• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Amelie

Jo, en riktig språkbegåvning är jag *ironi*.

VT: Var det en Ergo ni köpte? Är den bra? Hur klär du Lyckeliten när hon sitter i sele och ni är ute och knatar? Jag måste ju ha ett alternativ till vagn....

• Carinamamma84

Jag fick höra igår att man ska inte bära sina stora tunga barn i sele alls
    För man förstör ryggen ordenligt.
    Jag har själv inte änns tanken på att ha min Tjockis i sele hehe inte som han är i sin vikt precis med ebba var det en annan sak men då fick jag ont i min rygg.

Jag kan fortfarnade känna av smärtan i ryggen då jag ligger på magen Aj Aj Aj vad man har ont när man går upp tror att hela ryggen kommer gå sönder Gråter

050607 - 080814
  • S u s s

VT - Åh, jag läste ju om knölen innan helgen tror jag, och har faktiskt tänkt på er, men jag glömde visst kommentera!
    Vi håller tummarna stenhårt... Klart det ska gå bra. Det MÅSTE det ju!

• Vilda Tiger

Det heter just Chili sin carne... Det står i receptboken iaf.

Vi har köpt en Ergo och den skulle ha kommit i fredags, men den har inte kommit än. Så jag har ännu bb. Jag har på henne de vanliga kläderna + stickade vantar + raggsockar + tygskor (ser ur som små påsar jag trär på fötterna)+ mössa + overall. Den har fötter, overallen, plus såna där halvvantar som går ut över ovansidan av handen men att det fortfarande är en öppning för fingrarna. Men hennes händer når inte dit än. Hon brukar vara liiiite kylig om händer och fötter efter en timma men det är inte så farligt. Ansiktet har jag ju mot mig så det är jättevarmt och gott. Overallhuvan lägger jag som ett skydd över huvudet, den är stor och stänger ute ljuset då hon ska sova. Jo, jag stänger inte overallen helt utan viker ner maglappen lite, för annars blir hon så himla varm på magen.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Amelie

Okej. Jag har ju en Baby Björn (mamma har köpt en på loppis, trots att det inte var en sån jag ville ha. För den var ju så billig.).
    Jag tycker den verkar lite liten för att stoppa in en massa kläder i. Kanske går att reglera. Får kolla på det.

• Pling84

Hej tjejer, nu är jag tillbaks igen. Har varit bortrest en vecka ju och har haft det kanon. Markus brorsa har äntligen fått måns att ta nappen! Vilken lättnad, han är mycket lugnare och äter inte heller lika ofta. Han somnar i famnen och forsätter sova i sängen själv om vi lägger ner honom.

var på bvc och skulle vaccinera, men de ville vänta eftersom han är förkyld. 64 lång och 7200 g idag iallafall.

vt: Vi håller tummarna för att det ska gå bra!

• Pling84

Hej tjejer, nu är jag tillbaks igen. Har varit bortrest en vecka ju och har haft det kanon. Markus brorsa har äntligen fått måns att ta nappen! Vilken lättnad, han är mycket lugnare och äter inte heller lika ofta. Han somnar i famnen och forsätter sova i sängen själv om vi lägger ner honom.

var på bvc och skulle vaccinera, men de ville vänta eftersom han är förkyld. 64 lång och 7200 g idag iallafall.

• Pling84

• MissHellen

Elton ligger nu o kikar på Vänner haha! I mellan åt så snurrar han ett varv!
    Han har snurrat från mage till rygg nu i dag Först gången! Han var ju tidig med rygg till mage, men de tog lite längre tid för att komma från mage till rygg Han är så söt! MissHelene.bilddagboken.se/p/dayview.html&t=1227481201&id=299102878

Jag hoppas o ber verkligen att Elton är inne i en fas! Jag vill sova snart, iaf 3-4 timmar i sträck!

Svar på tråden Augustibebisar 2008