• Anonym (tveksam)

läpp piercing

pierca läppen??

finns det några här som låtit barnen efter tjat pieca sej?

jag är såå tveksam till detta, tycker inte man ska sticka hål i ansiktet öht

åldern är ju också en aspekt, ska man tillåta en knappt tonåring detta?

tjatet har jag hört länge nu, men hur ska jag kunna säga nej om de andra får??

är man hönsig om man säger nej??

tips o råd tack!!

• Svar på tråden läpp piercing
  • illoi1

har inte barn i den åldern men jag tror inte min dotter skulle få det .. hon skulle nog få växa till sig lite mer. ööö kanske ska fråga hur gamal e hon :-O

• Anonym (har själv)

tycker inte att du ska låta ditt barn pierca sig, ingen seriös piercare piercar folk under 18 år. (vissa hål gör dom på tonåringar över 16) Och hade piercaren ändå piercat folk under 18 då hade jag undrat hur h*n skötte andra saker.

• Anonym (yeah)

vissa piercare har 16årsgräns om man har målsman med sig vid tillfället. Detta är ok helt enligt socialstyrelsens riktlinjer.

se till att piercaren/tattueraren är godkänd av socislstyrelsen så att det inte är en klåpare ni har att göra med

• Anonym (tveksam)

detta är 12 åringar vi pratar om, personen ifråga som antagligen ska få göra detta går i dotterns klass, de var bästisar förut men nu är dom mest med andra i klassen..ena dan sams andra dan osams ja som det kan vara....

personens mamma o jag är bra vänner så vi ses o pratar om allt.
    hon tycker inte 12 är för ungt likställer piercad läpp m hål i örat...vill inte kolla på nätet på piecingar som ser illa ut m infektiner o ärr osv..de är vän med en person som har "salong" eller vad det kan heta m tattoos o piercing. han tycker inte heller att 12 är för låg ålder...18årsgräns för tattos men ingen åldersgräns för piercing?? ja så lät det på mamman iaf.

det jag kan komma undan med själv är väl att säga att det blir härmning om hon också får..samt att dom ju egentligen inte hänger alls nuförtiden.

det jag reagerar mest på är att göra sånt när man ändå är så pass ung, jag tycker inte man ska göra allt för tidigt. vad ska dom då pyssla med vid myndig ålder?? knyppling o makrame ?

nää jag kommer inte vika mej oavsett om alla i hela klassen får, det säger mer om deras föräldrar än om mej tycker jag.

• Anonym (tveksam)

nä det är klart att en piercing inte är permanent på samma sätt som en tatuering...men det kan bli fula ärr som ser värre ut än tatuering...fint med en ärrböld på överläppen,not!

• illoi1

Anonym (tveksam) skrev 2008-10-25 15:34:29 följande:

nä det är klart att en piercing inte är permanent på samma sätt som en tatuering...men det kan bli fula ärr som ser värre ut än tatuering...fint med en ärrböld på överläppen,not!
    nej inte värst vackert nej jag skulle inte tilllåta det
  • viiinter

Jag fick göra min piercing i näsan genom att min mamma ringde piercaren och sa att det var okej. Piercade mig 1 månad innan jag fyllde 18. Ja, jag hade kunnat vänta 1 månad, men nu blev det som det blev.

Mamma och pappa har båda sagt nej, nej, NEJ. Men jag sa att jag kommer göra en piercing oavsett vad dom tycker när jag väl blir 18år. Är idag 20år och har sen jag gick i sjuan velat ha min piercing i näsan, och nu sitter den där den sitter sen 2 år tillbaka.

• viiinter

Läste nu att din dotter var 12år och det tycker jag är väldigt ungt, även fast man kan ta bort piercingen i framtiden.

Svar på tråden läpp piercing