• mim

Varför bära runt på en handväska?

Ni som bär runt på en handväska, varför gör ni det egentligen? Den väger ju bara en massa och man släpar väl med sig en massa skräp i onödan, eller? Jag har aldrig ägt en handväska så jag har ju lite svårt att förstå anledningen.

Och det som kan göra mej lite irriterad av dessa handväske människor är att:
    Är man ute på krogen och man har en tjej kompis som släpar runt på detta otyg, sen kommer hon på att hon ska upp och dansa då får typ jag då som hatar dessa ting få släpa runt för att jag inte ska upp och dansa.
    Jag kan ju tycka att va f-n släpar man med sig detta ting ut så får man väl för jösses släpa hela tiden, och även om man påtalar detta så vaddå man kan väl hjälpas åt att bära har jag fått till svar.
    Jag kan ju tycka hade jag viljat släpa på detta så hade jag själv ägt en, eller vad anser ni?

• Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?
  • Tant J

La Lola skrev 2008-11-11 10:49:12 följande:

Här min väska o min plånbok. Som jämförelse i storlek strår min lypsyl där. Större behövs ju inte. (klickbar)
    Nej, större behövs inte för mej heller.
    Snygg plånbok, jag har en likadan.
  • vygotsky

Jag har heller aldrig förstått vitsen med att släppa runt på en handväska! Tycker det är mycket enklare att ha min lilla plånbok i fickan.

• listo
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-11-11 10:49:55 följande:
    Har inte tillräckligt stora fickor för att ha Nycklar, plånbok, servetter och handsprit m.m. i. Och på sommaren är det ju ännnu värre då har man inga fickor alls ibland på sina kläder.
    Handsprit?
    Med lite humor kommer man långt i livet
  • La Lola
    Tant J skrev 2008-11-11 10:50:46 följande:
    La Lola skrev 2008-11-11 10:49:12 följande: Nej, större behövs inte för mej heller. Snygg plånbok, jag har en likadan.
    Bra smak vi har.
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • YoCheri

Innan jag fick första så hade jag aldrig väska, allt jag behövde ha med mig rymdes i fickorna.

Sen kom då första babyn och plötsligt köpte jag handväskor hela tiden.  Det måste rymmas blöja, 1 ombyte, vällingen och så gärna min börs med
    Om jag mot förmodan skall ut *kors i taket* så försöker jag att stoppa leg i fickan, kort/pengar i behån och skippa väskan.
  • DOLCE FAR NIENTE
    listoplisto skrev 2008-11-11 10:51:27 följande:
    Handsprit?
    Japp har alltid en liten flaska handsprit i väskan. Om jag ska äta ute eller vart på toaletten så spritar jag mina händer. Inte alltid det finns tillgång till tvål och vatten
  • OMWF

För att det blir så himla jobbigt att hålla i nycklar, mobil, ipod, busskort, plånbok, hörlursgrejen till mobilen, värktabletterna, pennorna och allt annat jag har där i. Hade ju blivit ett rent helvete.

• Thursday

För att det är grymt fult att gå runt med fickorna fulla med saker?

Och för att svara på din andra fråga - för mig som "väskperson" är det helt normalt att man vaktar _varandras_ väskor, precis som man gör andra saker för kompisar. Och på samma sätt är det inte okej att alltid förvänta sig att andra ska göra en tjänster, och aldrig göra något tillbaka. Så svaret på din andra fråga - om din kompis aldrig ställer upp och gör dig små tjänster, så borde hon inte förvänta sig att du alltid gör saker för henne.

• listo
    DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-11-11 10:52:30 följande:
    Japp har alltid en liten flaska handsprit i väskan. Om jag ska äta ute eller vart på toaletten så spritar jag mina händer. Inte alltid det finns tillgång till tvål och vatten
    Coolt. Jag blev bara nyfiken, jag har nog aldrig träffat någon som bär med sig handsprit.  
    Med lite humor kommer man långt i livet
  • skorpionen80

Detta har jag i min handväska:
    Plånbok
    2 st mobiltelefoner
    Ögonskölj
    Nycklar
    Lypsyl
    Bindor
    Tabletter
    Penna

Det enda jag klarat mig utan är pennan, men det andra använder jag rätt ofta.

Svar på tråden Varför bära runt på en handväska?