Inlägg från: luzorsus |Visa alla inlägg
  • luzorsus

Augustibebisar 2008

ersättningen är mjölkbaserad. Det finns ju special ersättning som inte är det men den vanliga är det.

Har oxå för mig att mjölk i mat etc går bra men ej som dryck när de är så små..

ny hoppgunga tror jag att man får för 200-300 kr.,

• luzorsus

vet att om man börjar med fruktpureerna så finns ju risken att de inte tycker om den" vanliga" maten då den inte smakar så smaskigt

• luzorsus

Myra sover i sin spjälsäng som står bredvid ett fönster i vårt rum. Första 1,5 mån sov hon i vår säng men stortjejen har ju haft för vana att komm ain till oss ibland på nätterna så för att det skulle passa alla i familjen flyttade vi över henne till hennes spjälsäng. Sover 20-03, matas och somnar sen och sover 3-7 just nu.

• luzorsus

jucea: Var oxå på Kapp Ahl idag. Fundade samma typ av brun/gula kläder till min lilla Myra som du fyndat, kunde inte låta bli.Men mYra fick sig en klänning och hood-jacka bara, inga sparkbyxor fanns kvar tyvärr, och så blev det en fiin serietecknings-aktig body, och strumpor till Myra och Tova.fiiina fynd.

Vägde mig för första gången sen förlossningen igår.gillar eg. inte vågar och så.Men mannen hade köpt en ny våg så jag tänkte.what the hell! Bära eller brista Och döm till min förvåning att jag vägde mindre nu än när jag vägde in mig------61 kg idag, 62 på invägningen.blev GLAD!

• luzorsus

Med Tova tog det två år att komma ner till invägningsvikten, Med andra barnet, Myra tog det 3 månader.Tack och bock!

• luzorsus

Jucea. Bra att du läser på så du vet vad som gäller, tycker de behandlat dig dåligt!

Var på bvc idag med min stora tjejs infekterade nagelband.Hon hade först på fingret sen kom det på tån oxå. Tydligen var det streptokocker.......hennes faster har det och då visade det sig genom hög feber och väldigt ont i halsen........för Tova visade det sig genom infekterade nagelband. Penicellin i 10 dagar.

• luzorsus

VT: Ja, vid direktkontakt, ev när man själv har ett sår. Det är tydligen samma smitta som svinkoppor, men det har man ju oftast typ i ansikte etc så det är mer öppet. Vid naglarna är det ju enkelt att isolera med bandage etc.

• luzorsus

marelds: Köp ett paket Quorn-bitar och gör precis som att du gör en currykycklingg ryta , istället för kycklingen slänger du i Quornbitarna. Enkelt o gott!

• luzorsus

Vt: Hoppas allt går bra för er!

Ett hjul på våran Brio Nova från 04,05 har pajjat, vägrar fastna på chassit...........blä, jag vill inte behöva köpa en ny vagn. Tänkte först köpa nytt däck men Brio har ju bytt chassi o däck........blä, de pengarna had jag tänkt använda till en utlandsresa...usch och fyyyy...får se om man kan lämna in det på babyproffsen kanske de kan kolla på det..Ingen på typ blocket säljer ju ett , ETT begagnat däck precis

Svar på tråden Augustibebisar 2008