Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

GROD PRINSARNA skrev 2008-11-03 16:20:07 följande:
    nej det blev inget knuckelheads... glömde bort det hahaha... vi hade det jätte bra... vi är så vana vid solsemestrar att det känndes konstigt att åka till ett land utan att sola och bada hihi
    Det kan vara skönt med andra typ av semestrar också. NY är ett ställe jag SKA till någon gång. Verkar så häftigt!

Dags att påbörja middagen här
  • Duntoffla

Kikar in lite då och då...

RååSa BuBBlan skrev 2008-11-03 22:34:13 följande:
      min gubbe AVSKYR regnbågen!! Verkligen totalhatar den alltså     Bubblan använder den flitigt ändå
    Min sambo ÄLSKAR regnbågen Den väljer han gärna om han klär Noel. (fast han tyckte den var skitful innan den kom hem)
  • Duntoffla

Massa fina barn i BT! Hinner inte kommentera alla...

Ni som är dagisproffs Finns det såna där namnlappar med namnet sytt nu för tiden? minns att vi hade det som små. Och var får man tag på såna? Måste ju börja märka alla plagg här hemma...

• Duntoffla
    Buttelina skrev 2008-11-03 22:55:49 följande:
    nä eller hur
    Man blir ju trött på alla såna trådar. Undrar varför en del över huvudtaget har tid med att sitta på FL när det finns tusentals viktiga saker att göra?
  • Duntoffla
    Smultronhjärta skrev 2008-11-03 22:59:14 följande:
    De jag har orkat sätta på har jag satt i lappen i kläderna...sen knatade jag till Pop och köpte en märkpenna och därefter till Lindex och köpte ett gäng "dagiströjor"
    Haha...du måste haft en rolig kväll med att pyssla med det.
    Quiet thoughts skrev 2008-11-03 23:00:28 följande:
    Mycket bra fråga.Hon borde ge sej ut på viktiga uppdrag.Som jag tex... jag har hunnit hjälpa några behövanden. Den ena har t.om jobb nu På tal om sådant och inte bara danskt.
    Ja eller hur? Aha, så du är jobbmatchare?
    Buttelina skrev 2008-11-03 23:03:41 följande:
    eller hur, varför ödsla tid på att göra en sån tråd när man kan prata om mobbing istället *s*
    Ja. Det är ju jobbigare att bli upprörd, skapa en tråd och svara i den sen. Gör något i stället. Sen är det ju så att man inte "orkar" engagera sig dygnet runt med världsproblemen. Man kanske just har FL som sitt andrum. (nu kan ju inte jag skryta med att jag är så väldigt aktiv med alla världens problem även om man gör sitt för att bidra på olika sätt)

Smileycat skrev 2008-11-03 23:04:13 följande:
    Oftast när jag använder taggits så "viker" jag ihop lappen så det blir en ögla och trär bara igenom en tag och sätter i lappen på kläderna, så då syns de inte alls och har en xtra "krok" o hänga i lixom.. jättebra till tex hennes overall o så..
    Ok. Tack för tipsen!
  • Duntoffla
    Quiet thoughts skrev 2008-11-03 23:14:28 följande:
    Haha nej inte direkt jobbmatchare.Var ett par utsatta människor som kom hit fr. Rumänien bara som jag började umgås med lite ibland. Nu har pappan deras fått jobb via mig men ,mest via min man, på hans jobb där han jobbar så det är jättebra. Eller det känns riktigt bra. Han är jätteduktig hittills på sitt jobb fast han inte kan språket så bra ännu.
    Kul att kunna hjälpa folk! Det är det som är så synd med en del som kommer hit. De är jätteduktiga ex läkare, advokater osv i sitt hemland men kan inte språket här och får inga jobb.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11