• vill bli mamma 2009

UTMANING - Gå ner 4 kilo på en månad!!! 27/10 - 27/11

Jag har av olika anledningar, bl.a. medicinering och lathet, gått upp mycket i vikt under de senaste åren. Vill nu gå ner några kilo innan min önskade graviditet (om det nu blir någon...)
    Någon som hänger på?
    Tänkte vi kunde göra en lista och sedan rapportera vikten en gång per vecka plus givetvis tipsa och peppa varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-26 20:29
    Gemensamt mål: att gå ner 4 kg på en månad, 27/10-27/11
    Vägnings- och rapporteringsdag: söndag

• Svar på tråden UTMANING - Gå ner 4 kilo på en månad!!! 27/10 - 27/11
  • Polargirl

Skulle gärna vilja gå med i VV, med det är ju så dyrt... bara föra tt gå till möten en gång i veckan och väga sig... det kan jag lika gärna göra hemma. Har en massa VV-kokböcker och recept jag fått av bekanta, och har börjat laga lite mat efter dem.

I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
  • Mammis70
    Polargirl skrev 2008-11-10 18:59:37 följande:
    Skulle gärna vilja gå med i VV, med det är ju så dyrt... bara föra tt gå till möten en gång i veckan och väga sig... det kan jag lika gärna göra hemma. Har en massa VV-kokböcker och recept jag fått av bekanta, och har börjat laga lite mat efter dem.
    Jag förstår!
  • Polargirl
    Polargirl skrev 2008-11-10 18:59:37 följande:
    Det är något jag kan rekommendera till andra... laga mat efter Viktväktarnas recept! Är helt vanlig mat liksom, man bara drar ner på fett och socker.
  • zingoalla

hm,visst kostar det en del.men nu har jag försökt så många gånger själv att jag tänkte att det är värt ett försök.Och i mitt fall så kan jag ju lika gärna ta pengarna jag lägger på sötsaker å väga mig för i stället.

• Polargirl
    zingoalla skrev 2008-11-10 21:29:31 följande:
    hm,visst kostar det en del.men nu har jag försökt så många gånger själv att jag tänkte att det är värt ett försök.Och i mitt fall så kan jag ju lika gärna ta pengarna jag lägger på sötsaker å väga mig för i stället.
    Det är ju bra med pepping i grupp i alla fall... och så kanske man skärper till sig när man vet att man ska dit och väga sig?
  • Trollpackan87
    Toyan skrev 2008-11-10 08:37:03 följande:
    Wow Trollpackan87, bra jobbat!!!!!!!!!
    Tackar..massor med nyttig mat och promenad,,slutade dricka en massa cola och små äta hela dagarna.
    Så det knatar fort ner, men det stannar nog av ett tag skulle jag tro men jag hoppas att jag i alla fall ska kunna få komma ner till 75kg
  • Emlak

Tips

viktnergången börjar redan i affären och i kylskåpet... ta och börja med att rensa bort allt skräp i kyl/frys och skafferi.. läs på baksidan av produkterna, nyckelhålsmärkt bröd kan innehålla mer socker än vad man tror..kasta bort den vita pastan/de vita mjölet och använd dinkelmjöl/dinkelpasta... quinoa osv.. barnen märker ändå inte någon skillnad om det är dinkel el vitt mjöl i pannkakorna

I affären vänd på alla produkter och läs, jämför, lär er att gå förbi godis/chips/läskhyllan utan att bli sugen.. efter några gånger blir man mest äcklad av de sakerna... spara chokladkakan till PMS veckan eller lördagsfilmen... unna dig något annat än godis.. köp en fitness eller topphälsatidning och du har en trevlig kväll med massor av bra läsning

• Toyan

Emlak-
    Tack för bra tips!
    Tror också att det bara handlar om att bestämma sig!
    Någon sa till mig, sätt en lapp eller ett fult foto på dig själv på kylen och fråga dig själv om du verkligen vill öppna kylen :)

• SpecialK

Fuskvägde mig i morse och har gått ner 0.4 kg bara sedan söndags morse. Iof har jag verkligen kämpat stenhårt, och iiiinte fuskat alls, så nu får jag köpa mig ett par nya trosor

Nu sätter jag ett nytt "inte-fuska-mål" tills på fredag morgon då jag i så fall får köpa mig ännu ett par... hihi..

Svar på tråden UTMANING - Gå ner 4 kilo på en månad!!! 27/10 - 27/11