Inlägg från: goshheidi |Visa alla inlägg
  • goshheidi

Augustibebisar 2008

Snart sommar och Amelie, nu kan ni titta :)

VT, hihi. :) Vänta ska jag skriva texten åt dig.

• goshheidi

När Lyckeliten kom till världen så tändes stjärnor en och en
    De blinka "Lycka till på färden" som till en allra bästa vän
    Och sommarnatten var så stilla men både träd och blommor såg
    De hördes viska om den lilla som i sin ljusa vagga låg

Så kom då lille Lyckeliten till ett av världens minsta land
    Och fast han ej var stora biten så var han dock en liten man
    Att han fått ögon blå förstod man och hår med doft av sommarvind
    Han låg och skrek, men plötsligt log han och fick en grop i varje kind

Han har så starka, fasta händer och mjuk som sammet är hans kind
    Hans säng är fylld av leksaksvänner där har han också skallran sin
    Här finns det allt som han behöver det allra första år han har
    Han saknar inget därutöver tills han det första steget tar

Till livets ära sker ett under i varje land var dag som går
    I var och en av de sekunder som mänsklighetens klocka slår
    Men ingen vet och ingen känner den väg ditt lilla barn ska gå
    Vi tar ett ögonblick i sänder i ljusa dagar och i grå

Men Lyckeliten kom till världen och stjärnor tändes när han kom
    Det bådar gott för framtidsfärden som vi har fått ett tecken om
    Och sommarnatten var så stilla men både träd och blommor såg
    De hördes viska om den lilla som i sin ljusa vagga låg.

• goshheidi

Ojdå Hallon. Ha My att dricka mycket ur det bröst som du har känningar i så att "proppen" lossnar.

• goshheidi

VT, vi har oxo vaccinerat oss båda två. Då kan Felix åtminstone inte få den utav oss. Och nä, precis, inte roligt att ligga däckad med så små bebisar hemma...

• goshheidi

Oj KaOl, det var inte så bra... men vattkoppor är droppvirus (tror jag) så om de inte rörde vid varandra, och höll på med samma leksaker så kanske ni klarar er undan. Hoppas...

Min systers minsta pojke fick vattkoppor bara tre veckor gammal :( Men det gick bra trots allt. Han fick inte så många koppor.

Kvack,  nu kan du se :)

Tack Amelie. Jo han har mycket hår för att vara så liten och det har vuxit mycket tycker jag. Det första håret faller bort för många bebisar men hans sitter kvar.

• goshheidi

KaOl...nej du hade så rätt, visst är det luftburet :( Det är bältros som smittar via utslagen. Ojoj. Men kanske ni klarar er undan i alla fall...

VT, tack :) Och det är din Lyckeli också!

• goshheidi

Mareld, nu kan du titta :)

KaOl, hihi, ja den är så söt dendär dräkten. Han ska få ha den på sig imorgon också när vi ska på svenska dagen fest. Det är svärmor som har köpt den åt honom. På Lindex tror jag...

• goshheidi

:( Har bokat första läkartiden åt Felix. Han för handen hela tiden mot vänstra örat och är täppt i näsan :( och är gråtigare än vanligt. Hoppas att jag bara innbillar mig om detdär med örat.

• goshheidi

Jag behövde aldrig gå till läkaren :)  Jag droppade tre droppar saltvattenlösning i vardera näsborre och alla problem försvann. Han nös fyra, fem gånger efteråt och då kom en stoooor grön boll ut ur hans vänstra näsborre och därefter blev han så nöjd o go. Inget mer flåsande och flämtande, och han för inte längre händerna mot vänstra örat.

Sen tycker jag igen att min mjölk har börjat sina... brösten har blivit alldeles slappa liksom :) Men än får han ut lite mjölk därifrån...

• goshheidi

VT, ok. Tack. Blev redan lite orolig och var påväg till affären efter några burkar ersättning just in case. Men det kan säkert vara bra att ha några förpackningar här hemma ändå. Förr eller senare kommer det ju att ta slut ändå.

Svar på tråden Augustibebisar 2008