• mim

Varför bära runt på en handväska?

Ni som bär runt på en handväska, varför gör ni det egentligen? Den väger ju bara en massa och man släpar väl med sig en massa skräp i onödan, eller? Jag har aldrig ägt en handväska så jag har ju lite svårt att förstå anledningen.

Och det som kan göra mej lite irriterad av dessa handväske människor är att:
    Är man ute på krogen och man har en tjej kompis som släpar runt på detta otyg, sen kommer hon på att hon ska upp och dansa då får typ jag då som hatar dessa ting få släpa runt för att jag inte ska upp och dansa.
    Jag kan ju tycka att va f-n släpar man med sig detta ting ut så får man väl för jösses släpa hela tiden, och även om man påtalar detta så vaddå man kan väl hjälpas åt att bära har jag fått till svar.
    Jag kan ju tycka hade jag viljat släpa på detta så hade jag själv ägt en, eller vad anser ni?

• Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?
  • Pappan Blå

Är det något jag är avis på hos det kvinnliga släktet så är det att det är accepterat med handväskor. Visst har jag sett skräckexempel på vad de kan innehålla men ändå. Som man är det inte så lätt att ha allt med sig. Visst kan man fylla fickorna med prylar och ha en plånbok i bakfickan men vad brukar ni tjejer tycka om det? Nej... själv har jag väl ibland lite prylar i jeansens framfickor och jag har alltid SL-kortet och passerkort i byxfickan men annars blir det jackan/kavjens inneficka som får rymma både det ena och det andra. Ser för jäkligt ut. Min lösning brukar vara att jag släpar runt på en lätt datorväska med lite lösa papper i men också ett litet paraply och en liten butikspåse (typ Åhléns) med nycklar, plånbok, kalender, bilnyckel m.m. Sen får mobilen ofta åka med i innerfickan eftersom jag alltid pratar eller lyssnar på MP3 i mobilens headset. Så var tacksamma för det socialt accepterade faktum att tjejer får/ska bära handväska! Det är ett privilegium!

• Thursday
    Svar på #61
    MANBAG.

Ahem, ursäkta. Men det finns alltid ett passande Vänneravsnitt
  • mooogn
    Thursday skrev 2008-11-11 14:09:08 följande:
    Svar på #61MANBAG.Ahem, ursäkta. Men det finns alltid ett passande Vänneravsnitt
  • Pappan Blå

Visst... jag vet. Men hur manlig var Joey då med sin "manbag"?

• Thursday

Pappan Blå skrev 2008-11-11 14:26:17 följande:

Du kanske kan ha en magväska?
  • linjes

Pappan Blå skrev 2008-11-11 14:26:17 följande:

Ähh klart du kan ha en väska,kanske inte en handväska med glitter o prusseduller på men en vanlig går bra
  • linjes
    Thursday skrev 2008-11-11 14:29:09 följande:
    Pappan Blå skrev 2008-11-11 14:26:17 följande: Du kanske kan ha en magväska?
    så 80tal
  • fairyfloss

Jag hade inte en väska på MÅNGA år. Men det var så jävla jobbigt att ha nycklar, mobil, plånbok i FICKORNA, och sen om man bytte jacka så skulle man lägga över allt i den nya... näe! Nu har jag en väska, och där ligger mina nycklar, mobil och plånbok så slipper jag leta innan jag går hemmifrån. Den innehåller dessutom extra blöja och torklappar, plastpåse och vattenflaska, och lite annat smått och gott man kan behöva efter sesong/behov. Ärligt skulle jag behöva större väska nu sen sonen kom. Men jag gillar min så mycket .

• Pappan Blå
    Svar på #67
    Har haft magväska på 80-talet men... hade den nog bara när jag var på Gran Canaria en gång. Usch!
  • Pappan Blå
    Svar på #66
    Å vad är en vanlig väska?
  • Pappan Blå
    Svar på #71
    Visst finns det väskor som funkar. Känns inte som handväskor utan mer som min "datorväska" men visst finns det!
  • k girl

Min pappa hade "bögslunga". Det är ett tips!

Jag har plånbok (jag har en stor, hade en liten portmonnä tidigare, men det var ju värdelöst om man inte skulle ut på krogen. Jag vill ha med mig alla mina kort (typ tre lånekort, ICA och Konsumkort, medlemskort, simkort mm) och frikortet till exempel. Sen har jag med mig pennor och block (jobbar som journalist), nycklar, och läppglans. Det hör till standardsortimentet. Jag har ultravarma händer och tar alltid av mig handskarna när jag kommer in på en affär, de åker i handväskan. Frukt när vi ska åka iväg någonstans eller när jag går till jobbet. Eventuella broschyrer eller andra papper jag får/plockar på mig åker i handväskan. Samma sak om jag köper mascara, schampo, strumpor eller något annat litet. Plus att det är en snygg accessoar. Jag har en italiensk skinnväska som jag älskar.

På krogen? En liten kuvertväska med kort, nycklar och leg. Inte för att det senare brukar behövas, men ändå.

• k girl

Förresten, jag köpte min plånbok när jag fortfarande hade kvar mitt jättelika körkort från -96. Jag fick ju inte plats med det någon annanstans. Och eftersom jag är kräsen blev det en skinnplånka för över tusen spänn, den slänger man liksom inte bort bara för att körkortet byttes ut...

• Thursday
    k girl skrev 2008-11-11 14:40:40 följande:
    Samma sak om jag köper mascara, schampo, strumpor eller något annat litet.
    Faktiskt! Handväskan är klimatsmart om man använder den för att slippa fåniga små plastpåsar som man ändå slänger när man kommer hem!
Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?