• Alvi

Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?

Det känns som att jag saknar nåt självklart alternativ... men jag kommer inte på vad det skulle kunna vara... men ta "annat" isåfall...

Once you try menskopp you´ll never go back!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:02
    Och jag menar alltså om ni oftast har ett litet lager av vad-det-nu-kan-vara eller om ni köper hem när det väl ska drickas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 15:12
    Okej, groggvirke är ju inte alkoholhaltigt... men jag MENADE typ vodka och så...!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?
  • LAV0LINA

Hmm, jag dricker (som icke-gravid) knappt ens en varannan, var tredje månad. Jag tycker jag dricker måttligt..! Fast är det bara ett glas vin en gång i veckan skulle jag faktiskt kalla det måttligt drickande. Tycker det beror lite på hur mycket man dricker då man dricker också..

snillis skrev 2008-10-30 15:44:08 följande:
    Lustigt hur olika man ser på det. Tycker absolut inte att det är att dricka måttligt att dricka en gång i veckan
  • snillis

Iofs

LAV0LINA skrev 2008-10-30 15:50:26 följande:
    Hmm, jag dricker (som icke-gravid) knappt ens en varannan, var tredje månad. Jag tycker jag dricker måttligt..! Fast är det bara ett glas vin en gång i veckan skulle jag faktiskt kalla det måttligt drickande. Tycker det beror lite på hur mycket man dricker då man dricker också..
  • Trasig Udda Strumpa

nej jag har aldrig något alkolhaltigt hemma då jag är nykter alkolist och vet att jag skulle trilla dit om jag hade något hemma

• Raka Pungen

Just nu har jag väl ca 20 flaskor vin samt några Bag in box, 2 liter sprit, ett större antal flaskor med olika likörer, några cider och öl.

Det är ganska vanligt för mig.

• kokoskärlek med bubblor

Ett par flaskor vin brukar finnas
    Skulle dock haft en större samling om vi bodde större (vilket vi snart gör)
    Öl och sprit införskaffas om det ska förtäras, inte för "att ha hemma", men visst kan det stå en eller ett par öl kvar någon/ett par veckor nån gång

• hewa

Oj, så då dricker jag omåttligt då eller? Ser det inte så själv så jag antar att det har att göra med hur mycket man dricker. Senast jag var full var i november förra året

snillis skrev 2008-10-30 15:44:08 följande:
    Lustigt hur olika man ser på det.
    Tycker absolut inte att det är att dricka måttligt att dricka en gång i veckan
    Däremot har vi nästan alltid några flaskor vin hemma, lite öl och något groggvirke & whiskey. Blir kanske att man tar ett glas vin till maten på fredag eller lördag kväll, eller en drink.
  • Zenobia

Vi har ett barskåp hemma, sambon har ett par olika sorters wiskey. Sen finns det ett ex antal likörer, samma med sprit.
    Vi brukar ha rött och vitt vin och bubbel också, men det har tagit slut. Sambon brukar ha öl hem också. Sen kan det finnas cider med ibland.

• Namaste72

Vi har en sån där 70-tals barvagn i mässing och glas Sjukt ful så den blir snygg. Där står lite olika sorters finsprit. Läkarspriten har vi i skafferiet

{} Ventuuura! Yes Satan? Oh, I'm sorry, sir. You sounded like someone else.. {}
  • snillis

Nu kanske vi är lite OT men jag tycker iofs inte att man kan säga att man dricker måttligt om man dricker varje vecka - oavsett mängd. Men det är ju jag det

• Kyltsi

Nej, vi har vanligtvis inget sånt hemma, vi dricker knappt alkoholhaltiga drycker.

Svar på tråden Har du alkoholhaltiga drycker hemma "i allmänhet" ?