• Anonym (tveksam)

läpp piercing

pierca läppen??

finns det några här som låtit barnen efter tjat pieca sej?

jag är såå tveksam till detta, tycker inte man ska sticka hål i ansiktet öht

åldern är ju också en aspekt, ska man tillåta en knappt tonåring detta?

tjatet har jag hört länge nu, men hur ska jag kunna säga nej om de andra får??

är man hönsig om man säger nej??

tips o råd tack!!

• Svar på tråden läpp piercing
  • MiaLau

hehe, ja jag kommer ihåg när jag var i 12 års åldrn. då sprang jag fortfarande i vattenspridaren naken på tomten! =)

inte en chans att någon gör det nu =)
  • Anonym (tveksam)

uppdatering:

så var läppen piercad.
    ring i underläppen blev det. dottern tycker det är skitapsnyggt

• Anonym (tveksam)

alltså kompisens läpp, inte min dotters!! aint gonna happen, anytime soon!

• MiaLau
    Anonym (tveksam) skrev 2008-11-04 18:27:31 följande:
    alltså kompisens läpp, inte min dotters!! aint gonna happen, anytime soon!
    haha jag trodde det var dotterns.. lät lite så:P
    så nu kommer det bli ännu svårare att hålla henne därifårn =)
  • Anonym (tveksam)

såg när jag skrivit det såg ut som jag gått med på det!

tror hon tagit till sej att vi inte kommer ändra oss just nu.

samt att det tydligen gjorde ont i kompisens läpp i dag i skolan, kan ju göra att det inte blir lika spännande...men ont, ja det brukar kännas om man gör hål i kroppen eller??

• MiaLau
    Anonym (tveksam) skrev 2008-11-04 18:36:40 följande:
    såg när jag skrivit det såg ut som jag gått med på det! tror hon tagit till sej att vi inte kommer ändra oss just nu. samt att det tydligen gjorde ont i kompisens läpp i dag i skolan, kan ju göra att det inte blir lika spännande...men ont, ja det brukar kännas om man gör hål i kroppen eller??
    jag hade inte speciellt ont i min läpp. =) så det är lite hur känslig man är =)
    medans min kompis som tog hål på samma ställe.. hon höll på att börja grina =)
    men du behöver inte säga att de behöver inte göra ont ;)
  • Anonym (tveksam)

nänä man behöver ju inte det

• Anonym (tveksam)

såja vad var det jag trodde, kompisen har fått infektion stor läbbig knöl på utsidan vid hålet...jaja blir bara mer o mer övertygad om att jag gjort rätt som blånekar till piercing just nu.

verkar inte va sån supernoga rengöring heller 3 ggr om dan typ med nåt medel.

• MiaLau
    Anonym (tveksam) skrev 2008-11-12 16:16:49 följande:
    såja vad var det jag trodde, kompisen har fått infektion stor läbbig knöl på utsidan vid hålet...jaja blir bara mer o mer övertygad om att jag gjort rätt som blånekar till piercing just nu. verkar inte va sån supernoga rengöring heller 3 ggr om dan typ med nåt medel.
    hehe.. jag fick dock ingen infektion, men jag kokade salt och gick runt med en 50 cl flaska full med sånt hela tidne och så varje ggn jag stoppat något i munnen så sköljde jag munnen med det, samt hällde på läppen.
    sen så hade jag listerine morgon och kväll.
    men bara det där säger att hon inte är mogen för piercing! =)
  • Anonym (tveksam)

dom följer nog råden dom fick av piercaren...dock har jag läst o pratat m vuxna piercade o de har alla "gurglat" m saltvatten mycket i början just för att inte chansa liksom...

jaja inte mitt problem, men synd för kompisens mamma som inte ville se hur det kunde gå...ska träffa henne på jobbet imån så då får jag väl kanske höra hur hon tycker det funkar. kan ju se värre ut än det är...ja eller hur!

man (jag) ska inte lägga sej i andras liv, men det är svårt att låta bli att ha en åsikt

får väl bita mej i läppen...mohahhaha

• Anonym (jupp)

Hej. Jag jobbar på en piercingstudio och jag tycker det är såå skönt med mammor som säger NEJ! Du ska bara veta hur många som kommer in och mamman säger: ja jag vill ju egentligen inte att hon/han gör det....!!! Men...säg NEJ då människa! Och ännu värre är när barnet står och stöddar upp sig mot mamman/pappan och kallar dem all världens otrevliga saker och de tillåter ändå att barnet gör piercingen... Förstår inte det, själv skulle jag ha tagit ungen med mig och bara gått!
    Sen är det ju tyvärr så att får dom inte, så fixar någon "snäll" kompis det på dem och då slutar det ofta med att de får komma till oss för att plocka ur en svårt infekterad piercing där smycket ofta sitter "inväxt" i huden, alltså den är så svullen att smycket inte ens syns, ofta har de tagit med ett tokfel smycke så det blir för kort mm.
    Så...vad jag försöker få fram är..TROR ni att barnet accepterar ett nej så säg nej, tror ni att barnet kommer att göra det hos "en kompis" så är det nog bättre att säga ja faktiskt och veta att det går rätt till, sterila verktyg - rätt smycke-skötselråd mm.

• MiaLau
    Anonym (tveksam) skrev 2008-11-12 19:02:23 följande:
    dom följer nog råden dom fick av piercaren...dock har jag läst o pratat m vuxna piercade o de har alla "gurglat" m saltvatten mycket i början just för att inte chansa liksom... jaja inte mitt problem, men synd för kompisens mamma som inte ville se hur det kunde gå...ska träffa henne på jobbet imån så då får jag väl kanske höra hur hon tycker det funkar. kan ju se värre ut än det är...ja eller hur! man (jag) ska inte lägga sej i andras liv, men det är svårt att låta bli att ha en åsikt får väl bita mej i läppen...mohahhaha
    hehe berätta gärna om mamman säger något.
    Hon kommer väl ångra sig att hon inte stod på sig mera =)
Svar på tråden läpp piercing