• mim

Varför bära runt på en handväska?

Ni som bär runt på en handväska, varför gör ni det egentligen? Den väger ju bara en massa och man släpar väl med sig en massa skräp i onödan, eller? Jag har aldrig ägt en handväska så jag har ju lite svårt att förstå anledningen.

Och det som kan göra mej lite irriterad av dessa handväske människor är att:
    Är man ute på krogen och man har en tjej kompis som släpar runt på detta otyg, sen kommer hon på att hon ska upp och dansa då får typ jag då som hatar dessa ting få släpa runt för att jag inte ska upp och dansa.
    Jag kan ju tycka att va f-n släpar man med sig detta ting ut så får man väl för jösses släpa hela tiden, och även om man påtalar detta så vaddå man kan väl hjälpas åt att bära har jag fått till svar.
    Jag kan ju tycka hade jag viljat släpa på detta så hade jag själv ägt en, eller vad anser ni?

• Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?
  • ludenben

Jag har heller aldrig väska... jag är inte väsktypen. Inte sminktypen heller så i mina fickor har jag plånbok och nycklar... mobilen med när jag kommer ihåg den.

• DOLCE FAR NIENTE
    listoplisto skrev 2008-11-11 10:53:51 följande:
    Coolt. Jag blev bara nyfiken, jag har nog aldrig träffat någon som bär med sig handsprit.  
    Nä kanske inte det vanligaste men väldigt nödvändigt när man kommit på hur smart det kan vara att bli av med lite baselusker.
  • elektra1

Jag skulle då aldrig klara mig utan väska.
    Använder inte plånbok, det är onödigt tycker jag!

Vad ska man annars göra av bindor, och smink.
    Jag menar puderdosa och läppstift och mascara får ju inte plats i en plånbok.
    När jag är ut på krogen bättrar jag på sminket 1 gång i timmen iallfall.

• ludenben

Det hade en kompis till mig alltid hahah... jag brukade skratta åt det men det är ganska bra att ha när man har tvingats gå på ofentliga toaletter...

DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-11-11 10:52:30 följande:
    Japp har alltid en liten flaska handsprit i väskan. Om jag ska äta ute eller vart på toaletten så spritar jag mina händer. Inte alltid det finns tillgång till tvål och vatten
  • DOLCE FAR NIENTE
    elektra1 skrev 2008-11-11 10:56:43 följande:
    Jag skulle då aldrig klara mig utan väska. Använder inte plånbok, det är onödigt tycker jag!Vad ska man annars göra av bindor, och smink. Jag menar puderdosa och läppstift och mascara får ju inte plats i en plånbok.När jag är ut på krogen bättrar jag på sminket 1 gång i timmen iallfall.
    Bättrar du på allt smink eller bara puder och läppar?
  • Carenya

Jag svor en gång i tiden (när jag var tonåring) på att jag aldrig aldrig aldrig skulle ha handväska. Sen blev jag 20+ och började jobba på ett ställe där man inte alltid kan gå klädd i jeans eller något annat lika praktiskt plagg. Då fick jag börja köpa kläder som har betydligt mycket mindre fickor och i vissa fall inga fickor alls. Efter ett par fadäser, där jag på väg till möten haft nycklar, plånbok, telefon, dator, papper och penna i händerna och försökt öppna en dörr samtidigt med resultatet att jag har tappat alltsammans på golvet, kröp jag till korset och skaffade mig en handväska att ha småkrafset i.

Så där har du min anledning: Jag vill inte göra bort mig inför mina chefer eller arbetskamrater igen.

• elektra1
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-11-11 10:57:44 följande:
    Bättrar du på allt smink eller bara puder och läppar?
    puder och läppar bara. Och jag har aldrig fickor på mina kläder när jag går ut.
    Lite dumt att behöva hålla dem i handen hela tiden när det finns väska att hänga över axeln.
  • Thursday
    Thursday skrev 2008-11-11 10:53:15 följande:
    Och för att svara på din andra fråga - för mig som "väskperson" är det helt normalt att man vaktar _varandras_ väskor, precis som man gör andra saker för kompisar. Och på samma sätt är det inte okej att alltid förvänta sig att andra ska göra en tjänster, och aldrig göra något tillbaka. Så svaret på din andra fråga - om din kompis aldrig ställer upp och gör dig små tjänster, så borde hon inte förvänta sig att du alltid gör saker för henne.
    Oh, jag skulle tillägga att jag i så fall förväntar mig att den som klagar på ibland få hålla andras väskor aldrig lånar en penna, mobiltelefon eller ett läppglans, eller får en näsduk/tampong/halstablett/tuggummi/sida ur anteckningsblock eller liknande från oss väsktyper som av somliga anses vara en outtömlig källa till saker man inte får plats med i den egna fickan
  • Jossa 79

Ja och lägger du ur pennan så ska du se att du verkligen behöver den!

skorpionen80 skrev 2008-11-11 10:54:29 följande:
    Detta har jag i min handväska: Plånbok 2 st mobiltelefoner Ögonskölj Nycklar Lypsyl Bindor Tabletter Penna Det enda jag klarat mig utan är pennan, men det andra använder jag rätt ofta.
    Jag slutade med handväska sen dottern kom. Numera har jag "kapat" skötväskan där jag har min plånbok, mobil och sminkväska. Är jag ute på promenad utan skötväskan lägger jag mobil och plånbok under åkpåsen i vagnen.
  • Anna Svenssonliv

jag har handväska för att det är snyggt och praktiskt. fast mest för att det är snyggt

Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?