Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008

Att jag aldrig lär mig... nu stod det bara Maine coon-foder framme och vår huskatt tål det inte nåt vidare... så nu står hon på bänken i köket och kräks rakt ner på köksmattan! Usch, äckligt värre!! Det slår ju aldrig fel heller... katter kräks ALLTID på mattor!

• lille08

snart: Åh kul att ni kanske snart ska bli med katt!

Lite jobbigt kan det ju vara med katter som inte är rumsrena... men ibland kan det hjälpa med miljöombyte också, så kanske funkar det bättre hemma hos er!

Att katter gör sina behov på fel ställen kan ibland vara en protest mot olika saker. Kan även vara att det är "fel" sorts sand i lådan, att den inte görs ren tillräckligt ofta... ja, det finns en massa olika orsaker...

Här hemma gör alla katterna sina behov på lådan. Även kattungarna brukar vara rumsrena redan från början (jag ställer fram låda åt dem så snart de börjat äta riktig mat). Fast vi hade hand om en omplaceringskatt ett tag (som skulle avlivas pga att hennes hussa hade hamnat på sjukhus), men det gick bara inte få henne att gå på lådan. Men numera är hon ensamkatt hos ett äldre par och där funkar det jättebra. Förmodligen trivdes hon inte ihop med andra katter.

• lille08

Snart: Jag har en utekatt och tre innekatter. Att den ena är utekatt var för att hon vande sig vid det som liten. Sen när vi flyttade hit försökte jag få henne att vara inne, men det gick inte. Ungefär tre gånger om dagen protest-kissade hon i sonens säng! Så hon fick börja gå ut igen, och då blev hon glad igen!

De andra är som sagt inne, men hankatten vill ju bra gärna ut han också. Så vi ska bygga en kattgård framöver. Vi bor nära en väg där det är rätt mycket trafik så det är otäckt att låta dem springa fritt ute här.

• lille08

Gosh: Åh han är verkligen hur gullig som helst!

• lille08

Jag undrar om W har börjat drömma en massa otäcka saker eller nåt... de senaste dagarna har han vaknat till flera gånger och varit så ledsen så att tårarna rinner. Stackars lille skrutten!

Antingen det eller så har han ont nånstans... bara han INTE har ont i öronen! Vill verkligen inte att han ska bli ett öronbarn som sin storebror. Han har ju varit förkyld ett tag nu. Ska till veterinären i e.m och vaccinera hunden, så jag ska in på apoteket som ligger intill och köpa mera Nezeril.

• lille08
    Carinamamma84 skrev 2008-10-24 15:15:56 följande:
    Vad ska ni göra i halloween ??Jga tänkte klä ut Amadeus till något typ hullken
    Har inga särskilda planer här för Halloween. Har inte firat Halloween på en massa år, men sist jag firade så var jag utklädd till KO!

http://www.familjeliv.se/hem/lille08/gallery/phpk5kagb.jpg

Har förresten postat ett brev till dig nu med biljetterna!
  • lille08

Jucea: Åh vad skönt att ingenting var brutet hos kissemissen! Hoppas han repar sig snabbt nu!

Ja, summorna när man är hos veterinären springer iväg snabbt. Jag var inne med en av våra kattungar i våras och fick en "härlig" räkning på drygt 11 000:-!! Hade ju försäkring men Agria vägrade direktreglera så det var bara att betala och se glad ut! Jag fick i och för sig ut pengarna sen från försäkringen, men pga en massa strul så tog det flera månader.

Svar på tråden Augustibebisar 2008