• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • KaOl

här är en till som bara går o tänker på dig o din familj, vt!!

Man får sig en tankeställare... Hur viktigt det är att ta vara på det man har, inte låta dagarna bara rinna iväg utan stanna upp o njuta av varandra...

• Lana

VT; jo just ja Mikael hälsar så gott också,han vill att ni ska veta att han tänker på er med.

• Vilda Tiger

Det är inget vidare. Marcus rullades in för op 10:15. Jag har inte varit så rädd någon gång förr. Min syster är på väg hit så jag slipper vara ensam. Det är skönt att veta att ni sänder oss en tanke. Jag känner mig så ensam.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • jeng

carina:
    vi bor 25 mil ifrån mina föräldrar, och 50 mil ifrån philips föräldrar. så vi har ingen släkt i närheten som kan bara komma och vara barnvakt några timmar!! vi har ju haft barnvakt när min mamma kom hit då philip fyllde år. så vi har inga problem att lämna bort honom till barnvakt utan man måste ju bara ha nån som kan ställa upp. jag tycker han är för liten för att vara hos en inhyrd barnvakt utan jag vill ha hoom hos någon man känner!!

• jeng

vt, har du fått några besked om hur länge op kommer pågå och vad som händer efter den? alltså när han får komma hem och liknande?

• Snart sommar

VT: hoppas ni får ett lugnande besked nu efteråt.

Ja, man får sig en tankeställare. Kramade maken och barnen lite extra igår.

Nu har jag bestämt mig för att få lillen att försöka somna själv även på dagen. Idag är första dagen så får se hur det går. Det gick bra första gången, nu har jag precis lagt honom andra gången. Återstår att se om han somnar eller om ajg måste söva honom med bröstet.
    Peppar peppar så ville han inte äta nu. Annars har ju han vid den här tiden krånglat så mycket att det tagit 1½h innan han ätit ordentligt. Han kanske tröttnade han också .

Som vanligt händer allt på en gång. Jag tänkte passa på att kolla en räkning medans barnen avslutade frukosten med ett äpple. När jag kom tillbaka till bordet var det mjölk blandat med vatten överallt och glas staplade på yoghurtpaket och liknande. Barnen var ju inte torra dom heller, men det kan man ju inte räkna med när man slänger ner ett äpple i ett vattenglas och försöker dricka sen . Mitt i allt sitter mellan och vill att jag ska torka HÄNDERNA . Nåväl mintstingen sov och jag slängde dom i badet. Precis när jag håller på att torka av och smörja in så vaknar A. Vill ha mat omgående naturligtvis, men han fick tyvärr vänta för mellan hann springa iväg utan blöja och hann både kissa och bajsa. Han kom iallafall och talade om det . Så var ju tvungen att ta tag i det först.
    Tur att lillan är så stor så att hon rår sig själv i såna situationer.

• jeng

Samma här, vi kramades minsann lite extra när Ph kom hem igår!!

Snart: Hahahaha!!! Livet med flera småbarn! Det ska bli spännande den dgen det händer!

• Carinamamma84
    Har kommit fram med en sak nu.
    Jag pratade med mamma igår om Bm som gjorde skännste fel när jag var gravid.
    Visst det har gått 3 mån men jag ska fortfarande göra anmälan om skännste fel.
    Det är adrig försent.
    Så får hon en varning annars kommer jag inte kunna förlåta mig själv och våga skaffa barn igen om jag måste gå dit.
    Ska jag ska ringa socialstyrelsen i morgon om detta och fråga mm.
    050607 - 080814
Svar på tråden Augustibebisar 2008