• Rauur

Nu måste jag bara fråga er, vad ska ni alla ha för barnvagnar?

Vi har ju en knorr nizza (dom har bytt till cango nu) sedan innan men känns inge sugen på den..
    Har förälskat mig i bugaboo! (som jag har sagt att ja ALDRIG ska göra;)
    Men sambon kommer vägra.. den är ju så fasligt dyr..

Och så sitter jag i valet och kvalet på syskonvagn.. vet absolut inte hur jag ska göra!
    Sonen kommer ju vara 3 år då pyret kommer. Han älskar att åka vagn nu.. frågan är bara om han är för stor för att åka vagn till sommarn?

Har klurat lite på en sån här ståbräda. Men har hört att ungarna lätt blir jättelata av den?

Shajse. problems.

• Rauur

Tack för alla synpunkter!
    Ah jo jag hade i bakhuvudet att han eventuellt skulle vara lite för stor..
    Han är ju väldigt "stor" nu också, eller grov kanske man ska säga.
    Vi har ju en race nu som han sitter väldigt trångt i (med overall alltså) och det är ju inte långt till vintern då nästa kommer.

Iofs så är det väl om man ska iväg och storhandla någonstans eller ska på något köpcentrum.
    Men då har vi ju lilla paraplysulkyn också :)

Virra: Jäkla du! haha.
    Jag vill ju också! Satt och flörtade med sambon idag att, om vi köper en bugga så behöver vi ju iaf inte köpa en bil med med större bagageutrymme ;)
    Men han verkade inte nappa på det :P haha.

• Rauur
    v i r r a skrev 2008-12-05 19:57:53 följande:
    mm jag är mycket glad! Här krävdes ingen övertygning alls. Maken har varit mer på än jag egentligen fast det klart, jag har inte varit motsträvig direkt Trist att han inte nappade på ditt argument! Prova argumentet att om ni ändå ska köpa en ny bil så kan knappas ett par 1000 till märkas, speciellt inte om ni ändå ska investera i en ny vagn

Haha ja men precis! ca8000 (eller 6000beg) märks ju ingen skillnad om man lägger på en ny bil.

Men ja, vi har vela haft en ny bil rätt länge iomed att våran har blivit så sliten (och liten)

Men vi får se hur det blir. En bugaboo ska jag iallafall ha! ;)

• Rauur
    v i r r a skrev 2008-12-05 20:47:23 följande:
    framför allt inte om ni ändå tänkt köpa en ny vagn! Säg en brio för dryga 6 tusingar... då är ju 2 tusingar till när ni ändå ska köpa bil iinget alls *ränkar som Emil i lönnebergas pappa*

Haha ja precis.

Först och främst hade vi ju tänkt att ha kvar knorren eftersom det är billigast.

Men det vore ju kul med liten nytt.. allt annat kommer man ju ha kvar efter sonen.

Och så vill ja ju faktiskt ha en bugga! :P

• Rauur
    gustafssons skrev 2008-12-06 14:25:52 följande:
    Jag köpte en Phil & Teds i våras å har haft den som singel sulky till tösen, hon fyller 2 i januari, men jag kommer att köpa till syskonsitsen nu när beben kommer. Det väger inte nått å är såå smidig! å inga problem att köra över stock och sten.
    Jag har faktiskt kikat på en sån.
    Men.. jag är lite skeptisk till de där att bebisen ligger bakom och under på något vis?
    Fast det är väl bara jag som kanske inte har förstått riktigt hur man ska ha de!:P
  • Rauur

FlakeZ: Vad avis jag blir på din vagn(!)
    Jämarns va snygg.
    Om jag nu lyckas övertala sambon om en bugga så får du gäääääärna sy en suflett till mig ;)

• Rauur

Är hemma på rast nu och passar på att kika in här :P

Vad spännande catt!!! Lycka till!

Å detta jobb är en aning jobbigt som gravid!
    Hela morgonen har jag fått stannat upp och vilat för att det har stuckigt till i magen eller bara gjort ont på något vis.
    Lite nojjig blir man ju såklart..

• Rauur

Min sambo var ju på sjukan idag..
    Om en månad ska han dit igen för att ta nå prover och se om något har ändrats något.

Men, dom tog ett genprov och det visade sig att han hade den där genen som framkallar hemokromatos :(
    Men sen om han har det är ju en annan femma.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!