• Alvi

Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?

Det känns som att jag saknar nåt självklart alternativ... men jag kommer inte på vad det skulle kunna vara... men ta "annat" isåfall...

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:02
    Och jag menar alltså om ni oftast har ett litet lager av vad-det-nu-kan-vara eller om ni köper hem när det väl ska drickas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:12
    Okej, groggvirke är ju inte alkoholhaltigt... men jag MENADE typ vodka och så...!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?
  • vackrastarflow

Ja jag har en del. Men jag har varken öl eller cider då jag inte dricker öl. Cider är tråkigt att dricka såvida man inte är ute och leker hehe.

Men jag har flera flaskor vin och portvin. Sen har jag lite smått o gott som gin, rom, tequila och konjak. Allt för att göra favvisdrinkarna

• frå lichöping

Ingen alkohol för mig tack!!

Lika gott med Mjölk och Oboy :D

• Zanna1983

Vi har alltid massor med whiskey, baileys och annat smått och gott man kan ha till groggvirke...men själv har jag inte druckit sedan kräftskiva i Augusti och är nog typ detsamma för sambon...inga stordrickare här inte

• elia82

Det är lite olika, perioder har vi inga alkoholhaltliga drycker alls hemma o ibland har vi det. När vi väl har något hemma så brukar det oftast vara öl o (röd)vin.

Man kan säga vad man vill om ett syndigt levene.......-men det är allmänbildande.
  • Duckan74

Vi har allt,öl,vin,spritsorter,cognac,calvados och skumpa. Dock dricker vi mest vin själva, men gillar att alltid ha hemma.

• forever love

vin har vi alltid hemma, liksom några likörer och olika spritssorter och whisky.

men vi dricker inte själva spec ofta och nu inte alls då jag är gravid

• vampyria2

Ja har en massa hemma, dricker väldigt sällan men tycker om att ha lite olika sprit sorter, cider och öl. Vi har en flaska rött och vitt vin men de är till för gäster för varken min sambo eller jag gillar det

• Miot

Vi har massa likörer, whiskey och vodka hemma, vi har däremot inte öl och vin hemma så ofta. Det köper vi hem om vi blir sugna på isåfall.

• Bling1975

Vi har ett rätt välfyllt barskåp eftersom det nyttjas så sällan och min man gillar att ha många sorter. Oftast finns det lite vin eller öl också från någon fest eller middag men det köper vi oftast från gång till gång, har varit med om att det har varit gammalt (alt dåligt lagrat) många gånger. Jag dricker inte alls så det går sällan vin eller öl här hemma om vi inte har gäster. Lite såsviner brukar vi iofs ha...

Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?