Inlägg från: goshheidi |Visa alla inlägg
  • goshheidi

Augustibebisar 2008

...Men det var super skönt att bli ompysslad ett par timmar. Och det hade gått jättebra när min nära bekanta hade tagit hand om Felix. Men under de två timmarna jag satt där så gjorde jag nästan ingen annat än tänkte konstat på Felix. Tänkte: hur går det för Felix, Gråter han, är han hungrig, sover han, är han vaken... Och jag var på väg att ringa flera gånger men kunde ändå hålla mig :)

• goshheidi

Fick ett jättebra tips idag utav en bekant idag som jag gärna vill dela med mig. Om ni har problem med att nappen hela tiden faller ur barnets mun när det sover, så placera ena hörnet av en kudde mot nappen så att det trycker emot litegrann. Då hålls den där lite bättre och bebisen sover kanske lite längre och vaknar inte av att nappen fallit bort. Jag testade lite idag och det fungerar gansak bra faktiskt.

• goshheidi

vakar inatt...lilleman hade "lite" luft i magen och vaknade utav det, och nu kan vi inte somna om. :/ Hmmm... Kanske dags att använda magdropparna igen...
    Hur går era nätter nu?

• goshheidi

Låter som ganska bra nätter VT. Ja, fem är ganska tidigt. Testade du tipset jag gav? Att lägga hörnet av en kudde mot nappen när Lyckeli ligger på sidan, så att det ger ett litet tryck mot nappen så att den hålls kvar. Går förstås inte om hon vänder sig mycket och så eller om hon ligger på rygg...

Har inte testat massage idag. Men har tryckt lite med handflatan mot höger sida och det har hjälpt litegrann. Skulle kanske prova med lite massage...

hehe, Tio bitar :)

Nu ska jag gå och äta frukost..

• goshheidi

Hej, nu har jag inte tittat så långt bak i tråden, men hade ni klart vad ni ska köpa i fardagspresent?
    Jag håller just nu på med en bordskalender som jag fixar åt P som han kan ha på jobbet och sen tänkte jag köpa en liten radiostyrd bil åt honom Hähä :)

• goshheidi

Nån annan än vi som har dop/namnfest i helgen? Hinner inte riktigt vara här inne.... går an som ett tok medan Felix sover. Städar och pynjar... :/ Det ska bli skönt när allt är över. Har inte gjort nån grundlig städning sen han föddes. Som tur får jag hjälp av en nära bekant som kommer hit om en stund.

• goshheidi

Snart sommar och VT, Ja den boken har vi på dagis också. Är en av barnens favoriter :) Hihi.
    Har ni annars hört om Pernilla Stalfelts böcker? Hårboken, Bajsboken m.fl? De är också roliga tycker jag! Jag har nog inte skrattat lika mycket åt en barnbok som åt hårboken. Det är precis min typ av humor hahaha :)
    Typ exempel: Det finns olika problemhår. Några har platt hår. några har fett hår. Gunnelen har brett hår, så hon kommer inte in genom smala dörrar :) Sen är det en bild på "Gunnelen" som inte kommer in i en hiss. Hohoho.

Här finns den: www.barnboken.nu/cgi/kort/9789187804847.shtml

• goshheidi

LinaS. Sitter här som en levandes fågelholk med munnen på vid gavel :) Vilken häftig berättelse!

• goshheidi

Hej på er!

Dopet i söndas var jättefint. Två flickor sjöng sången yckeliten i kyrkan så att inte ett öga var torrt. Fick efteråt reda på att svärmor brukade sjunga just den sången åt P när han var liten.
    Vi visste inte att de skulle sjunga den sången, och den passade ju såå bra!

Och Felix var himla duktig. Han grät de första tre minutrarna då P hölli honom :) Han måste ju göra soundcheck :) Sen tog jag honom i min famn, och då somnade han och sov hela ceremonin igenom. Han vaknade inte ens utav vattnet :)

Några bilder finns i galleriet.
    Säg till om ni inte ser bilderna och ni vill se dem.

• goshheidi

VT, jag hade inte heller hört den tidigare, men här sjunger en liten gutt den samma sången på norska :)

Svar på tråden Augustibebisar 2008