Inlägg från: goshheidi |Visa alla inlägg
  • goshheidi

Augustibebisar 2008

VT :) De är så bra! :) Den silvriga speciellt...

• goshheidi

Kesso, jag ammar fullt, och är faktiskt lite less på det - redan... Brösten läcker massor, F blir våt i nacken och jag måste byta hans bodyn för jämnan (Har inte lärt mig att ha trasan med mig jämt) det blir fläckar på kläderna, brösten ömmar ibland, man kan inte ha vilka kläder som helst när man är ute på stan, för man vill inte visa hela magen åt alla, och sen när det blir minus 40 grader.... Men det är ju nyttigt för bebis så de rekommenderade sex månaderna ska jag nog hålla på, men efter det kommer genast att börja trappa ner.

• goshheidi

BV :) Ja vad annat än mammas o pappas kärlek behöver de i denhär åldern - egentligen :) Jag håller med Jucea, kläder skulle jag också önska mig, för det är sånt som man behöver. Samt böcker...för framtida bruk.

• goshheidi

Hej igen :) Måste bara berätta hur nöjd mamma som sitter här just nu :) F har sovit tre timmar i sträck nu! Det är en timme mer än vad han brukar sova! Trallallallalej!

Jucea, Vilken inspirationskälla du är!! Du får mig att också vilja göra en såndär kläd-önskningslista! :)

• goshheidi

Jucea, tack! :) Men det börjar spänna lite i brösten nu eftersom de är vana att bli tömda oftare...får nog ta och väcka honom snart tror jag...

Cheshirecat...googlade på MAM Ultivent. Det hör till Ainu serien som är ett finsk märke :) Passar bra för min del ;) Kanske provar med den först, och fungerar inte den alls så provar jag med Browns.

• goshheidi

Godmorgon på er! Vi har haft en bra natt igen :) Fjärde natten i rad nu.

Nu ska jag surfa runt lite och se hur man gör domdär ifolor böckerna...

• goshheidi

Godmorgon! Ojoj så ni har skrivit! Över tjugo sidor sen jag skrev här senast. VT..du som e så bra på att sammanfatta ;) *flirt, flirt* :) Vad har hänt?

Jag var på efterkontroll idag. Allt var bra och såg bra ut och jag fick även recept på influensavaccinet som jag ville ha. P får sin spruta imorgon, så får vi hoppas att vi på det sättet kan skydda F lite genom att vi inte drabbas av flunssan dethär året...

Inget preventivmedel bad jag om att få :) Så få se nu då när nästa gravidtete tar fart... :) Har inte fått mensen än, men det är skönt när den är borta, så för min del får den gärna vara borta ett par månader till.

En mamma som var på BB på samma gång som jag, var också på efterkontroll idag. Det var roligt att sitta och småprata lite med henne och lugna ner nerverna innan kontrollen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008