• Jennass

Bolån UTAN handpenning!?

Ja? Kan man bli beviljad bolån UTAN att ha den där magiska handpenningen? Vilka banker kan bevilja det isf? Jättesött om nån ville svara! :)

• Svar på tråden Bolån UTAN handpenning!?
  • Karisma

Kanske beror på husets pris.

Vi behövde ingen handpenning, pris på hus 485 000:-.

Swedbank.

• Stor mamma

Vi hade inte en krona på banken och fick 750 000 i lån till huset vi idag bor i

• Jennass

är inne på swedbank o kollar nu och det står att dom lånar MAX ut till 90% av boendets pris :(

Vi hade kanske tänkt att lägga 1-1,5 milj..

Hur gjorde ni för att få det beviljat?

• Sparkle

vi hade ingen handpenning heller .. o vi blev beviljade 585 000 för huset plus 300 000kr för renovering. Vi sökte endast huslånet då o nu funderar vi på att fixa toa, el o ev flytt på varmvattenberedarn, så sambon var nere för ett annat ärende o det var upp till oss hur mkt vi ville låna. Sambon har fast o jag e arbetslös (fast mkt timmar inom vården) Fick beviljat på handelsbanken.

• Jennass

sparkle: Låter ju skitbra.. kanske det inte är kört för oss ändå.. vi har likson inte "tid" att hamstra ihop till en handpenning, vi vill flytta snarast, en annan hyresrätt verkar inte vara på tapeten för det får man inte tag på..

• starchick

Vi lånade 1 miljon och hade ingen handpenning. Man får ett sk "handpenningslån", prata med banken, det är absolut inga problem.

• skruttan85

Vi fick lån till bostadsrätt utan handpenning, men bara när vi var på banken och pratade. Gick absolut inte enligt en i telefon typ 3dagar innan. Samma bank, swedbank. Sedan så har swedbank 25% i topplån och 75% i bottenlån, men då sa jag att en annan bank hade 15/85 och då var det inge problem att få det heller. Lycka till!

♥ (¯`°?.¸ ♥ bara 24 dagar kvar ♥¸.?°´¯) ♥
  • trollmammsis

vi fick det via nordea men tror det är lättare hos swedbank faktiskt... ett PERSONLIGT möte rekkomenderar jag för då är det mer personligt, via tele eller internet går dom stenhårt oftast efter en viss mall.. vid ett möte kan ni berätta hur ni tänkt m.m.

Svar på tråden Bolån UTAN handpenning!?