• Jennass

Bolån UTAN handpenning!?

Ja? Kan man bli beviljad bolån UTAN att ha den där magiska handpenningen? Vilka banker kan bevilja det isf? Jättesött om nån ville svara! :)

• Svar på tråden Bolån UTAN handpenning!?
  • Sparkle
    Yohanna1985 skrev 2008-11-11 15:35:46 följande:
    sparkle: var ni på baken o hade ett litet "möte" eller vad man ska säga eller ansökte ni bara via nätet?
    Min sambo ringde ner på sin lunch. o pratade med en bankkvinna där o när han la på så var allt klart. Det var bara att skriva på pappren.
  • Jennass
    trollmammsis skrev 2008-11-11 15:40:24 följande:
    vi fick det via nordea men tror det är lättare hos swedbank faktiskt... ett PERSONLIGT möte rekkomenderar jag för då är det mer personligt, via tele eller internet går dom stenhårt oftast efter en viss mall.. vid ett möte kan ni berätta hur ni tänkt m.m.
    ja personligt möte är nog alltid bäst.. det är lättare för dem att neka via nätet ju
  • Queen70

eller tvärtom...om folk slutar låna för att det är dåliga tider går det ju åt skogen för bankerna,,,

Anghammarad skrev 2008-11-11 15:55:32 följande:
    Jag skulle bli förvånad om någon bank lånade ut 100% så som det ser ut idag.
  • humlan73

vi har en finnanskris i detta landet nu om nån missat det , så nu är bankerna stenhårda.

• Tezzan1981
    Yohanna1985 skrev 2008-11-11 15:27:12 följande:
    Ja? Kan man bli beviljad bolån UTAN att ha den där magiska handpenningen? Vilka banker kan bevilja det isf? Jättesött om nån ville svara! :)
    vi lånade 3 mille på länsförsäkringar och behövde ingen handpenning. vi betalade iofs pantbrev och lagfart på 100 000 ur egen ficka, det räckte som säkerhet för dem. har ni inga pengar alls?

visst kör ni rörlig ränta? nu kommer ju räntan att gå ned...
  • Tezzan1981
    Tezzan1981 skrev 2008-11-11 18:22:13 följande:
    vi lånade 3 mille på länsförsäkringar och behövde ingen handpenning. vi betalade iofs pantbrev och lagfart på 100 000 ur egen ficka, det räckte som säkerhet för dem. har ni inga pengar alls? visst kör ni rörlig ränta? nu kommer ju räntan att gå ned...
    glömde säga att då fick vi dessutom ett renoveringslån på 300 000. så de är snälla bara du har inkomster som täcker!
  • Tussilago09
    Anghammarad skrev 2008-11-11 15:55:32 följande:
    Jag skulle bli förvånad om någon bank lånade ut 100% så som det ser ut idag.
    Samma här. Men det beror nog också på hur hög inkomst man har... Man msåte nog i dagsläget kunna klara att räntan höjs flera procent mer idag än när vi lånade för två år sen (visserligen med handpenning).
Svar på tråden Bolån UTAN handpenning!?