Inlägg från: luzorsus |Visa alla inlägg
  • luzorsus

Augustibebisar 2008

Vt: men att kolla på en sån där omräkningssida är ju missräknande, man kan inte bara t en sak och oj...den innehåller så många kalorier och då måste man gå så långt, det handalr ju om vad man slänger i sig på en dag, visst det är ju int ebra kalorier i en delicatoboll(inte så mycket näring alltså) men har man i övrigt ätit nyttigt och så så blir dte lite missvisande att bara kolla in på en onyttighet.

• luzorsus

det här med stegräkningen.........känns helt omöjligt att komma upp i 10-12000 steg per dag med två barn...med första gick det hur bra som helst, då gjorde man ju inget annat än att gå...men nu med två...nja, det går inte riktigt.

• luzorsus

Har bokat tatueringstid idag :) Yeeeaahhhhh! Blev sugen igen direkt efter att jag gjord emin lilla stjärna på underarmen förra året. Har bokat tid på www.lefthandtattoo.se i Piteå, både jag och gubben ska gör varsin halvarms tatuering Första tiden i januari, sen en tid i februari och en i mars. Ska bli kul!!!

• luzorsus

Tova har nu varit hemma i 9 dagar pga höstlovetc. Imorgon är det dags för dagis igen...så ringde de idag och berättade att 11 barn+ 1 fröken var hemma magsjuka! De hade ju skrubbat och så men ville att vi skulle veta om det....Åhhh, vad drygt! Vill ju helst inte att Tova blir magsjuk och sen ev. Myra. Men Tova skulle behöva aktiveringen de har på dagis...Hur göra? Funderar på att ha henne hemma...
    Hur skulle ni göra?

• luzorsus

jo hon ska vara hemma imorgon, senr inger vi dag för dag och ser hur det ser ut, om barnen återhämtat sig...så vi får se när hon får gå på dagis igen.

• luzorsus

har för mig att man alltid ska kontakta sjukvården då så små har feber då de inte ska ha det av ingen anledning så att säga..

carina: Har din lille redan startat med mat?Vad är rekomendationerna i Finland när man ska börja med smakisar?

Svar på tråden Augustibebisar 2008