• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lana

Jucea; Va roligt att allt gick bra låter som en toppen dag..

VT;Shit...hoppas det inte är ngt farligt...gott att få bort den knölen...tänker på er,massor med styrkekramar till er....hoppas han får komma hem i kväll så ni får stödja varandra....kramar

• Lana

hon hade inte gått upp i vikt i dag,utan vägde lika mycket med magen full i dag som med magen tom sist...så jobbigt...nu ska jag bjuda ersättning efter varje amning så hon blir mätt...vet inte om jag vill fotsätta så...känner mig absolut inte motiverad till att både amma och ge ersättning...fasen...jag tänker på dej lillastjärnan hur du har kämpat och jag är redo att ge upp nu???helt sanslöst...men jag känner mig så misslyckad...jaja ska köpa sånt te i dag,hoppas det hjälper...

• Vilda Tiger

Lana
    Lilla skruttan... Hoppas att ersättningen iaf tillfälligt kan göra att hon ökar lite i vikt. Det positiva med ersättningen är ju att du kan blanda i lite olja i den. Det ger ju lite extra energi. Hoppas att ni hittar en bra balans.

• Lana

VT; ja det är inge vidare...ja det är ju för hennes skull och inte min så man kan ju inte vara ego men lite kanske vad för olja ska man blanda i?

• S u s s

Lana - Vet inte om det är nån tröst, men storasyster här hade svårt att gå upp i vikt när hon var liten. Alla runtomkring trodde det var amningen, men barnmorskan var lugn och sa att så länge hon äter och verkar nöjd så är det ok! En del bebisar är helt enkelt små. Sedan började hon med mat, med mycket smör och olja, men inte blev hon större för det. Hon är fortfarande liten. 2 år och väger inte ens 10 kg. Så det är inte säkert att ersättningen behövs om du tycker det går bra annars?
    Vad väger hon, hur lång, och hur många veckor?

• lille08

VT: Tänker också på er idag! Hoppas att det går bra med M. *kram*

Lana: Fy vad jobbigt att hon inte ökat i vikt! Men försök att inte se det som ett misslyckande. Oavsett om hon får mat från dina bröst eller genom en flaska så är du ändå den bästa mamman hon kan ha! Håller tummarna för att hennes viktkurva snart pekar uppåt.

• goshheidi

VT, De har väl tagit reda på, så att det inte är frågan om inflammatorisk bröstcancer?!? Det tog de inte reda på hos min kompis mamma och de gick in och opererade fast de inte borde ha gjort det. Inflammatorisk bröstcancer ska först strålbehandlas och SEN opereras. Fråga dem för säkerhets skull!
    Hoppas att allt går bra och att det inte är frågan ens om cancer, utan att det är en godartad knöl. Kram kram kram

• Vilda Tiger

Kram
    tanken att det kan vara bröstcancer har slagit mig med... Jag ska fråga honom ikväll när han kommer hem om de har pratat om det. Tack för att du varnade!

Lille
    Tack. Det värmer.

Lana
    Bara vanlig rapsolja. Men som Suss skrev, det är inte alla barn som är stora och går upp så mkt som de flesta andra barn. Inga barn dör av svält i Sverige idag.

• Lana
    suss; ja för det gör hon,hon äter och är nöjd,inte mer eller mindre gnällig,hängig eller nått.hon är precis som vanligt. Min kusins son vägde 2345g också när han föddes,han är 7år i dag och äter knappt och har ALDRIG gjort det...hans lillerboro äter allt men inte rasmus... hon väger nu 3860g 46,5cm och är 13½ veckor...

lille;ja jag försöker så gottt jag kan att säga det till mig själv med men ibland så hjälper inte det...tack för dina ord de värmer!
Svar på tråden Augustibebisar 2008