen ville helamma så länge som möjligt, men vi måste ju må så bra som möjligt, alla tre! Känns lite tråkigt ändå, känns som att jag (min mjölk) inte duger :/
    Dock vet jag ju att han går upp som han ska, så de kan ju inte vara fel på mjölken på dagen. Utan den kanske är bara tunn på kvällarna.. Äch, nu vart de bara svammel!

• MissHellen

jucea: Jo, jag börjar nog bli smått alen ändå! Tror att de har lite påverkan på hur jag mår oxå.. Haha, en tvkväll? vad är de? En stressig dusch räknas de? Nää, Jag har Elton jämt! känns de som iaf..

För oss gick de lika bra med flaskan, han tog den direkt Jag som trodde vi skulle behöva kämpa mej de..

• MissHellen

Vt (eller nån annan): Vad ska vi köpa för ersättning till Elton? .-)

• MissHellen

Lina S skrev 2008-11-19 11:05:45 följande:

Finns ju Nan eller Semper att välja mellan!Jag har hört att nan ska vara bättre och skonsammare mot magen, men jag vet inte vad de grundas på. Båda är säkert bra.Finns en från 0-4 mån och en från 4 mån och uppåt. Du kan nästan börja med nr 2 eftersom han snart är 4 mån!
    Tacl tack

Nu är R påväg o köpa de, så vi får väl se hur de blir i kväll, om han blir nöjdare eller inte!
    För nu i natt har de inte varit nåe roligt..
  • MissHellen

Lina S skrev 2008-11-19 11:13:47 följande:

Sam är också inne i en jobbig period när han sover sämre och ska snutta eller han kan nöja sig med nappen men då får man stoppa in den 170 gånger och det orkar man ju inte. Lättare att stoppa in tutten (bröstet alltså, vissa av er kallar ju nappen för tutten )Men de har ju perioder då de sover mycket oroligare för de utvecklas så mycket. Så det är ju inte säkert att det är för att han är hungrig. Men du gör ju helt rätt i att prova ersättning, hoppas det hjälper!
    Men Elton har nästan haft sin period sedan han föddes O jag orkar bara inte! Jag har verkligen hållt ut i de längsta nu, jag vill ju egentligen inte ge han ersättning.. Jag vill ju hel amma! Men han tar ju inte tutten (jag är en av dom ) så de unkar inte, då gallskriker han bara! Jag har max sovit 3 timmar på snart 4 månader, min hjärna är slut

Men nu ska vi inte förlita oss på ersättningen häller, men vi måste verkligen testa allt! Jag orkar bara inte grina över de mer..
  • MissHellen

VT: Jag såg vad du skrivit nu :/ Hoppas verkligen att de går bra för M! Tänker på er!

Suss: Nää, jag vet egentligen inte vad jag känner.. Iband känner jag att jag bara vill lämna Elton hos R, bara för ett litet tag så jag kan "andas". Men när jag tänker på de, så vet jag inte om jag skulle göra de om jag "fick" chansen.. Nää, jag är kluven!

Lina: Ja, men jag tänker fortsätta amma han så länge som mäljligt (6 månader), tänker bara ge han ersättning på kvällen! För jag vet ju att han går upp som han ska av min mjölk.
    Jorå, han tog flaskan på en gång. Men de var ju med bröstmjölk Så vi får väl se..

• MissHellen

Snart: Ja, R skulle köpa Nan nu, så vi får väl testa de
    Jag är ju lite rädd för att han ska få svårare o bajsa, vilket han INTE har nu. Men vi får väl se

• MissHellen

VT: Är de nått dåligt med Nan? Vi köpte de för att de verkar som att dom flesta bäbisar blir trögare i magen på Semper (dock är ju alla barn olika)

Okej, då får jag o Elton ta en promenad o köpa messmör sedan då Tack tack för tipsen!

• MissHellen

jucea: Men, får dom verkligen göra så då?

Rimfolina: Ja, de är ju de som är huvudsaken, så jag hoppas att de blir lite bättre nu

Kvack: Tack tack

• MissHellen

Nu då, hur ska jag ge Elton ersättning?

Ska jag börja med o amma han, sedan ge ersättning om han vill ha?

VT: Hur ska jag göra med messmöret? Hur mycket?
    Tänkte testa med 100 först bara (är de bara eller?!?). Ska jag hä i messmöret innan jag värmer eller efter?
    Ska man ha de även fast man har ersättning på tetra?

Ojdå, blev många frågor nu

Svar på tråden Augustibebisar 2008