• Anonym (tveksam)

läpp piercing

pierca läppen??

finns det några här som låtit barnen efter tjat pieca sej?

jag är såå tveksam till detta, tycker inte man ska sticka hål i ansiktet öht

åldern är ju också en aspekt, ska man tillåta en knappt tonåring detta?

tjatet har jag hört länge nu, men hur ska jag kunna säga nej om de andra får??

är man hönsig om man säger nej??

tips o råd tack!!

• Svar på tråden läpp piercing
  • Anonym (tveksam)

ja jag tycker att man inte har lämnat barnstadiet riktigt vid 12
    hon leker ju m lillsyrran sin ibland på ett barnsligt( bra ) sätt

tids nog blir dom så stora att man inte kan lägga sej i, men nää hon kommer inte få göra hål i läppen, naveln eller annat ställe

hål i öron har hon sedan typ bara 2 år tillbaka, med stora infektioner vid läkning( tom streptokocker i örsnibben)
    jaaa där har vi det, kan ju bli lika i läppen...det kommer hon ihåg som ont så det kanske avskräcker??

• Tjohalia

En 12-åring hade jag aldrig låtit pierca sej... Jag fick pierca näsan när jag var 15, det tycker jag är lite mer lämpligt...

• Felicia6

Jag var 16 då jag piercade läppen, men jag tycker att 12år, då är man för ung.
    "min" gräns skulle gå där vid 14-15 och sen beror det lite på hur mkt dom vill det. ÄR det bara nåt dom kommit på typ NU och ska ha, eller har dom velat ha det i flera månader osv osv

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • lunkentuss

Av vilken anledning skulle dom inte få?
    Är du rädd för ärrbildning?

Sålänge pircingen görs på ett proffessionellt ställe och ni ser till att sköta piercingen så som man ska till det är läkt så blir det inga fula ärr. Jag har tagit ur min som jag hade i underläppen och visst kan man se att det ärett ärr där om man tittar noga, men det är asolut ingen knöl elr stort ärr som lyser upp så att säga

Jag var själv 12 år när jag gjorde den i läppen och hade den i i ca 6 år. Då tog jag ut den pga av att staven skavde lite på tandköttet i underkäken. Även det r ett ansvar som ditt barn får ha, att faktiskt förstå när och om det blir problem i munnen att man måste ta ur den. Men som sagt, att inte göra pga av reädslan för ärr, det är ingen fara om man sköter det som man ska =)

• Anonym (tveksam)

skönt att läsa att fler tycker det är för tidigt för piercing

får väl framstå som den elaka mamman, igen då!

här hemma låter det:

- men ALLA får, eller ALLA ska osv....skulle vilja träffa den där alla

• lunkentuss
    Svar på #8
    Dessutom tkr jag inte man ska "förbjuda" en piercing bara för att man själv tycker det är fult. Dottern tkr ju uppenbarligen att det är fint, så personlig smak får man nog räkna bort...
  • Tjohalia

Anonym (tveksam) skrev 2008-10-25 15:40:27 följande:

skönt att läsa att fler tycker det är för tidigt för piercing får väl framstå som den elaka mamman, igen då! här hemma låter det:- men ALLA får, eller ALLA ska osv....skulle vilja träffa den där alla
    Fråga vilka "alla andra" är då, det brukade mina föräldrar göra, oftast var det ju max 2-3 stycken av 10
  • Anonym (tveksam)

jag har inga problem med att det kommer att göras av nån oseriös person

jag har problem med att allt ska göras vid en så pass ung ålder

vill hon pierca sej när hon blir 18,,fine då är det hennes val

men nu tycker jag inte det fyller nån funktion

hon får färga håret, klä sej nästan som hon vill

om hon fick bestämma skulle hon klä sej faschioncore med lolitastuk samt pierca sej, ja svart hår med nån knallfärg också så klart...men halloween är ju bara en helg
    hon är 12 inte 16!

• viiinter

Hon kan göra en piercing i smyg, dock blir det svårt om hon vill den ska sitta i ansiktet. Men vill Du inte hon ska göra en så ge inte efter.

|| Min kusin J (då 17år) gjorde hål i naveln och uppgav en annan kusins personnummer eftersom denne person var över 18år. Min kusin J vågade för allt i världen inte säga något till sina föräldrar och det gjorde hon inte ens efter hon fyllt 18år. Hon är 20år idag och ska jag vara ärlig så tror jag inte hon nämnt det än idag heller. ||

• lunkentuss

Anonym (tveksam) skrev 2008-10-25 15:38:00 följande:

ja jag tycker att man inte har lämnat barnstadiet riktigt vid 12hon leker ju m lillsyrran sin ibland på ett barnsligt( bra ) sätttids nog blir dom så stora att man inte kan lägga sej i, men nää hon kommer inte få göra hål i läppen, naveln eller annat ställehål i öron har hon sedan typ bara 2 år tillbaka, med stora infektioner vid läkning( tom streptokocker i örsnibben)jaaa där har vi det, kan ju bli lika i läppen...det kommer hon ihåg som ont så det kanske avskräcker??
    antar att öronpiercingen tog av frisör med sån "pistol"? Det läker mkt snabbare (ska göra, finns ju undantag för allt) om man gör det riktigt med kanyl på studio =) Dessutom är det minst lika viktigt med rengöring osv i öronhål som vilken piercing somhelst. Ofta brukar frisören bara säga att man ska skölja med ljummet vatten... Så gjorde ni så är det inte konstogt om det vart problem..

Men som sagt, det finns ju alltid undtantag och en del har ju faktiskt lättare att få det ena elr det andra...
Svar på tråden läpp piercing