• Rauur

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Här har det skrivits!

Själv så är min karl 6 år äldre än mig så han är 27 år, jag fyller ju 21 i april:)

Det här med födelsevikter..
    Jag själv vägde 3030g då ja föddes å sonen vägde 3790g! hans pappa är ja osäker på vad han vägde men iallafall inte mer än 3400g.

Nej nu bli de sängen! ska upp tidigt å läsa lite teorii. suck..

• Rauur

Håller verkligen med Kanelbulle! :)
    Detta är verkligen en toppentråd!

Alla andra trådar man har försökt vart med i blir man ju typ, ignorerad i. Iallafall jag.

• Rauur
    A L T A skrev 2009-01-15 10:27:57 följande:
    Ja i många andra trådar så känns det som om alla är så egoistiska. Man bara pratar om sig själv och kräver svar på det man själv vill veta men sen kan man inte hjälpa andra. Här är det mer att man hjälper varandra och stöttar varandra. Man bryr sig om hur det är med alla andra. Hoppas verkligen att vi kan följas åt i många år framöver.
    Precis!

Ja, det vore kul å hålla kontakten faktiskt :)
    Vi har ju blivit ett jäkla gäng nu Räcka ut tungan
  • Rauur

Angående att magen växer! Imorse kunde jag på riktigt känna livmodern:D Låg och petade och de var såå mysigt ^^,

Vet inte om jag har berättat det men för någon vecka sen har ja börjat känt bebisen!!:)
    Dock bara fladder men det är ju något:D
    Igår fladdrade de till rejält så hela jag hoppade till :P

• Rauur

Nu var det ett tag sedan ja skrev.
    Och jäklar vad ni har skrivit!

Fick tag i BM igår också! Äntligen säger ja bara.
    Inskrivning den 11 Februari. en aning sent men hon skulle utomlands! FUSK.

Hur som helst, fick sparken ifrån jobbett också - för att jag är gravid.
    Så kan de gå.....

Och nu är vi ev i flyttartagen också!
    Kallo - haha, du kommer garva ihjäl dig ^^,

Tror mitt illamående börjar avta liiiiite nu iaf. Men de är kvar..
    Och jag förstår inte..jag är "bara" i v13 och jag måste redan börja använda mammakläder.
    Jeansen är bara att drömma om nu..

När började ni använda mammakläder? Med sonen började jag använda i v..15 om ja inte minns helt fel.

• Rauur
    v i r r a skrev 2009-01-22 18:58:55 följande:
    VAA??? Vadå sparken? För att du är gravid??? Det är olagligt!
    Ja jag vart lite paff. Men, egentligen hade jag förväntat mig det iomed att då jag sökte så frågade dom om ja var gravid (vilket jag inte visste om då) och då förklarade hon att dom hade haft så många anställda under året som blivit gravida och samtidigt sjukskrivna.

Det fulaste var att dom inte sa de rakt i ansiktet heller.
    Jag fick 1 veckas ledighet under jul. Sen efteråt skulle jag komma tillbaka och få mer timmar.
    Under jul hade dom anställt en kompis som också hade sökt (men fått nej).
    Och då jag kom tillbaka hade hon fått MASSOR av timmar och till mig sa dom "Tyvärr, det finns inga mer timmar för dig nu."
    Nu har hon blivit bjuden en halvtidstjänst...lite surt. men men!

Det är riktigt tråkigt med arbetsgivare som gör sådär pga graviditet.. hade ju vare skönt att jobba upp sgi:n lite grann..
    Kallo skrev 2009-01-22 20:07:46 följande:
    Rauur: Jasså, var skall ni nu flytta?? Är det dit jag tror??! :-P
     "Vi som flyttat ifrån...."  oh ja. haha.
    Nu får jag nog inte vara med i den gruppen längre:P
    Fick barndomshuset av mamma så det kändes faktiskt ganska självklart :)
    Trivs ju faktiskt väldigt bra där egentligen!

Förra graviditeten köpte inte jag så mkt mammakläder, för de var ju så jävla dyrt!
    Så i slutet gick jag mest i mjukiskläder. Men den här gången ha ja faktiskt beställt ett par mammajeans. För ja vart så jäkla deprimerad förra gången! huua:P
  • Rauur

Tyvärr så tro ja inte att ja kan anmäla för ja är inte med i nå fack.. hann aldrig gå med i det.

Lillajag: Det var ju en bra deal! hoppas ni blir nöjda med skötbordet!

• Rauur
    Kallo skrev 2009-01-23 15:14:22 följande:
    Rauur: Skrattar gott när jag läste ditt meddelande. Men ni har inte bestämt er fullt ut ännu om flytten?

Haha kan tro det ^^,

Jodå. Huset vårat ligger ute på annons nu så hoppas det nappar någon :)

Så vi flyttar så fort vi har fått de sålt! Och ja, fått till värmen i huset vi ska flytta till.

Det är ju som sagt.. lite renoveringsbehov. hehe.

Du kanske tillochmed vet vars de ligger? :P Mittemot brandstationen?

Lillajag: Trist med skötbordet! så drygt då man har planerat allting å så får man börja tänka om..

• Rauur
    Kallo skrev 2009-01-25 15:39:48 följande:
     Rauur: Japp, jag har koll på vilket hus det är. Min kusin ägde huset som ligger bredvid ert.
    Se där ja:)

Ja hur går det med proverna? Hoppas det inte är något allvarligt!
  • Rauur
    v i r r a skrev 2009-01-25 22:06:51 följande:
    Det klart hoppet finns för dig majsanna! Men jag förstår att det måste kännas skönt att följa andra som det tagit lite längre tid för. Undra just hur förhållande rent procentuellt hade sett ut i den här tråden om alla som var med från början hade hängt kvar. Jag kommer faktiskt inte ihåg hur många vi var från början men jag tippar att väldigt många som det inte gick väldigt fort för troppade av.(Förresten... någon fler än jag som noterat att rauurs mördade filur är tillbaka? )
    Jävlar!
  • Rauur

Grattis lillajag!

Och här hemma sitter jag och surar.
    Funderar på att köpa en trisslott och vinna en miljon....
    USCH OCH FY FÖR TRÅKIGHETER.

• Rauur
    v i r r a skrev 2009-01-27 23:28:17 följande:
    Tjingeling! Nu ni har vattnet gått. Jag har inga värkar eller sammandragningar som jag känner men vi ska precis in på förlossningen för att kolla att allt är ok, bara för att. Vi kommer med all säkerhet åka hem igen och försöka sova. Jag är nervös som aldrig förr! Jösses. Ska JAG fixa detta? Overkligt.
    Va kul! Lycka till :P
  • Rauur

gustafssons: Men gud vad läskigt:S De lät inge vidare, men hoppas du känner dig bättre nu? Är inte så hajj på det här med diabetes.

Virra: STORT GRATTIS TILL GRABBEN!!

Angående dehär tråkiga som jag skrev om för några dagar sedan.
    Har inte orka skrivit så mkt om det eller pratat om de för ja, har både haft fullt upp och blivit väldigt ledsen av abra tanken : (

Vi hade ju som sagt tänkt att flytta. Vi hade ju fått mitt barndomshem..

vi hade fått några som var intresserade på vårat nuvarande hus och allting var liksom - perfekt!

Tills vi var dit och kollade läget i barndomshemmet mitt.

Ja vad säger man? Vi måste punga ut ungefär 200 tusen kr för att fixa värmen där! Så de blir beboligt på vintern så att säga.

alla elementen måste bytas samt alla ledningar/rör.

Pannan var även sprucken..  suck.. Vad ledsen jag vart!

Så sambon blåvägrade. Så nu kommer vi bo kvar där vi bor nu, är lika bra.

Men tråkigt som fan känns det. Här får man stå och kolla på då mitt barndomshem bara faller i bitar! Det enda stället som jag liksom har trivts på och som jag kan säga "Nu är jag hemma" till.

Men men! Jag antar att det är "thats life" och livet suger ibland.

Jag får tänka lite på att sonen älskar sitt dagis där vi bor nu och ja, han har dom flesta av sina kompisar där nu som han har hunnit skaffa under det här året som vi har bott där.

Så, får tänka lite så också. Men visst fasen känns det trist..

Nog om mig!

Förresten - jag går in i v14 på fredag! Shajse! vad tiden går fort..

(jag ursäktar om det kommer bli massa mellanrum, sitter på bärbara och det har visst en tendens att bli så då..)

• Rauur

Mimmi P: Ja, jag förstår ju honom. Men visst känns det tråkigt! Men ja, 200 tusen är MYCKE pengar. Speciellt då man inte har dom så att säga :P

Lillajag: Lycka till på läkarbesöket!

Henlin: Skönt att Elise slipper skenan :) Ja hon går ju upp iaf:) Det är ju huvudsaken.

Usch för förkylningar!

AMS: håller tummarna då för att bebisen håller sig inne tills Axel är frisk ;P

• Rauur
    Grattis AMS!

Här händer det mycket medans man är ute och gör vägarna osäkra:)
    Körde min 3e lektion idag (6e egentligen iomed att jag kör dubbla)
    Tro då man ska få det där jäkla kortet nångång!

Läste att ni pratar kön också:) Ja var stensäker på att sonen var en grabb enda ifrån då jag plussade. :P Men denna gång har jag inte fått någon känsla än..
    Går in i v14 idag förresten
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!