• Anonym (tveksam)

läpp piercing

pierca läppen??

finns det några här som låtit barnen efter tjat pieca sej?

jag är såå tveksam till detta, tycker inte man ska sticka hål i ansiktet öht

åldern är ju också en aspekt, ska man tillåta en knappt tonåring detta?

tjatet har jag hört länge nu, men hur ska jag kunna säga nej om de andra får??

är man hönsig om man säger nej??

tips o råd tack!!

• Svar på tråden läpp piercing
  • Mishka

kan ju tillägga att det lossnade bitar från mitt tandkött då jag hade en läppiercing,så jag var tvungen att ta bort den då. var inte det skönaste då det hängde en liten köttbit från tandköttet,visste inte vad jag skulle göra för att få löst den. ville inte riva heller,men den lossnade nog till slut av sig själv!

• MiaLau
    Mishka skrev 2008-10-27 18:27:34 följande:
    kan ju tillägga att det lossnade bitar från mitt tandkött då jag hade en läppiercing,så jag var tvungen att ta bort den då. var inte det skönaste då det hängde en liten köttbit från tandköttet,visste inte vad jag skulle göra för att få löst den. ville inte riva heller,men den lossnade nog till slut av sig själv!
    okej, hade du piercingen mitt i groppen av läppen/hakan
  • Anonym (tveksam)

förtydligande:

Min dotter kommer INTE att få pierca sej nu, men hennes kompis kommer säkerligen att göra det hos auktoriserad piercare, med föräldrarnas godkännande. deras barn,deras beslut liksom...

Men jag orkar inte skriva mer om detta nu, de senaste dagarna har det varit tyst om piercingar*håller tummarna* så det kanske redan är "ute" med den ideen, ja man kan ju alltid hoppas

• Mishka
    MiaLau skrev 2008-10-27 18:28:56 följande:
    [/citat]

ja,det hade jag.

Anonym (tveksam) skrev 2008-10-27 18:29:51 följande:
    [citat]
    förtydligande:Min dotter kommer INTE att få pierca sej nu, men hennes kompis kommer säkerligen att göra det hos auktoriserad piercare, med föräldrarnas godkännande. deras barn,deras beslut liksom...Men jag orkar inte skriva mer om detta nu, de senaste dagarna har det varit tyst om piercingar*håller tummarna* så det kanske redan är "ute" med den ideen, ja man kan ju alltid hoppas
    lycka till i fortsättningen!
  • MiaLau
    Svar på #45
    okej. förstod det!
    har flera kompisar som haft på samma ställe som dig, och dom har oxå haft problem med tandköttet efter en viss tid.
    men jag själv har piercingen mellan läpp och "groppen" så min piercing nuddar inte ens mina tänder eller tandkött. =) så det är nog där man ska ha piercingen om man ska ha den u underläppen. 
  • Anonym (tveksam)

här är det på överläppen, lite på sidan som gäller om jag fattat rätt...jaaaaaaaaaa va ska man säga...passar inte på småfolk!

tänker också på det att tänder o tandkött ska ta skada, sen gillar jag inte de jag känner som är munpiercade..alltså allt deras pill på själva smycket. det ska bitas o dras o rullas m tungan...de ser ju inte kloka ut:-P sen att de gör det utan att tänka är väl möjligt men det ser knäppt ut! som när man var tonåring o tuggade tuggummi jämt o ständigt o drog o blåste o höll på

• Anonym (tveksam)

ojjsan!!jag orkade visst skriva mer om detta sorry
    men NU ska jag inte skriva mer!.....tror jag

• MiaLau

haha dte är väl klart du kan diskutera saken här inne, =) din dotter ser nog inte det =)

men allt är individuellt, jag har piercing och skulle tycka detvar okej om min dotter vill ha det sen. fats min åldern är 14 för min del. innan 14 då är man BARN! efter 14 då är man tonåring! Men fan vad snabbt det sjunker i åldrar!
    men jag tror att en riktig piercingstudio inte piercar folk under 16, 16 är minimum ålder MED föräldrars tillåtelse, annars är det 18 som gäller =)
    Min mamma var strängt emot min piercing, men jag lyckades övertala henne vid 17 års ålder.  men den i tungan, den fick jag Bestämt vänta med tills jag var 18 år.
    =)
  • Anonym (tveksam)

MiaLau:
    jaa visst blir dom ungavuxna tidigt, när jag var 12 för 100 år sen kommer jag inte ihåg att det var sån stor grej att försöka vara stor..vi cyklade runt mest, lekte o larvade oss...fast det är klart detta var ju innnan internet,massa tvkanaler och mobiltelefonerna fanns..jaa just ja heta linjen på telefon ringde nog jag o några kompisar i den åldern, visste ju inte ens vad en pedofil var då( snacka om skyddad värld!)...det var nog det tuffaste vi gjorde.
    nu är det så mkt olika intryck från jordens alla hörn, allt blir nära fast det är långt bort..

jodå personen som skall utföra ev piercing på dotterns kompis, vet att personen är 12 år samt känner hans föräldrar. han har gett sin syn på saken till föräldrarna så enligt honom då så är det inte såå ovanligt att pierca sej vid 12-13 års ålder...ska nämna att vi inte bor i en storstad utan vi bor på typ landet nä vi bor utanför en stad men en normalliten/stor landshåla

känns som det skulle vara mer vanligt i stockholm el större städer, men att piercingsnubben sagt sitt så har hans föräldrar nästan gett med sej...men än så länge är det inga hål gjorda.
    får väl se efter hans födelsedag...

så en riktigt piercingstudio kommer att göra hålet.ingen hemmagrej med stoppnål alltså

min dotter kommer inte att bli stoppad för alltid att göra piercingar, bara så länge jag anser henne som föör ung.

Svar på tråden läpp piercing