• mim

Varför bära runt på en handväska?

Ni som bär runt på en handväska, varför gör ni det egentligen? Den väger ju bara en massa och man släpar väl med sig en massa skräp i onödan, eller? Jag har aldrig ägt en handväska så jag har ju lite svårt att förstå anledningen.

Och det som kan göra mej lite irriterad av dessa handväske människor är att:
    Är man ute på krogen och man har en tjej kompis som släpar runt på detta otyg, sen kommer hon på att hon ska upp och dansa då får typ jag då som hatar dessa ting få släpa runt för att jag inte ska upp och dansa.
    Jag kan ju tycka att va f-n släpar man med sig detta ting ut så får man väl för jösses släpa hela tiden, och även om man påtalar detta så vaddå man kan väl hjälpas åt att bära har jag fått till svar.
    Jag kan ju tycka hade jag viljat släpa på detta så hade jag själv ägt en, eller vad anser ni?

• Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?
  • listo
    Thursday skrev 2008-11-11 11:44:52 följande:
    Nu är det typ tre olika frågor... faktum är att folk varje dag springer fram till andra och tar deras plånböcker direkt ur handen på den. Det betyder naturligtvis inte att det automatiskt kommer att hända om man går med plånboken i handen. Och om vi ska gå in på traumat att bli bestulen jämfört med vad det frestar på att oroa sig för stölder varje dag jämfört med att helt enkelt ha som god vana att lägga ner son plånbok i lämplig ficka eller väska som går att stänga på ett vettigt sätt - då hamnar vi nog i en diskussion om livsfilosofi istället
    Mycket klok sammanfattning
    Med lite humor kommer man långt i livet
  • Esthery

jag skulle då inte klara mig utan min väska, jag plånbok, kamera, telefon, almanacka, vattenflaska mm i den och när man har små barn så får man plats med nappar, vantar, muggar mm

Sedan om andra inte vill ha det så bryr inte jag mig om det och angående din väninna så kan jag inte förstå hur stort problem det kan vara men du får väl prata med henne om det är så hemskt!

• mim
    listoplisto skrev 2008-11-11 11:14:47 följande:
    Klart jag vågar. Däremot skulle jag inte gå på stan med plånboken helt öppet i handen. Inte heller på krogen, där har jag faktiskt blivit bestulen precis på det viset. Det är väl inte någon nyhet att folk blir bestulna på väskor och plånböcker och diverse annat ute i stadsvimlet dagligen?
    Fast jag har inte plånboken med ut på krogen, då har jag pengarna i fickan.
  • mim
    Esthery skrev 2008-11-11 11:48:34 följande:
    jag skulle då inte klara mig utan min väska, jag plånbok, kamera, telefon, almanacka, vattenflaska mm i den och när man har små barn så får man plats med nappar, vantar, muggar mmSedan om andra inte vill ha det så bryr inte jag mig om det och angående din väninna så kan jag inte förstå hur stort problem det kan vara men du får väl prata med henne om det är så hemskt!
    Jag har talat med dessa vänninor som ska släpa ton med saker med sig ut och ja det är så att alla har vi olika syn på det här med väskor och inte ha väska..
  • mim

På tal om väskor, hur många av er fick jag att städa dessa nu då?

• mooogn

Varför: Den är snygg och lika livsnödvändig som en mobiltelefon d.v.s. du visste inte hur mycket du behövde en förrän du hade den

F.ö. så blir jag oftast trött på att släpa runt på väskor men jag orkar inte ta itu med någon avgiftning nu...

Har man en väska får man själv ta ansvar för den (apropå din väninna)!

• Linny

SKulle aldrig gå på t-centralen med plånbok och nycklar samt mobil i handen. Hur smart är det, när det vimlar av ficktjuvar där..  Inte sugen på att knöla in det i jackan heller. hur snyggt är det?

Har ofta detta i väskan
    Plånbok
    Nycklar
    Mobil
    läppenna/olika lipgloss/nåt läppstift osv (byter inte ut varje dag beroende på färg utan jag har alltid ett antal olika som jag har med mig. Sminkar mig i olika färger varje dag så jag behöver också ha olika färger på läpparna..)
    Filofax
    Ev. litet hopfällbart paraply
    Kundvagnsplopp Såna där små så man slipper använda pengar..
    några pennor (jobbar med förhandling så man behöver pennor..)
    litet kollegieblock
    osv

• Miracle Cats

Mina fickor skulle likna en hamsters kinder om jag inte hade en liten väska. Däremot är det onödigt av bära med sig en väska stor som en Ica-kasse om man bara har med det nödvändiga. Ha ha mim, jag städade min förra veckan.

• Linny

men allt detta tog jag ju inte med när jag gick på krogen.. Då hade jag en liten väska och stoppade i det jag behövde. Typ plånbok, lipgloss och nycklar, mobil.

• linjes

Gillar inte alls handväska,men ibland måste man ju när man har för mycket skit att bära runt på
    Min man frågade varför jag hade handväska,när jag inte alls passar i det ehh ok

Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?