• Alvi

Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?

Det känns som att jag saknar nåt självklart alternativ... men jag kommer inte på vad det skulle kunna vara... men ta "annat" isåfall...

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:02
    Och jag menar alltså om ni oftast har ett litet lager av vad-det-nu-kan-vara eller om ni köper hem när det väl ska drickas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:12
    Okej, groggvirke är ju inte alkoholhaltigt... men jag MENADE typ vodka och så...!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?
  • fairyfloss

Jag dricker och ammar!

Sorry TS, OT.

• En lyckans tår i månens sken

Nej, vi dricker inte alls

• Aros

Har massor ( i våra mått mätt) hemma, många olika sorters likörer, vodka, vin osv. Men vi dricker väldigt lite så vi får emellanåt slänga för det blivit gammalt. Men gillar att ha mycket att välja på de få gångerna vi faktiskt tar något.

Stolt mamma till Agaton (2004) och Ludvig (2008)
  • Spegellandet

Ja, men jag gillar inte att ha det, fast jag och mannen båda dricker måttligt och max en gång i veckan. Är uppfostrad av en absolutist

• MammasÄlsklingar

vin,Wiskey,sprit,kahluao eller hur d stavas e det vi har hemma just nu

• HelenaMaria

Vi har oftast lite sprit hemma, typ Bacardi och renat av något slag. Det går inte åt så mycket av det eftersom jag aldrig dricker starksprit och sambon bara dricker det vid speciella tillfällen.
    Då vi har en liten vinkällare så vill vi helst ha lite vin i den men oftast är det bara några få flaskor som ligger där, om ens det.
    Öl dricker vi också men vi är inte så bra på att spara.

• snillis

Ja, vi har massor stående hemma men ingen av oss dricker

Vi har fingrejer, typ fina portviner, några flaskor riktig champagne, några flaskor med finare viner etc.
    Däremot har vi aldrig några "vardagsgrejer" hemma just eftersom vi i stort sett aldrig dricker.
  • snillis

Lustigt hur olika man ser på det.

Tycker absolut inte att det är att dricka måttligt att dricka en gång i veckan
    Spegellandet skrev 2008-10-30 15:31:24 följande:
    Ja, men jag gillar inte att ha det, fast jag och mannen båda dricker måttligt och max en gång i veckan. Är uppfostrad av en absolutist
  • VulgusProfanum

Ja jag har alltid en Laphroig ståendes hemma.

Varje minut ger tillfälle till förändring.
Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?