Inlägg från: goshheidi |Visa alla inlägg
  • goshheidi

Augustibebisar 2008

GRATTIS VT!! :) Hur ska ni fira dagen? Och hur många år blir du?

Nu har svärmor varit och farit. Roligt med besök! Fick en jättefin dräkt som Felix kan ha på sig efter dopet av henne. Hon har förresten ändrat sig efter det att Felix föddes. Hon var ju lite oengagerad under graviditeten. Men det berodde säkert på att hon inte ville glädjas innan hon såg att allt gick som det skulle.

Hahaha. Vad skrev jag i morse egentligen???! Att JAG gungar i sittern! Haha. Menade nog att jag gungar Felix i sittern! :) Hihi.
    Jag är nog lite för stor för att gunga i nån sitter... :)

Huga vilken hemsk spindel!!

• goshheidi

Amelie: snygg skiddress!

Här finns också en bra sida om barns utvecklings och deras utvecklingssprång: www.barnsidan.se/cldoc/69.htm

Mareldsbarn: Du skrev att du drack första julmusten :) Visst känns det speciellt? :) Jag har inte druckit första julmusten än, men första glöggen igår.
    Har inte funderat på farsdagsrpresent. Eller har funderat, men inte än kommit på nåt bra. Slipsar tycker jag också är traditionella farsdaspresenter... Kanske jag o Felix gör ett litet sött kort med hans fingeravtryck och sen en slips. Nån som har nån rolig idé? Rolig dikt eller dylikt?

MissHellen: Varför är du nere?

• goshheidi

Imorgon ska jag till frisörskan och göra mig fin i håret. P:s pappas sambo ska sköta Felix under tiden. Nu undrar jag, eftersom hon kommer att ta en matning, hur mycket jag ska pumpa ut innan jag åker iväg? Pumpade nyss och då fick jag ut 1dl... räcker det för en matning. Felix är nu åtta veckor... Barn äter ju säkert olika mycket men... sådär på ett ungefär?

• goshheidi

lille, ok... han brukar äta med två timmars mellanrum, och det tar troligtvis två timmar hos frissan. Vore lite tråkigt bara om han hinner bli jättehungrig och det inte skulle räcka. Men jag hoppas det räcker. Jag hinner pumpa ut lite till ikväll också - för säkerhets skull.

• goshheidi

Ni vet inte hur sur jag blev idag, och jag vet inte om det var obefogat eller inte. Ni får säga vad ni tycker.
    Vi var och åt på restaurang med släktingar idag, sen flög Felix från den ena famnen till den andra. Jag vände mig bort för nån sekund och när jag tittar tillbaka så låter den ena personen Felix smaka på GLASS!! Från HANS tesked :( Jag blir helt förtvivlad och ropar NEJ! Ni får inte låta honom smaka...
    Att inte folk fattar bättre :(
    Överreagerade jag?

• goshheidi

lille, jag menar det oxo :( Inte ska de ju ha nåt annat än mjölk före de är vadå, tidigast fyra månader gamla?? och inte är väl GLASS nånting man börjar med?! ÅÅÅh, jag vart så arg. Felix var dock bara glad o nöjd han förstås att få smaka på nåt sött :(

• goshheidi

Och vidare att han hade haft teskeden i sin egen mun innan han stoppar in den i Felix mun stör mig också jättemassor!! :( Vad vet vi vad han för basiller och basilusker i sig som Felix fick nu då :(

• goshheidi

Salvia, Så söt hon e Beata!

Lille, Nä precis :( Får bara hålla fingrarna i kors nu att han inte får nån sjuka. Suck. Jag är fortfarande så arg :( Själv är jag ju så noga med att allt ska vara rent som vi sätter i hans mun. Känner ibland att jag kanske är lite för petig med det. Men de är ju så små än, och så är det första barnet, och då är man väl alltid lite extra noga har jag förstått...

• goshheidi

Ok, känner mig något lugnare när jag vet att jag inte överreagerade åtminstone. Men än idag är jag faktiskt bitter... Att han inte ens frågade för det första, utan bara gjorde, och sen glassen och sen skeden. Åååh!! Ni förstår säkert.

Om två o en halv timme ska jag till frisörskan :) En nära vän kommer och tar hand om Felix för två timmar. Det blir första gången som jag är ifrån honom så länge.... Men det ska nog gå bra.
    Bara hon inte matar honom med glass!!? ;)

Ha en bra dag allihopa!

• goshheidi
    jeng skrev 2008-10-27 10:40:09 följande:
    Heidi:Sa du till?? Och vad fick du isåfall för respons?
    Både jag och P sa nästan samtidigt, NEEJ, ni får inte ge honom detdär. Och efteråt blev det lite tryckt stämning, så de förstod att vi inte accepterade det. Men som Hallon också skrev, så hade jag gärna väntat länge än innan jag hade gett honom nåt som är baserat på komjölk, för han tycks bli grinigare när jag dricker mjölk eller äter youghurt och ost. Vet inte om jag inbillade mig igårkväll bara, eller om han faktiskt var grinigare igår på kvällen. Det var ju knappt en tesked han fick i sig...men ändå...

Angående håret...blev lite besviken :( Håret började nästan se grått ut... Hon gjorde så täta mörka slingor att det inte ser slingat ut, utan det ser ut som hela håret är samma färg - men grått-aktigt :/
    Ska och klippa mig lite på torsdag, så efter det kan jag lägga upp en bild. :)
Svar på tråden Augustibebisar 2008