• mim

Varför bära runt på en handväska?

Ni som bär runt på en handväska, varför gör ni det egentligen? Den väger ju bara en massa och man släpar väl med sig en massa skräp i onödan, eller? Jag har aldrig ägt en handväska så jag har ju lite svårt att förstå anledningen.

Och det som kan göra mej lite irriterad av dessa handväske människor är att:
    Är man ute på krogen och man har en tjej kompis som släpar runt på detta otyg, sen kommer hon på att hon ska upp och dansa då får typ jag då som hatar dessa ting få släpa runt för att jag inte ska upp och dansa.
    Jag kan ju tycka att va f-n släpar man med sig detta ting ut så får man väl för jösses släpa hela tiden, och även om man påtalar detta så vaddå man kan väl hjälpas åt att bära har jag fått till svar.
    Jag kan ju tycka hade jag viljat släpa på detta så hade jag själv ägt en, eller vad anser ni?

• Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?
  • miss nöjd

JObbig människosyn att tro att man blir rånad och bestulen bara för att du håller ngt i handen? Vågar du ta ut pengar ur en bankomat med den inställningen?

listoplisto skrev 2008-11-11 10:43:47 följande:
    Jag skulle aldrig gå omkring med plånboken i handen. Fatta vilken stöldrisk det är.
  • DOLCE FAR NIENTE
    elektra1 skrev 2008-11-11 10:59:03 följande:
    puder och läppar bara. Och jag har aldrig fickor på mina kläder när jag går ut.Lite dumt att behöva hålla dem i handen hela tiden när det finns väska att hänga över axeln.
    Blev bara lite nyfiken på vilket smink man förbättrar på , har handväska jag med.
  • elektra1
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-11-11 11:12:28 följande:
    Blev bara lite nyfiken på vilket smink man förbättrar på , har handväska jag med.
    ok
  • SilverEmma

Oj...klarar mig inte utan min väska! Har en lite större axelremsväska som inte stör ett dugg att släpa på!

*röjer ur den*

Innehåll:
    Plånbok
    Filofax
    Smink (puder, mascara, lypsyl)
    Tre pennor (lite onödigt kanske, plockar bort två)
    Mobilen
    Vattenflaska med saft i (blir lätt yr, måste alltid ha dricka med mig)
    Näsdukar
    Astmaspray
    Läkerol
    Tabletter mot halsbränna
    Ett par vantar
    Solglasögon
    Nycklar
    ...och i ett ytterfack en arme av hundbajspåsar...här nästan alltid hunden med mig när jag går hemifrån.

Tidigare släpade jag även på cigg och MINST fem tändare, men jag har ju slutat röka...

Skulle vilja se den jacka som har SÅ stora fickor!

Om jag bara ska rasta hunden i parken så tar jag bara bajspåsar med mig i fickorna. Men ska jag på långpromenad så behöver jag astmasprayen fall i fall & vill alltid ha mobilen med mig...då blir det lätt en väska ändå. Går jag ut på krogen (vilket inte händer så ofta) så blir det handväska modell mindre med smink, astmaspray, körkort & kontanter, och jag dansar inte så ingen behöver passa den till mig

• YoCheri
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-11-11 10:52:30 följande:
    Japp har alltid en liten flaska handsprit i väskan. Om jag ska äta ute eller vart på toaletten så spritar jag mina händer. Inte alltid det finns tillgång till tvål och vatten
    Kanske skall börja med sån ist. Jag har engångstvättlappar men då vi är sex personer i familjen så..  (tvättar alltid av barnens händer efter en shoppingtur, mest fyraåringen då hon kravlat runt på golvet en hel del)
  • Thursday

miss nöjd skrev 2008-11-11 11:06:28 följande:

JObbig människosyn att tro att man blir rånad och bestulen bara för att du håller ngt i handen? Vågar du ta ut pengar ur en bankomat med den inställningen?
    Det var ju den roligaste kommentaren hittills När har man mer en jobbig människosyn enligt dig? Om man låser dörren till lägrenheten innan man gör hemifrån?
  • listo
    Klart jag vågar. Däremot skulle jag inte gå på stan med plånboken helt öppet i handen. Inte heller på krogen, där har jag faktiskt blivit bestulen precis på det viset.
    Det är väl inte någon nyhet att folk blir bestulna på väskor och plånböcker och diverse annat ute i stadsvimlet dagligen?
    Med lite humor kommer man långt i livet
  • miss nöjd

Nä- men ärligt. Om man tror att ngn kommer springandes fram och stjäl från en bara för man håller sin plånbok i handen. Hur paranoid får man vara??

Thursday skrev 2008-11-11 11:14:24 följande:
    Det var ju den roligaste kommentaren hittills När har man mer en jobbig människosyn enligt dig? Om man låser dörren till lägrenheten innan man gör hemifrån?
  • listo
    miss nöjd skrev 2008-11-11 11:41:42 följande:
    Nä- men ärligt. Om man tror att ngn kommer springandes fram och stjäl från en bara för man håller sin plånbok i handen. Hur paranoid får man vara??
    Fast det har jag ju aldrig påstått att jag tror.
    Med lite humor kommer man långt i livet
  • Thursday

miss nöjd skrev 2008-11-11 11:41:42 följande:

Nu är det typ tre olika frågor... faktum är att folk varje dag springer fram till andra och tar deras plånböcker direkt ur handen på den. Det betyder naturligtvis inte att det automatiskt kommer att hända om man går med plånboken i handen. Och om vi ska gå in på traumat att bli bestulen jämfört med vad det frestar på att oroa sig för stölder varje dag jämfört med att helt enkelt ha som god vana att lägga ner son plånbok i lämplig ficka eller väska som går att stänga på ett vettigt sätt - då hamnar vi nog i en diskussion om livsfilosofi istället
Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?