• Alvi

Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?

Det känns som att jag saknar nåt självklart alternativ... men jag kommer inte på vad det skulle kunna vara... men ta "annat" isåfall...

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:02
    Och jag menar alltså om ni oftast har ett litet lager av vad-det-nu-kan-vara eller om ni köper hem när det väl ska drickas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:12
    Okej, groggvirke är ju inte alkoholhaltigt... men jag MENADE typ vodka och så...!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?
  • mogreta

Nej, köper bara hem om det ska komma folk, eller om det är fest

• Rigmor Mortis

Ja, sprit av flera olika sorter, flera likörer och några flaskor vin. Vi är ganska roade av att köpa sprit men ingen av oss dricker så väldans värst så det blir mest stående

• Boa

Vi har en massa hemma men nu ar jag gravid och da dricker knappt sambon heller, sa det far sta orort ett tag. Vi far bjuda nar vi far gaster sa vi blir av med lite....

• MammasälskadeMinna

Vi har två flaskor vodka och en halv flaksa whiskey. Sambon dricker Whiskey ibland... Jag dricker aldrig eller väldigt, väldigt sällan.

• Lilja84

Jag har en sisodär 25 flaskor av någon slags hemgjord(på lagligt vis )nypon sherry.
    Dom har varit med nu i en siodär 18 år allt som allt fick ta över dom .
    Så i det här hushållet super vi ofta ... eller kanske inte .

• Göteborgsbruden

Vi har öl, cider, tequila och nyköpings hemma. Tequilan o cidern är min så den har ju stått ett tag nu när man är gravid Men vi dricker väldigt sällan här hemma ändå, 2 ggr i månaden kanske.

Gravid (¯`°?.¸♥ BF 11/11-08 ♥¸.?°´¯) Väntar en flicka
  • piixelslyna

Jag har oftast vin och cider hemma. Ibland även öl.

• Mornie Alantie

Annat: En eller två flaskor fin whiskey som inhandlas på flygplatser då och då. Det händer att de får sällskap av cognac ibland.

Tycker nog man kan säga att man dricker måttligt om man tar en tvåa eller max fyra whiskey någon gång i veckan. Det är ju inte så man dricker sig redlös på Laphroaig en gång i veckan.

Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?