• 81charlotta

Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej jag vill meddela alla föräldrar som har småbarn som äter mat ur barnmatsburk. Om dit barn äter det så är du inte välkommen till Bageri / Cafét som ligger mitt emot Konsum i Slussen gallerian. Jag fick inte sitta där eller beställa något till mig själv för att jag skulle ge mitt barn mellanmål som är köpt ifrån Konsum. De sa att jag endast skulle utnyttja deras ställe och att jag skulle gå någon annanstans med mitt barn.

• Svar på tråden Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Majasmamma07

her de verkligen rätt att diskriminera? för det är väl det det handlar om inte en störande packad lodis?

81charlotta skrev 2008-11-12 20:53:59 följande:
    Svar på #47Hur ska man bråka med dem när lagen är på deras sida? De har rätt att neka!
  • frk Carlsson
    81charlotta skrev 2008-11-12 20:53:59 följande:
    Svar på #47Hur ska man bråka med dem när lagen är på deras sida? De har rätt att neka!

Men hur ids man? Vad spelar det dem för roll ifall TS sitter och ger sitt barn mat där?

Jävla skitställe!

Tuva 060524 och Vilda 080422 är mina chix!
  • Strumpläst83

Får jag fråga hur det utspelade sig?
    Vad sa du och vad svarade dom etc?

Inled mig icke i frestelse, jag hittar själv
  • Chrille 84

OT VARNING!!
    Bara för sakens skull så...
    Man kan små bråka med dom genom att med hög röst fråga varför dom kastar ut dig och ditt hungriga barn därifrån...

En tanke

STOP OT

• spuff

Men om man är två vuxna människor då och inte en vuxen med barn? Tex om jag och en kompis går dit, men bara jag är hungrig, får inte min kompis sitta bredvid mig då?? Låter helt sjukt.

• Mirva
    spuff skrev 2009-01-04 22:20:52 följande:
    Men om man är två vuxna människor då och inte en vuxen med barn? Tex om jag och en kompis går dit, men bara jag är hungrig, får inte min kompis sitta bredvid mig då?? Låter helt sjukt.
    Så är reglerna på vissa caféer att alla vuxna i sällskapet måste beställa något. Men ett barn? Det här ska spridas om detta café! Jag ska sprida det på Södermalm där jag bodde tills alldeles nyligen.
  • spuff
    Mirva skrev 2009-01-04 22:26:24 följande:
    Så är reglerna på vissa caféer att alla vuxna i sällskapet måste beställa något. Men ett barn? Det här ska spridas om detta café! Jag ska sprida det på Södermalm där jag bodde tills alldeles nyligen.Ja, självklart är det ännu konstigare med ett barn...man kan inte direkt låta spädbarn vänta med att äta tills man kommer hem.

Trodde inte caéer hade så konstiga regler.
  • Tess the mess

De är kanske inte så vana vid gäster där. Jag gått igenom där typ 2000 ggr och bara i undantagsfall sett någon som sitter där och fikar. De flesta tar med sig och man förstår ju varför.
    I ren sympati ska jag aldrig mer köpa något där, brukar alltid göra det då jag åker till mina föräldrar. För jäkligt! Vad skulle du ge barnet därifrån? Fy vilket illa bemötande!

• JadeVoong

Aldrig hört nå´t liknande! IDIOTER!! Inte för att jag bor där men det låter som ett riktigt skitställe!

Svar på tråden Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!