• mim

Varför bära runt på en handväska?

Ni som bär runt på en handväska, varför gör ni det egentligen? Den väger ju bara en massa och man släpar väl med sig en massa skräp i onödan, eller? Jag har aldrig ägt en handväska så jag har ju lite svårt att förstå anledningen.

Och det som kan göra mej lite irriterad av dessa handväske människor är att:
    Är man ute på krogen och man har en tjej kompis som släpar runt på detta otyg, sen kommer hon på att hon ska upp och dansa då får typ jag då som hatar dessa ting få släpa runt för att jag inte ska upp och dansa.
    Jag kan ju tycka att va f-n släpar man med sig detta ting ut så får man väl för jösses släpa hela tiden, och även om man påtalar detta så vaddå man kan väl hjälpas åt att bära har jag fått till svar.
    Jag kan ju tycka hade jag viljat släpa på detta så hade jag själv ägt en, eller vad anser ni?

• Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?
  • La Lola
    Emeraldy skrev 2008-11-11 10:41:40 följande:
    Min plånbok ryms absolut inte i nån ficka och att bära den i handen hela tiden känns ju grymt besvärligt om man är ute och shoppar t ex.
    Hur stor plånbok har du o vad har du i den då?

En del har ju enorma plånböcker med massa saker i.
    Min plånbok är minimalisk.
    Tror jag måste knäppa kort på både den o väskan jag brukar ha på krogen.
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • listo

Jag skulle aldrig gå omkring med plånboken i handen. Fatta vilken stöldrisk det är.

Med lite humor kommer man långt i livet
  • La Lola
    listoplisto skrev 2008-11-11 10:43:47 följande:
    Jag skulle aldrig gå omkring med plånboken i handen. Fatta vilken stöldrisk det är.
    För väskryckningar sker ju aldrig...eller att nån stoppar ner handen i ens väska...
  • Emeraldy

La Lola:
    Jag är otroligt pedantisk av mig och är absolut inte en sån som har massa gamla kvitton osv. Däremot är jag en kortälskare som har kundklubbskort i var och varannan affär och de tar plats... Jag vill dessutom alltid ha kontanter, så jag vill ha en "riktig" plånbok, inte bara en som sväljer kort. Lägg gärna in ett kort på din plånbok så jag får se

Går jag ut på krogen däremot brukar jag bara ha en liten partyväska med kontokort och mobil.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • BlackBiatch

Vart ska man annars ha alla viktiga saker?

• listo
    La Lola skrev 2008-11-11 10:45:39 följande:
    För väskryckningar sker ju aldrig...eller att nån stoppar ner handen i ens väska...
    Men nog sjutton är det enklare att plocka en plånbok ur handen på någon.
    Jag har dessutom alltid väskor med dragkedja. Visst kan man bli bestulen ändå, men då gör man det i alla fall liiite svårare
    Med lite humor kommer man långt i livet
  • La Lola

Här min väska o min plånbok.
    Som jämförelse i storlek strår min lypsyl där.

Större behövs ju inte.

Visar bara min lilla väska o min lilla plånbok.
    (klickbar)

• Tant J

Har (i prioriteringsordning)cigaretter,tändare, nycklar, plånbok, mobil, kalender och läppglans i min väska.
    Det är för många saker att bära med sig för mej. Jag skulle tappa hälften.

• La Lola
    Emeraldy skrev 2008-11-11 10:45:52 följande:
    La Lola: Jag är otroligt pedantisk av mig och är absolut inte en sån som har massa gamla kvitton osv. Däremot är jag en kortälskare som har kundklubbskort i var och varannan affär och de tar plats... Jag vill dessutom alltid ha kontanter, så jag vill ha en "riktig" plånbok, inte bara en som sväljer kort. Lägg gärna in ett kort på din plånbok så jag får se Går jag ut på krogen däremot brukar jag bara ha en liten partyväska med kontokort och mobil.
    Iiih, jag är allergisk mot kort!
  • DOLCE FAR NIENTE

Har inte tillräckligt stora fickor för att ha Nycklar, plånbok, servetter och handsprit m.m. i. Och på sommaren är det ju ännnu värre då har man inga fickor alls ibland på sina kläder.

Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?