Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008

Det här gosiga lilla byltet ligger inne på sängen...

081104_1.jpg

• lille08
    If Only skrev 2008-11-08 02:25:45 följande:
    Hoppar in här i tråden då jag bidrog till två augustibebisar, Saga & Alva Ni snackar om tänder, herregud ska dom börja få tänder redan? :-O Dom e ju typ nyfödda..
    Välkommen hit! Häftigt med tvillingar.

Jag är mamma till William som föddes den 26:e augusti.
  • lille08

Kesso: I natt var William jättehungrig och åt flera gånger (vet inte exakt hur många gånger, för han låg intill mig och det kändes som han snuttade hela tiden ), men annars brukar han somna runt 19-21 på kvällen och sover fram till ca 5-6 på morgonen.

• lille08

Jag ligger ner och ammar på nätterna och det funkar bra (brukar sluta med att både jag och W somnar ifrån efter en stund).

Moi: William sover för det mesta bra på nätterna. Äter rätt ofta från sen eftermiddag fram tills han somnar nån gång mellan ca 19-21. Sen vaknar han oftast runt 5-6 på morgonen och vill äta igen. Går upp gör vi runt 6:45 när klockan ringer (nån timma senare på helgerna).

Men på dagarna har det inte varit särskilt mycket sömn det sista. Han sover när vi är ute och går med vagnen, åker bil och så, men annars blir det mest korta sovpass. Men så länge han sover så pass bra om nätterna så känns det rätt okej ändå.

• lille08

MissH: Grattis på födelsedagen!!!

Åldersnoja... hihi, jag har ju passerat 30, men ännu har ingen åldersnoja dykt upp. Känner mig inte så gammal och jag tycker att jag har hunnit med rätt mycket i mitt liv. Men nojjan kanske kommer sen vid 40...

• lille08
    jeng skrev 2008-11-13 12:14:15 följande:
    Idag mår jag TOPPEN!!! Så jag hoppas nu att det kommer bli en kanondag!!
    Härligt att höra!! Kanondagar vill man ha ofta! Vilka fynd du gjort förresten. Var inne och kikade på de fina kläderna i Teddys blogg.
  • lille08
    MissHellen skrev 2008-11-13 12:57:03 följande:
    Tack tack! Haha, jag ser mej INTE som en ung mamma Jag har ju velat haft bar sedan jag träffa R, då var jag 16 Ja, R har lite nojja han med. Han fyllde ju 35 nu i år han Både min mormor o mamma var 19 när dom fick barn, så jag bröt trenden o var 20 haha!
    Jag var också en "gamling" när jag fick mitt första barn. Mamma var 17, mormor var 18 och jag var 22!

Med andra ord var min mormor bara 35 år när jag föddes... jisses, tänk om JAG skulle bli mormor om 4 år!!
  • lille08

Jucea: Fy så trist att Silas fortfarande är borta! Men vi hade en katt som försvann i ca 5-6 veckor för ett par år sedan. Trodde hon var borta för gott, men sen visade det sig att hon hade blivit instängd i mina grannars källare. Hon vägde bara 1,8 kg när vi hittade henne och var väldigt mager och uttorkad - men hon överlevde!

• lille08

jucea: Oj, är Ted redan så stor att han vuxit ur babyskyddet?! W sitter fortfarande bra i sitt, men fy så TUNG han är att bära i det. Orkar inte många meter innan det känns som armen ska gå av!

Svar på tråden Augustibebisar 2008