• 81charlotta

Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej jag vill meddela alla föräldrar som har småbarn som äter mat ur barnmatsburk. Om dit barn äter det så är du inte välkommen till Bageri / Cafét som ligger mitt emot Konsum i Slussen gallerian. Jag fick inte sitta där eller beställa något till mig själv för att jag skulle ge mitt barn mellanmål som är köpt ifrån Konsum. De sa att jag endast skulle utnyttja deras ställe och att jag skulle gå någon annanstans med mitt barn.

• Svar på tråden Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 81charlotta
    Svar på #16
    Jag ringde chefen men tydligen är det ett familjeföretag och han sa samma sak som hans otrevliga fru sa till mig!!!Att jag inte får mata mitt barn där.
  • Majasmamma07

jag har ett ställe till, taco stället i mörbycentrum. Rätt i ansiktet på mig säger "chefen" att de vill inte ha barnvagnar och ammande kvinnor där. Då skulle jag själv och en vän äta och få barnmat värmd.
    Frågade honom om han menade det på fullt allvar och han sa sen att de inte fick värma burkar pga av hälsovårdsmyndigheterna!?

Hallå!? Vi gick raka vägen upp till centrumledningen och sa vad vi tyckte om hans öppenhet. Jag har full förståelse för de fik/restauranger som blir upptagna av gäng med lattemorsor och ingen eller nån beställer en cola för att sen ockuppera platserna i flera timmar, annars nej. Skulle vi inte få amma eller mata våra barn ute på stan så skulle vi få hålla oss inne. Fan heller!

• Champagne
    Majasmamma07 skrev 2008-11-12 19:42:18 följande:
    jag har ett ställe till, taco stället i mörbycentrum. Rätt i ansiktet på mig säger "chefen" att de vill inte ha barnvagnar och ammande kvinnor där. Då skulle jag själv och en vän äta och få barnmat värmd. Frågade honom om han menade det på fullt allvar och han sa sen att de inte fick värma burkar pga av hälsovårdsmyndigheterna!?Hallå!? Vi gick raka vägen upp till centrumledningen och sa vad vi tyckte om hans öppenhet. Jag har full förståelse för de fik/restauranger som blir upptagna av gäng med lattemorsor och ingen eller nån beställer en cola för att sen ockuppera platserna i flera timmar, annars nej. Skulle vi inte få amma eller mata våra barn ute på stan så skulle vi få hålla oss inne. Fan heller!
    Vad sa centrumchefen?
    Jag blev törstig och drack upp mig själv
  • Majasmamma07

Blir så förbannad på sänt här, jag har då aldrig innan jag själv fick barn tyckt det varit störande med andra barnvagnar och eller ammande kvinnor när jag krubbar.

Funderar helt seriöst på att dra ihop ett stort gäng och ta en repa på dessa ställen bara för att jävlas! Ta med en videokamera och be dom upprepa det de just sagt om de nekar oss. Nån som är på?

• sparco

Hur gammalt är ditt barn?? För om det är lite större så kan jag nog hålla med de som jobbade faktiskt... Men inte om du har ett litet barn!!!

• 81charlotta
    Svar på #23
    Jag ringde huvudkontoret med de har ingen chef över gallerian de hyr endast ut lokaler och man kan endast vända mig till caféts chef.
  • LHUF

Dom är väldigt otrevliga där alltid. en gång när rulltrappan hade stannat och jag gick och frågade om hissen funkade och vart man kunde åka den ngn stans.. inga andra ´kunder var där men hon bara snäste av och muttrade. 

Tilde 080319
  • 81charlotta
    Svar på #24
    Jag håller med dig...man vill ge igen! När jag ringde till chefen dagen efter spelade jag in samtalet men efter att ha fått samma svar ringde jag polisen för att se om jag kunde anmäla de, men det gick inte för att de har rätt att välja vilka de ska sälja till! Eftersom de sa att jag inte fick ge mitt barn mat och inte att mitt barn inte är välkommen på cafet så kan jag inte anmäla dem.
  • Majasmamma07

Det var bara en i centrumledningen vi pratade med, han sa typ att det låter inte som "abdi" eller va han hette och att han skulle ta sig ett snack med honom.

Till saken hör att de hade ett "babylaunch" i centrum med soffor, bord, micro och lite leksaker. Den åkte bort! Nu finns på ett helt annat plan ett nytt place för oss utbölingar en våning upp(pröva att köra vagn och ballancera en bricka med lunch och åka hiss med ett barn som försöker ta sig ur vagnen)
    Där finns en plätt på ca 10 kvm med matta, 3 snuttfåtöljer och några klossar(att sitta på?). Helt galet, för det första stirrar man rakt in i svenskfastighetsförmedling(dom kanske blir kåta på ammande morsor?) och dels helt fel ur säkerhéts synvinkel, det finns trappor hissar och bara ett glasräcke mot nedre delen av centrum(ser framför mig en bibis som kläms i hissdörren, ramlar ner för trappen, sätter en av klossarna mot räcker och hivar sig över.

Ja just det, det finns ett bord på 50x50 cm om man vill krubba.

Champagne skrev 2008-11-12 19:43:55 följande:
    Vad sa centrumchefen?
  • arkeologitjejen

Hej Smint!

TS då skulle jag begära att få tala med caféets chef och stå på dig. Det är oacceptabelt att du inte skulle vara välkommen för att du har barn med dig om du är en betalande kund. Om de inte säljer barnmat som ditt barn kan äta så är det fullkomligt naturligt att du har med dig till ditt barn.

Mamma till Linnea, född mars 2008.
Svar på tråden Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!