Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 11

Maj bebis skrev 2008-11-02 19:22:45 följande:
    La in en bild på den grå i mitt album Jag tycker nog den grå är lite tråk grå... kan dock ändå inte bestämma mig!
    Jag ändrar mig. Jag trodde den var mer svartgrå (hade för mig att jag sett en mörkare) så jag säger definitivt svart. Så kan du poppa till den med en rolig mössa.
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2008-11-02 19:34:15 följande:
    tusen kronor låter inte illa alls. Får nog sätta igång att fota. Dock är det en del nytt och en del sågott som nytt som jag skulle vilja få ut.Jag måste bara ta mig en funderar på vad för katvig-plagg som jag ska göra mig av med...har beslutat att riktigt allt inte får stanna
    Ja, gör ett försök. Jag har förvisso med en del vuxenkläder också men jag trodde de skulle gå uruselt. Fast nog tror jag att nya Katvigplagg säljer. Du kan ju sätta högre utrop om du vill vara säker.
    agster skrev 2008-11-02 19:36:24 följande:
    Ibland går icke märkes kläder bättre än märkes har jag märkt!
    Ja och jag är förvånad att mina vuxenkläder går rätt bra. Ok, kanske inte flera hundra men det tickar på och det är skönt att få lite för dem i alla fall.
  • Duntoffla
    gosmamman skrev 2008-11-02 19:46:05 följande:
    Gokväll ladies!jag har lagt lite bilder i bt, ni får gärna kommentera bild nr 4, vet inte om jag ska skicka den på T igen. Är den så stor att det ser ut som ett nattlinne? passar hon i gult?
    Go kväll!

Jag tycker klänningen är fin, kanske aningens för lång men går den inte att kapa lite då? För trycket är så himla fint.
    Jen80 skrev 2008-11-02 19:48:00 följande:
    Söta du ! Ja, Ilon och Ava har nog haft ont i halsen, men det är ju inte så lätt för dem att säga nåt. Ava är jättehes nu och hostar lite. Ilon är snorig och äter dåligt, så han har säkert ont han också. Men Liam kunde inte ens dricka sin välling ikväll och DÅ har han ont. Han ville så gärna och sa att den skulle kallna lite, men även när den var kall så kunde han inte dricka den . Har prickar på kroppen som inte syns särskilt tydligt, men de är dock där så jag antar att det är scharlakansfeber. Har lite T-auktioner som går ut ikväll och det går väl ok. Inte super, men sen är det inga såna kläder som jag väntat mig mycket pengar för heller även om det är mycket danskt. Tråkiga är att man ska packa och sånt ikväll. Tråkiga sidan av T .
    Stackarn! Finns det inget man kan ta mot scharlakansfeber? Eller är det bara att vänta ut det hela?
    Tejja skrev 2008-11-02 19:50:20 följande:
    Duntoffla; Jag hann med tvättstugan så mycket att J påpekade det iallfall! Fast det står fortfarande massa bråte där. Hur mycket urväxta kläder som helst i kartonger och kassar.  Kul att det går bra för dig på auktionerna. 
    Haha...då måste du gjort ett bra jobb i alla fall! Ja, jag behöver få in pengarna pga av mina utsvävningar på mässan igår...Generad
  • Duntoffla
    gosmamman skrev 2008-11-02 19:56:26 följande:
    Dunis- Jag sätter inte saxen i en småfolksklänning, den e alldeles för dyrbar för mig och så tror jag man får dåligt betalt på T sen om man kortat den själv.Isf får den vara lång ett tag för hon växer ju som tur är
    Så länge den blir använd förr eller senare så Trist när såna fina plagg bara blir liggandes. Hon växer säkert fort och så farligt är det ju inte. Tycker inte att det är nattlinne-varning i alla fall.
    Jen80 skrev 2008-11-02 19:58:21 följande:
    Ja, jag hoppas det. Kan vara så att det är dem (eller iaf Ilon) som har smittat Liam. Läkaren kommer säkert kolla på Ilon också så får vi ju veta om han också har en infektion i halsen.Duntoffla: Man får antibiotika mot det och då försvinner det fort, så det är skönt. Underbara barn och kläder i BT! Åh, va fint med den lila Katvig-tunikan till de blommiga Molo-byxorna. Glad när jag ser fina combos med kläder jag redan har här hemma . Billigare då .
    Skönt att det går att åtgärda så enkelt. Hoppas ni får en snabb tid nu.

Och nu kom jag på att jag ska ringa vår husläkare imorgon och få tid att lyssna på Noels lungor. Vet inte ens vem som är vår husläkare. Är sällan sjuk...
  • Duntoffla
    gosmamman skrev 2008-11-02 20:05:11 följande:
    Dunis- Den skulle inte bli liggandes, jag skulle använda den ändå. Jag har inte så fet plånbok så när jag köper lite dyrare plagg så används dom också, annars säljs dom.
    Vem har det? Menar att om du är osäker på den (för att du tycker den är för lång) så är det ju bättre att sälja den nu direkt än att använda den och störa sig på det. Men som sagt, det stör inte. Hade du inte påpekat det hade jag inte tänkt på det.
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2008-11-02 20:07:34 följande:
    Hallå!Det var väl inte så farligt.. Det var ju världens fynd ju! Jag har inte erkänt alla mina fynd för F än.. Tack för igår, det var jättetrevligt!Gosmamman- Jag tycker att klänningen var fin på. Visst är den lite lång men den är fin ändå. Tycker att hon var fin i gul. Det är lite ovant bara tyckte jag när P hade sin för vi har inte allt mkt gult...
    Nej, var var ju fynd men det var också pengar jag egentligen inte hade och denna månad är kärv. Som tur är går det på olika konton Hade jag inte haft auktioner på avslut ikväll hade jag inte shoppat så mycket igår.

Haha...fegis!
  • Duntoffla
    Flock skrev 2008-11-02 20:14:50 följande:
    God kväll!!Tänkte lägga bud på en molo tröja stl 98. Tror ni att den kan passa min kille som har 86/92 i molo annars eller den blir jättestor. Vill ju helst inte använda symaskinen som var på tapetens nyss..Tacksam för snabbt svar...
    Spontant känns det som om det blir väldigt stort. Jag tror att skillnaden mellan 92 och 98 är större eftersom det blir från baby till barn
  • Duntoffla
    gosmamman skrev 2008-11-02 20:18:40 följande:
    Tack, jag tror den får stanna ett tag iaf för den är väldigt fin. Tror dessutom tösen blir sur om den "försvinner".Nu morrar sambon hade lovat att snabbkolla datorn bara. godnatt på er.
    Ja och om även dottern älskar den så behåll! Den är superfin och den är ju så ovanlig. Du har ju väntat på att den ska dyka upp väl?
  • Duntoffla
    THEA och Grodan skrev 2008-11-02 20:26:02 följande:
    Godkväll Här är det bara sjuklingar, Alex har virus med tusen röda prickar på hela koppen och pappan har lunginflammation och Tilde har feber och hosta Men jag är frisk som en nötkärna Hur mås det här då?
    Men usch då! Stackars familjen!
    Preggi skrev 2008-11-02 20:26:18 följande:
    Jag förstår vad du menar. Jag kände att jag behövde passa på. Vi ska ju lämna in vår bil imorgon så nu är det färdigshoppat för denna månad... Bara hålla tummarna att det inte blir för dyrt eller att det går på försäkringen...
    Håller tummarna hårt! Bilreparationer är inte kul. Vi betalar fortfarande av på vår sista reparation...
    JuliaochNelly skrev 2008-11-02 20:38:55 följande:
    springer förbi och lämnar ett hej  
    Hej!
    havsvind skrev 2008-11-02 20:36:14 följande:
    Hejhej, hur står det till här idag?Jag har kommit hem från en härlig helg på Österlen med god mat och dryck. Känner mig lite fullproppad faktiskt Det var måånga fina bilder i BT också...ta nu åt er ALLA som lagt in bilder!
    Hej! låter som en fantastisk helg!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 11