• Alvi

Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?

Det känns som att jag saknar nåt självklart alternativ... men jag kommer inte på vad det skulle kunna vara... men ta "annat" isåfall...

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:02
    Och jag menar alltså om ni oftast har ett litet lager av vad-det-nu-kan-vara eller om ni köper hem när det väl ska drickas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:12
    Okej, groggvirke är ju inte alkoholhaltigt... men jag MENADE typ vodka och så...!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?
  • Kamikazee

Det ligger oftast vinflaskor i vinstället och maken gillar öl, så det finns i kylen. Barskåpet är välfyllt, fast det beror inte på att vi är stordrickare av alkohol utan att vi köpt på oss när vi varit utomlands och sen aldrig dricker det Jo, maken gillar Whiskey så det är det som går åt då... Typ en halv flaska per år...

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • logg81

Nja... beror på hur sugen jag är på det.... men visst händer det att det finns ett lager enbart till mej att filura på en fredagkväll

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • idisb

vi kan ha vin hemma ibland men ska vi ha öl eller annat så är det om något är planerat

• Mephala the ranger

Sambon har oftast hemma öl eller cider. Jag har inget hemma

• vickis75

Vi har någon flaska vin hemma, tror jag. Fundersam Öl finns hemma från och till (jag dricker inte öl så jag har inte koll alls ) och sedan står det nog en flaska med någon form av sprit nere i kylen med. Fundersam

Dricks inte så jätteofta här med andra ord.

Röstade i alla fall på alternativ två.

Bara den ovetande blir arg, den vise förstår.
  • Indillia

Hos oss finns alltid whisky. Vodka och liknande har vi och öl som av någon anledning inte blivit drucken. Vin finns när vi köper, det försvinner fort.

• Ankan217

Vi har det mesta hemma, vin, sprit, öl, wiskey... Men vi dricker väldigt sällan.
    Det är ofta så att man får hälla ut öl för att det har blivit för gammalt.

Ett tag hade vi en sex-pack öl som dörrstopp till ytterdörren.

Men den gick ut 2004 och jag kastade ut dom ölen till denna sommar.

Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?