• vill bli mamma 2009

UTMANING - Gå ner 4 kilo på en månad!!! 27/10 - 27/11

Jag har av olika anledningar, bl.a. medicinering och lathet, gått upp mycket i vikt under de senaste åren. Vill nu gå ner några kilo innan min önskade graviditet (om det nu blir någon...)
    Någon som hänger på?
    Tänkte vi kunde göra en lista och sedan rapportera vikten en gång per vecka plus givetvis tipsa och peppa varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-26 20:29
    Gemensamt mål: att gå ner 4 kg på en månad, 27/10-27/11
    Vägnings- och rapporteringsdag: söndag

• Svar på tråden UTMANING - Gå ner 4 kilo på en månad!!! 27/10 - 27/11
  • Toyan
    Maddisen80 skrev 2008-11-12 16:52:12 följande:
    Svar på #252Grattis till eran viktminskningar, vet ni om de kan vara skadligt att äta så här i 1-2 veckor ? Frukost havregrynsgröt + sojamjölkLunch risdiet och sojamjölkMiddag lax eller torsksoppakvällsmål proteindryck + 1 clementin
    Vad menar du? Menar du att det du skrivit skulle vara skadligt att äta i för många veckor?
    Tycker det låter som en kanondiet!!
  • Polargirl
    Toyan skrev 2008-11-13 11:25:43 följande:
    Vad menar du? Menar du att det du skrivit skulle vara skadligt att äta i för många veckor?Tycker det låter som en kanondiet!!
    Man ska väl inte gå på diet i mer än 2-3 veckor om inte läkare föreskrivit det...
    I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
  • Toyan

Polargirl-
    Nä, såklart men det ser ut som bra vardagsmat!
    Själv äter jag:
    Gröt till frukost.
    Knäckemacka med keso och grönsaker till lunch.
    Ugnsgjorda grönsaker med kött eller fisk till middag.
    Anser att detta är vanlig hälsosam mat, ingen "farlig diet/bantarmat" som man bara bör bruka i ngn vecka.
    Vad tycker du?

• Maddisen80

Grattis till din viktminskning ,det är ju superbra

Milliemolly skrev 2008-11-12 21:45:22 följande:
    Det enda som gäller för viktminskning är att förbränna mer än du äter...........kort och gott! Sedan jag bytte från styrketräning till förbrännings(flås-)träning har jag minskat i vikt. Jag är idag 0,6 kg från mitt första delmål Jag började med 5 dagar Modifast, men går ner mer när jag äter lite och nyttigt! Mår bättre dessutom.
  • Maddisen80

precis det är exakt så jag menade, men vad bra att du tycker att det är kanondiet, då ska jag köra så ,de är enkelt

Toyan skrev 2008-11-13 11:25:43 följande:
    Vad menar du? Menar du att det du skrivit skulle vara skadligt att äta i för många veckor? Tycker det låter som en kanondiet!!
  • Vos

Sitter och kollar på du blir vad du äter och äter godis och dricker en cider....
    FY SKÄMS på mig

Imorgon slutar jag äta helt!
    Nu är det slut på fettotiden, ungen är ju snart 16 månader...
    Vem kan jag skylla på????
    Mig, bara mig

• Maddisen80
    Svar på #266
    vos jag kollade med på du är vad du äter, men jag åt ingenting ,låg bara och kolla. Försök att låta bli cider och godis
  • Milliemolly
    Vos skrev 2008-11-13 20:47:16 följande:
    Sitter och kollar på du blir vad du äter och äter godis och dricker en cider....FY SKÄMS på mig Imorgon slutar jag äta helt!Nu är det slut på fettotiden, ungen är ju snart 16 månader...Vem kan jag skylla på????Mig, bara mig
    Exakt som ja känner fast min bebis är 22 månade!

Vem stoppar maten och snasket i munnen - jo JAG! det är jag som måste skärpa till mig! bara JAG!
  • Vos
    Maddisen80 skrev 2008-11-13 21:14:16 följande:
    Svar på #266vos jag kollade med på du är vad du äter, men jag åt ingenting ,låg bara och kolla. Försök att låta bli cider och godis
    Jag äter faktiskt väldigt lite godis och cider dricker jag max två iveckan. Rålade bara bli så idag...
    Mitt stora problem är MAT.
    Mat av alla slag, jag äääääälskar det.
    Kan vara utan sötsaker i veckor så om jag tar en påse ibland är ju helt okej. Men jag måste lära mig att äta normalt.
    Från och med imorgon ska jag inte äta alls efter kl 19.

Har ett annat problem, jag jobbar som kock...
    Kul att vara på jobbet och vara tvungen att smaka på massa goa grejer.

Skit och piss.
    Jag får byta jobb
  • Maddisen80
    Svar på #269
    Vos,de är ju bra att du inte äter så mycket godis, jag försöker med att inte äta efter klockan 19.00 men de går inte
Svar på tråden UTMANING - Gå ner 4 kilo på en månad!!! 27/10 - 27/11