Inlägg från: luzorsus |Visa alla inlägg
  • luzorsus

Augustibebisar 2008

jucea: i England ( och i engelska shopen i Stockholm) finns det tandsalva, tror även det finns någon som säljer från England över nätet. är lokalbedövande salva som hjälper när tänderna bryter ut. Använde det till stora tjejen och har tänkt göra det då tänderna kommer på Myra.Funkade väldigt bra. Finns flera olika sorter men den jag har tror jag heter Bonjela.

• luzorsus

man ska helst lägga bitringar och sådant i kylen, inte i frysen då blir de alldeles för kalla.

• luzorsus

vattkoppor i huset! Tova har fått vattkoppor!, än så länge är dte lugnt för henne, har på rygg, mage, nån i hårbotten men hon är pigg och det kliar inte nämnvärt..........jag har inte haft det dock, om jag ska tro på mamma...........jag håller dock tummarna att jag haft det som väldigt liten och att hon missat det...

• luzorsus

Luz: Ja får jag inte vattkoppor nu ska jag överväga vaccination...tror även att man kan göra ett test och kolla om man haft det..
    För Tova går det bra. Hon får flytande Tavegyl mot klådan och det går jättebra. Kliade sig lite nu på kvällen då dosen av Tavegyl börja avta, så innan sängdags får hon en ny dos.

• luzorsus

spel ja...., vi har nog 15 spel till vår ps3:a vi köpte för nån månad sen, finns så mycket bra spel.......Älskar spel. Mannen spelar även det beroendeframkallande spelet WOW online , det kan ta lite väl mycket tid.......men det är ju ett spel där man är fast i det man gör, man kan inte pausa, gå ifrån , det kan man ju göra vid ett tvspel tex.
    Spelar nu Uncharted på Ps:3 an, verkar vara ett bra spel. Håller även på med Little Big planet och Spyro..

• luzorsus

Köpet uncharted nyss faktiskt, vet inet avrför vi inet köpt det tidigare. Gillar det ju! Little Big Planet är oxå bra, gillar plattforms spel. Spyro är som många säger" ett barnspel", men det är alltså två drakar som är lila som ska igenom banor, lite plattformsaktigt oxå.......i like it, relativt billigt oxå. tror det kostade 400 som splitternytt.

Mannen köpte fallout tre nyligt oxå.

• luzorsus

VT: oj vad du är duktig och huslig
    Vi gjorde pepparkakshus igår och mannen?????????? bakade lussekatter med dottern som blev jättegoda. Han har inte bakat en gång tidigare i sitt liv......så det var en överraskning och han tyckte det ju var lätt så det kanske händer fler gånger.
    På morgonen har jag och dottern bakat tekakor baserade på havregryn, mumsiga blev dom!
    Har städat undan nu, väntar besök av ssystrarna som kommit till stan från deras hem i Kina och Stockholm. Ska bli såå kul att träffa dom!

VT: Gör du skinkan av kålrot eller vad är det man gör den av?Hur länge håller en sån?

• luzorsus

Äntligen har det kommit mer snö här i Umeå!!! Nice, känns lite mer vinterlikt nu! Ska ut på stan och träffa syster nr 2. Syster nr 1 var här och spelade Rockband igår, det var kul.
    Ska köpa de sista julklapparna hade jag tänkt mig.

Tovas vattkoppor har ökat i mängd och nu verkar det som att hon har fått i ögat för det varar därifrån...undra om man ska behandla det på något särskilt sätt?

Svar på tråden Augustibebisar 2008