Inlägg från: Carinamamma84 |Visa alla inlägg
  • Carinamamma84

Augustibebisar 2008

Har kommit fram med en sak nu.
    Jag pratade med mamma igår om Bm som gjorde skännste fel när jag var gravid.
    Visst det har gått 3 mån men jag ska fortfarande göra anmälan om skännste fel.
    Det är adrig försent.
    Så får hon en varning annars kommer jag inte kunna förlåta mig själv och våga skaffa barn igen om jag måste gå dit.
    Ska jag ska ringa socialstyrelsen i morgon om detta och fråga mm.
    050607 - 080814
  • Carinamamma84
    Svar på #2801
    Så jag ringde socilalstyrelsen och fock adressen ja detta du gav mig.
    Nu har jag fyllt i papper som jag ska skicka in i morgon.
    Käringen slipper inte undan.
    Detta känns underbart just nu haha nu j*vlar ska hon få äta sin egna medicin den J*veln.
    Alla tycker att hon har gjort kännstefel mot mig under graviditeten och det tyckte många hära inne i Fl.
    Så nu är det gjort.
    050607 - 080814
  • Carinamamma84
    Idag köpte jag två boddysar åt mannen min hehe ja Didos
    En boddy som är babyblå med massa spöken på skitsnygg både bak o fram
    Sen en boddy som ser ut som en liten hummla hehe gulligt
    första kotade 39kr andra 43kr hålléns..

Tror min man är lite förkyld Han är lite konstig när han sover men andras vanligt men gråter då och då..Ebba har hosta men fick hostmedicin igår.

Igår köpte vi oxå första julklappen åt ebba och detta kommer hon att ÄLSKA hehe
    Didos ska få en tomte dräkt när ebba ska ha lucia

Sen köpte jag burmat för 5 månader som var oxkött med potatis ÅÅÅÅh Jösses vad han åt han verkligen ääääälskade det haha

Hur har ni andra det???
    050607 - 080814
  • Carinamamma84
    Svar på #2837
    Vinner inte mycket på det det ända jag vinner är att hon blir vanad att inte gör om detta mot mig eller någon annan.

Jag födde ju amadeus på 5810g och 62cm fick planeradsnitt vecka 41+2 som han vara lite farligt mot barnet.
    Jag höll på att dö natten där på efter att jag blödde 1-2liter blod + att jag hadde massa luft i tarmmarna och magsäcken så dom var nära att sprängas.
    Detta står i jornalen på BB till och med läkarna marnorskor var jävligt oroliga och vågade inte lämna mig ensam alls.
    Sambon var skit rädd när jag låg i sängen halvdöd med massa slagar över allt droppar fick äta mediciner ta i mot sprytor mm.
    050607 - 080814
  • Carinamamma84
    Svar på #2834
    Min Bm gjorde kännstefel mot mig då jag var gravid med Amadeus.
    Hon kollade inte upp mig som hon skulle ha gjort då han gick över både Sf-måttet låg i vecka 37 så hade jag 40cm fast det spelar inte någon roll igentligen kanske lite för hon blev förvånad likom.
    Sf-kurvan låg han över och låg 2cm på kurvan.
    Ja han var ju stor.
    Det hon sa till mig när jag sa till henne att JAG misstänkte att han var ett stor bebis så sa hon till mig att
    ''Andra barnet behöver inte bli lika stor som första var''
    Och sket i att kolla upp detta fick inte tillväxt då jag ville ha.
    Fick mitt första Tillväxt i vecka 41+2
    och jag fick honom 2 DAGAR efter tillväxtet så fick jag planeradsnitt och höll på att dö natten där på
    050607 - 080814
  • Carinamamma84
    Svar på #2844
    Blev inte så bra underskt då jag själv misstäkte att han var stor.
    Hon ville inte tro att han var stor när jag hade gått över 7 dagar så sa hon att jag kan tänka mig nu och skrattade hånflinade mot mig att han kan vara runt 4,5gram

Vill anmäla henne på grund av att hon inte tog detta få förlora mitt liv natten där på efter snittet förlorade 1-2 liter blod oxå och magesäcken och tarmmarna var nära att explodera på grund av att han var stor och att min kropp fick en chock av att det blev som det blev och att det var massa luft som inte kunde komma ut
    050607 - 080814
  • Carinamamma84
    Svar på #2843
    Fick faktist börja med burkmat för 4 till 5 månader för 4 måander har bara massa gott gott och jag skulle ge honom mat som potatis mm.
    Hna har det jätte bra har inte ont alls i magen och bajsar jätte bra.
    050607 - 080814
  • Carinamamma84
    Svar på #2846
    Haha jepp är snabb i dag
    050607 - 080814
  • Carinamamma84
    Svar på #2854
    Ok näh men det är bara för att jag sa till Bvc henne jag har att han blir inte mätt på 200ml det har får och att jag har köpt NAN2 till honom oxå då han var 2½mån
    Då sa hon till mig att jag kan inte räkna honom som 3 månader för han har samma vikt och kropp och är bra växtperjod att han måte få ordenligt med mat så jag fick rådet att bärja ge honom mat.
    Då ja jag åt henne att jag har get honom mago puré men då sa hon att ge honom riktig mat som potatis mm istället.
    Och när jag har fått honom gilla detta som jag har nu haha så fick jag göra egen mat åt honom istället.

Detta var ju på grund av hans vikt när han föddes mm
    050607 - 080814
  • Carinamamma84
    Svar på #2855
    Hära har vi för 4 månader purreer med mago morötter som han vägrar att äta
    Och sen brocoli och motatis och majs men det går inte riktigt ner för honom så jag köpe idag 5 mån som var oxkött med potatis och detta älskade han hehe detta var gott och det får han äta.
    050607 - 080814
Svar på tråden Augustibebisar 2008