Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008

Svar på #955
    jucea: Katten började löpa redan när hon var 4 månader, men det var inget normalt löp. Det var inte bara det att hon var extremt tidig med att löpa utan löpet avtog aldrig. I samma veva svullnade även hennes två nedersta spenar upp och blev stora som tennisbollar. Så hon blev inlagd och fick spenarna bortopererade och de upptäckte även att hon hade ca 50 cystor på äggstockarna. Det blev en stor operation och de skar upp mer eller mindre hela magen på henne för att få bort allting. Men hon repade sig otroligt snabbt och jag fick bilder på henne häromdagen av hennes nya familj. Jättefin och stor har hon blivit och mår tack och lov alldeles utmärkt!
  • lille08
    jeng skrev 2008-10-24 20:59:57 följande:
    lille:usch då!!! men vilken tur att hon mår bra nu!!! varför har du henne inte kvar? eller det kanske var tänkt att hon skulle säljas redan ifrån födseln? för visst födde du upp katter?
    Ja det var meningen från början att hon skulle säljas, men då hon var nästan leveransklar blev hon riven i ögat så hon blev kvar här ett tag till. Tur var väl kanske det eftersom hon sedan blev så sjuk! Så hon flyttade först när hon var runt ett halvår gammal till en familj som har köpt katt av mig tidigare. De hade fått avliva en av sina katter så de blev verkligen överlyckliga när jag frågade dem om de ville ta hand om Azalea. Men hon var verkligen speciell så det var flera gånger som jag tänkte tanken att hon kanske skulle bli kvar här istället. Men men... kan ju tyvärr inte fylla hela huset med katter...

Japp, jag föder upp Maine coon-katter!
  • lille08

Nu har vi kommit hem efter att ha tillbringat dagen i Helsingborg och Helsingör. Helt otroligt vilken "snäll" bebis jag har! Resan har verkligen gått jättebra. Han är så go och glad när han är vaken och sen så har han sovit bort en massa timmar också.

Men fy så trött jag är nu. Åkte hemifrån vid 5-tiden i morse och det börjar kännas nu! William somnade på tåget hem och fortsatte sova när jag lyfte över honom till bilen... och fortsatte även sova nu när jag lyfte över honom till spjälsängen! Trött liten kille!

• lille08
    Lina S skrev 2008-10-26 02:05:37 följande:
    Lille varför hälsade du inte på mig när du ändå var i helsingborg? Kul med alla presenterna VT!nu orkar jag inte skriva mer, kom precis hem från en fest... godnatt
    Ah, bor du i Helsingborg?! Synd att jag inte visste det... i så fall hade vi gärna kommit och hälsat på!

Oj oj, så trött William måste blivit efter resan... han somnade på vägen hem igår och sover fortfarande (har bara vaknat för att äta och få näsdroppar, men somnat om direkt).
  • lille08

Nu kan det ju variera lite från dag till dag hur nöjd ens bebis är, men ungefär hur mycket skriker era bebisar varje dag i genomsnitt?! *nyfiken*

William är för det mesta en go och glad liten kille. Skriker gör han i genomsnitt ca 10 minuter om dagen och det är oftast för att han är hungrig, trött eller har bajs i blöjan.

• lille08

MissH: 80 direkt efter matning låter rätt mycket tycker jag. För min del funkar inte pump alls. Köpte en men har använt den ett par gånger bara. Det går knappt få ut nånting alls, utan max 10-20 ml om man har tur. Däremot går det bättre om jag "handmjölkar". Då kan det komma ut en del. Men just när det gäller pumpen så vill mina bröst inte alls släppa ifrån sig nån mjölk.

• lille08

VT: Ja, det blir ju mindre och mindre skrik ju äldre de blir! Och lättare nu att veta VARFÖR de skriker än precis i början då man oftare fick gissa sig fram.

William är exakt 2 månader gammal idag.

• lille08
    Amelie skrev 2008-10-26 17:38:08 följande:
    Ja, alla verkar ha fullt upp på helgerna. Jag tror vi får leka fotolek bara på veckodagarna. Då kan man få helgerna på sig att hinna ikapp ifall man missat något tema.... Vad säger du om det, Lille? Jag vill ju inte styra din lek menar jag...
    Ja det låter som en bra idé, för det är inte alltid det lättaste att få tiden att räcka till på helgerna. Här har vi precis haft kalas för A. Det blev ett bra och trevligt kalas. Hela huset fullt av folk!
  • lille08

Gosh: Du kan ju mata honom precis innan du åker och sen tar det kanske inte jättelång tid hos frisören?! I så fall räcker det säkert att ha 1 dl utpumpat om han skulle bli lite hungrig medan du är borta.

• lille08

Mareld: William tackar så mycket för grattiset! Och grattis en dag i efterskott på 2mån-dagen till Julia!

Svar på tråden Augustibebisar 2008