• Alvi

Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?

Det känns som att jag saknar nåt självklart alternativ... men jag kommer inte på vad det skulle kunna vara... men ta "annat" isåfall...

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:02
    Och jag menar alltså om ni oftast har ett litet lager av vad-det-nu-kan-vara eller om ni köper hem när det väl ska drickas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:12
    Okej, groggvirke är ju inte alkoholhaltigt... men jag MENADE typ vodka och så...!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?
  • ÄLVOR HÄXOR O TROLL

Nej aldrig kan köpa nått kanske vid nyår och så..

***Mallig stolt mamma***
  • Okaa san

nej varken jag eller min sambo dricker alkohol, vi är 21 båda två.

Life i fragile
  • gormisen

jag brukar inte ha öl hemma, men vin, vodka osv finns det alltid. Jag dricker sällan sprit, så flaskorna står där de står

• tjorven80

har alltid ett komplett barskåp..
    sammt öl vin cider ..
    inte för att vi igentligen dricker det.. men tycker att det skall finnas om det kommr spontant besök.. eller om man har kalas.. eller en midddag.. då vill jag inte bara kunna erbljuda en öl eller vin.. kanse wiskey till kaffet.. alla driker ju olika sorter.. så då måste det finnas lite olika.. eller om man ivll ha en drink. till välkomst eller bara för att någon inte vill ha öl eller vin..

tyvärr har man ju vänner som tror att det SKALL tömma skåpet när man kommer på besök.. men det finns ju alltid lite sämmre sorter man kan ställa fram till dom  Flört

• Fru U

Har en hel del div alkoholhaltiga drycker hemma fast vi i princip aldrig dricker själv

men jag vill kunna bjuda på en whiskey, eller likör om någon skulle vilja ha det

men spriten är undanstoppad i ett oanvänt köksskåp, i barskåpet har jag pysselgrejer

Svaren bor i hjärtat
  • Hallonböna

Ja vi har en flaska Jägermeister som har stått i kylskåpet 3 år nu tror jag.

• ludenben

Ja det har vi... vi dricker inte särskilt mycket men köper och får desto mer. Det brukar mest vara vin och likörer. Sambon har whiskey och öl... nu är jag gravid så jag är nykterist så mitt drack jag upp innan

• mckenna

Starksprit har vi massor, konjak, whisky, rom, vodka osv. Men det beror på att vi har en ovana att köpa hem några flaskor alltid när vi reser och sen inte dricker det. Vi har t.ex. flera liter ouzo från att vi var till Rhodos 2003. Eller vi dricker ju ibland, men väldigt sällan.

Vin, öl och cider som vi tar till maten eller nån varm sommarkväll har vi inte på lager, utan köper när det behövs.

• mosterYster

Tyler Durden skrev 2008-11-02 21:23:43 följande:

annat! en flaska ?ljivovica måste finnas hemma
    Du är min hjälte. Om man som jag har en pappa som är jugge, vet man att det är den bästa sprit som finns...
Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?