• Jennass

Bolån UTAN handpenning!?

Ja? Kan man bli beviljad bolån UTAN att ha den där magiska handpenningen? Vilka banker kan bevilja det isf? Jättesött om nån ville svara! :)

• Svar på tråden Bolån UTAN handpenning!?
  • sherlock

Numera ger dom väl inte 100% lån? Dom har slutat göra det här i england pga finans krisen så antar att svenska banker är lika försiktiga. För ett par år sedan var det super lätt att få bolån, ingen handpenning behövdes alls.

Omöjligt att få bolån här just nu

Hoppas det är lättare för er i sverige. Lycka till

• SilverEmma

Vi fick 100% bolån + lite till renovering som läggs till bolånet sen på totalt ca 680. Behövde ingen handpenning. De enda skulder vi hade sedan tidigare är CSN & ett på 70 som betalades av när lägenheten såldes. Vi har Swebank!

Så det är inte omöjligt! Det beror på banken & er situation. Alltså era inkomster & tidigare skulder...och hur mycket ni vill låna!

Lycka till!

• Anghammarad
    Tezzan1981 skrev 2008-11-11 18:22:13 följande:
    vi lånade 3 mille på länsförsäkringar och behövde ingen handpenning. vi betalade iofs pantbrev och lagfart på 100 000 ur egen ficka, det räckte som säkerhet för dem. har ni inga pengar alls? visst kör ni rörlig ränta? nu kommer ju räntan att gå ned...
    När var detta?
  • Jennass

bwah, jaja man får väl försöka iaf!
    Vi har inte speciellt mycket lån sen innan.. ja det skulle vara bilen då. Inkomster så det räcker borde vi ha, eller ja, sambon har iaf, jag går ju på mammapenning så i min ficka är det inte så fett.. tyvärr.

• Labrat

vi fick inte låna 100%, däremot beviljade både swedbank o sbab 95% lån. är det inte jättedyrt hus kan man ju låna de 5% m privatlån, men blir ju rätt mkt högre ränta... nu fixade vi de 5% på annat sätt, men det är ju ett alternativ iaf..
    vi fick lånelöfte på 100% hos länsförsäkringar men sen när det kom t kritan så fick vi bara låna 90%.. behöver jag säga att vi valde en annan bank...

• Jennass
    Labrat skrev 2008-11-12 09:59:02 följande:
    vi fick inte låna 100%, däremot beviljade både swedbank o sbab 95% lån. är det inte jättedyrt hus kan man ju låna de 5% m privatlån, men blir ju rätt mkt högre ränta... nu fixade vi de 5% på annat sätt, men det är ju ett alternativ iaf..vi fick lånelöfte på 100% hos länsförsäkringar men sen när det kom t kritan så fick vi bara låna 90%.. behöver jag säga att vi valde en annan bank...
    okej, var det nyligen som ni lånade pengar?
  • Labrat

jepp.. har tillträde till huset i december..(huset kostade 1,3 milj) men mitt tips är att ringa runt o kolla m olika banker. har du tur kanske ni kan få låna fullt ändå, men chansen har nog tyvärr minskat på sistone.

• Andrea

Verkar otroligt dumt att låna hela beloppet. Roligt med topplån.

• Labrat
    Andrea skrev 2008-11-12 11:12:15 följande:
    Verkar otroligt dumt att låna hela beloppet. Roligt med topplån.
    man kan inte ha roligt jämt...
  • Gestilja

Vi lånade 100%, va inga problem då på Handelsbanken (för ca 1år sen). Men kan nog bli svårt att få låna det idag med finanskrisen.

Theo 070424 och Tyra 080505
Svar på tråden Bolån UTAN handpenning!?