• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

Ja, en sak till! Jag har ju sagt hela tiden att vårt babyskydd är för litet!! Jaghar läst på flera säkerhetssidor som säger att det är dags att byta stol när 1. Huvet går över kanten, eller 2. bältet börjar under axlarna!!!

Det är FEL! Har för mig att fler av er hade läst samma sak, så jag tänkte att jag skulle skriva det här!!

Tydligen, på babyskydd och stolar som man åker baklänges i, så ska bältet vara i axelhöjd, men om man inte kan ha det exakt så ska det hellre vara fäst UNDER axelhöjd, än över!!!

Iaf, så vi mixtrade runt lite med vårt skydd igår, provade utan nyföddingskudden igen, och konstaterade att han förhoppningsvis kan ha den ett tag till. Då får vi lite bättre med tid på oss att köpa stol, prova ut nån bra, och prova så de passar i bilen. och eventuellt kan man ju beställa från nånstans istället för att köpa i Babyproffsens skräpbutik här i stan... Min butik finns ju såklart, den babyland, men jag tror att de saknade några märken som vi var intresserad av...

Skönt, att det inte är den där oerhörda stressen iaf!!!

Hade ju tagit bort nyföddingskudden förut, samtidigt som jag tog bort nackstödet. Men han gick ju ändå upp i bältet (med overallen på) och av nån anledning så tyckte jag att han satt sämre... Så jag satte ju dit den igen... jaja, den gjorde ju 2 cm eller nåt iaf, så nu är den borta igen också!!!

Hur har ni andra det? Nån mer än jag som har en BRIO Primo???

• luzorsus

vi hyr en brio primo..funkar bra än så länge men nyfödd-kudden är borta nu när vinterkläderna är på, annars skulle det bli tight.

• jeng

Festen ja, det gick jättebra!! Tyvärr blev ett av våra kompispar krassligt och kunde inte komma, och min låtsassyster genom mammas man fick också förhinder pga vattenläcka i huset eller nåt sånt akut. Men vi var (tror jag) 47 personer inkl barn!! Fullt hus!!!

Redan kl 10.30 kom Phs föräldrar för att börja förbereda för maten, och sedan så rullade det in en efter en som skulle förbereda! Damerna fixade i köket, och Herrarna blåste ballonger och serpentienr och fixade! Så jag fick tid att bada ted och fixa med såna saker, ställa fram bål och annat!!! Jätteskönt att ha så mycket hjälp!!!! Hade aldrig fixat det annars ju!

Sen vid 14 började ju festen och det bara vällde in folk! GUD VAD SKOJ!!!! Och gud vad med presenter!!! Vi som hade sagt att det absolut inte var nödvändigt, speciellt inte som nästan alla lägger pengar och tid på att köra ända hit!!!

Vi började med bål och att hälsa välkommen till gästerna. Sedan buffé med thailändska rätter, indisk kyckling, och lite smördegsplock och tunnbrödsplock som mormor hjälpte till med! Jag försökte mingla så mycket jag kunde bland allt folk, och alla hade ju fått häfte med dels ett korsord med massa frågor om Ted och om oss, och sen en mingellek där man ska "Hitta någon som" och sen tex "har varit i Afrika"... Och sen passar det ju in på folk på festen!

Ja, sen vid kl 16 så firade vi Ted. Han hade sovit då en stund i farfars famn, men jag fick lov att väcka honom faktiskt utan minsta pip! Så satt han i sin stol och vi berättade lite om när han kom och hur vi hade tänkt med namnen osv! Sen så hurrade vi och han fick blåsa ut ljuset på sin rulltårtebakelse (ja, jag blåste kanske mest!!) och så fick han smaska lite grädde!!! Så spelade vi "HImlen är oskyldigt blå" och mormor läste en dikt. Jättefin var den, men jag måste ta reda på vad den hette...

Sen hade vi paketöppning, och det var mängder med fina grejer!!! Ska väl ta kort till bloggen sen, men bland annat så fick vi 3 delar av barnkammarboken, en annan liknande bok, en svart hundsparbössa med bling bling runt halsen en fotoram som snurrar runt och spelar musik typ som en sån gammeldags karusell, pengar till bilstolen, fina kläder, aktivitetsleksaker (faktiskt 3 olika varianter av "stoppa rätt kloss i rätt hål"), en skyddsängel att häönga över hans säng, gosedjur, ett T-halsband, lära gå vagn.... Ja har säkert missat nåt! Ojojoj!!!

Ja, under paketöppningen så fikade alla, och sen efter det så gick vi ut och avslutade med fyrverkerier! Vi hade kvar sen nyåret som ju blåste inne, och det var perfekt tillfälle att smälla dom!

Jättebra dag blev det!!! Men OJOJOJ vad trött man var där på kvällen!!!

• jeng
    luzorsus skrev 2008-11-24 11:09:43 följande:
    vi hyr en brio primo..funkar bra än så länge men nyfödd-kudden är borta nu när vinterkläderna är på, annars skulle det bli tight.
    Ja precis, det var så jag tänkte också!! Tog bort den och testade i samband med att man mer och mer åkte med overallen på! Men jag tyckte han satt sämre... Vad vet jag...
  • Hallonsocka

Jucea: OJ! Vad häftigt och roligt ni verkar ha haft det!!! Ser framemot bilder i bloggen! Hur lång tid tog det för dig att få ifolor fotoboken från det att du beställt den?

M har somnat i babysittern lillprutten. *Gäsp* Happ vad har ni som planer idag då? Jag ska nog inget göra

• Hallonsocka

Jucea: OJ! Vad häftigt och roligt ni verkar ha haft det!!! Ser framemot bilder i bloggen! Hur lång tid tog det för dig att få ifolor fotoboken från det att du beställt den?

M har somnat i babysittern lillprutten. *Gäsp* Happ vad har ni som planer idag då? Jag ska nog inget göra

• jeng

Hallon, boken tog typ 3-5 arbetsdagar för mig, det står väl typ 8-12 eller nåt på de finaste typen böcker tror jag? ja jag fick den skitsnabbt iaf!

• lillastjärnan

Verkar som fler har problem med amningen här, inte kul... Jag är supernöjd att jag fått igång det fast det tog tid! Nu har hon varit helt utan ersättning i två dagar!! Får se hur länge d funkar. Ger tom upp två julfester med jobbet för att amma ist (vill ju kunna kalasa om jag går), kommer alltid fler nästa år!

Satte in spiral i torsdags, första gången. Ngn annan som gjort det?? Hur länge kände ni av värk? Känns ibland som lite lite molande, kortare stunder. Vet inte om d är pga den eller om jag faktiskt har lite värk i kroppen för att jag börjar bli sjuk... Förnekar å det bestämdaste att halsen gör ont o snoret börjat rinna.... Men nu har de andra tre varit dåliga så nu är d väl min tur!

Lite avis på er som kommer få era dop/namnkalas klara innan jul. Vi har nu fått datum för dop, 18/1. Men var nyss på dop så jag har redan planerat vad vi ska ha för "pynt" o mat. Såg ju precis vad som behövdes, vi ska ju dessutom ha på samma ställe.

Nähä, två griniga o hungriga barn fick jag visst...

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Carinamamma84
    Svar på #2667
    Tack hehe 1år äldre det är ju inget
    Var du 20 då din dotter föddes??
    Eller var du 19år som jag??
    Föresten jag har saknat dig det var väl ett tag sen eller har jag fel jag har faktist tänkt på dig ju
    Hoppas allt är bra med dig och barnen dinna.
  • KaOl

lilla: jag hade värk o blödn ett par månader tills jag gav upp o plockade ut den.. men förhoppnvis är det helt annorlunda för dig!

varit ute o gått en lång runda. inne o tankar måns sen ska jag ut igen för att hämta o och l

Svar på tråden Augustibebisar 2008