• 81charlotta

Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej jag vill meddela alla föräldrar som har småbarn som äter mat ur barnmatsburk. Om dit barn äter det så är du inte välkommen till Bageri / Cafét som ligger mitt emot Konsum i Slussen gallerian. Jag fick inte sitta där eller beställa något till mig själv för att jag skulle ge mitt barn mellanmål som är köpt ifrån Konsum. De sa att jag endast skulle utnyttja deras ställe och att jag skulle gå någon annanstans med mitt barn.

• Svar på tråden Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • MiniLou

Det värsta jag hört!
    Fy farao vad arg jag hade blivit om jag inte var välkommen o inte ens fick köpa fika till mig själv under tiden jag skulle ge barnet mat!
    Borde inte vara lagligt o absolut nte så länge som ngn köper nåt, kan förstå om folk bara går in o vill mata barnet där men uuuuuuh!!!! Idiotiskt!

• Champagne

Usch vad dåligt Hoppas att de kursar när alla mammor bojkottar stället.

Jag blev törstig och drack upp mig själv
  • Rasmus35
    81charlotta skrev 2008-11-12 19:47:26 följande:
    man kan endast vända mig till caféts chef.
    Finns det någon konsumentrådgivningsbyrå där du bor? Prata med dem. Du kan också prova att ta kontakt med Allmänna Reklamationsnämnden.

När jag tidigare tyckte det var rimligt att du ombads gå, så hade jag uppfattat det som att du sjäv inte beställt något.
  • 81charlotta
    Svar på #29
    Innan jag blev mamma hade jag ALDRIG blivit felbehandlad av människor så många gånger som jag har blivit detta år.

Förstår inte varför människor hatar barnvagnar?? Det känns som att nu när man har fått barn så har alla människor rätt att prata högt om vad de tycker om barn och barnvagnar.
  • Garageänkan

Jag förstår om man som caféägare blir förbannad på mammor som sätter sig ner vid bord och matar sina ungar utan att köpa något på caféet, det tar upp platser och man missar eventuella betalande kunder pga platsbrist. Samma sak som jag blev förbannad på folk som kom och satte sig på caféets uteservering och hade med sig eget kaffe/mackor en hel busslast med pensionärer eller en hel grupp med skolbarn på resa i buss där den enda som köpte något av oss var en ledare och alla platser var upptagna av barn som fikade sitt medhavda mellamål
    Nu är kanske mina exempel värre än en mamma som sitter och snikar palatser på caféet men om det händer ofta och många åt gången förstår jag det ypperligt. Men om mamman köper något på caféet samtidigt som hon matar sitt barn med medhavd burk är det ju helt ok.

• Majasmamma07

och inga barnstolar!!

Majasmamma07 skrev 2008-11-12 19:52:31 följande:
    Det var bara en i centrumledningen vi pratade med, han sa typ att det låter inte som "abdi" eller va han hette och att han skulle ta sig ett snack med honom.Till saken hör att de hade ett "babylaunch" i centrum med soffor, bord, micro och lite leksaker. Den åkte bort! Nu finns på ett helt annat plan ett nytt place för oss utbölingar en våning upp(pröva att köra vagn och ballancera en bricka med lunch och åka hiss med ett barn som försöker ta sig ur vagnen)Där finns en plätt på ca 10 kvm med matta, 3 snuttfåtöljer och några klossar(att sitta på?). Helt galet, för det första stirrar man rakt in i svenskfastighetsförmedling(dom kanske blir kåta på ammande morsor?) och dels helt fel ur säkerhéts synvinkel, det finns trappor hissar och bara ett glasräcke mot nedre delen av centrum(ser framför mig en bibis som kläms i hissdörren, ramlar ner för trappen, sätter en av klossarna mot räcker och hivar sig över.Ja just det, det finns ett bord på 50x50 cm om man vill krubba.
  • Rasmus35

Mer påhitt: Mejla ägaren en länk till denna tråd...

• 81charlotta
    Svar på #37
    Skulle gärna göra det om de hade en mejil adress...
  • Majasmamma07

jag vart så förbannad när jag hittade denna tråd så nu mailade jag centrum vdn i mörby=O)

• ladydivine

Snacka om diskriminering, mot folkgruppen mammor (med småbarn)......får man verkligen göra så??
    Hade dom något som ditt barn kunde ha ätit då, annars tycker jag abolut defenitivt inte dom hade något att klaga på.....

Usch och fy, nej nu tycker jag att mamma maffian ska tipsas om detta haha

Svar på tråden Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!