• 81charlotta

Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej jag vill meddela alla föräldrar som har småbarn som äter mat ur barnmatsburk. Om dit barn äter det så är du inte välkommen till Bageri / Cafét som ligger mitt emot Konsum i Slussen gallerian. Jag fick inte sitta där eller beställa något till mig själv för att jag skulle ge mitt barn mellanmål som är köpt ifrån Konsum. De sa att jag endast skulle utnyttja deras ställe och att jag skulle gå någon annanstans med mitt barn.

• Svar på tråden Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Mirva

Nu i veckan var jag med om motsatsen. Jag gick in på min lokala pizzeria för att be om varmt vatten för att min dotter behövde dricka välling. Jag fick varmvatten och min dotter fick sin välling. Sedan beställde jag en kopp te för att bjuda tillbaks. När jag skulle betala efteråt så sa han att de bjuder på det. Ett sådant ställe rekommenderas.

• JadeVoong

Jag tycker alla de ställen jag varit ute på, har varit jättetrevliga och hjälpsamma när man kommer med barnvagnen.

• Mirva

JadeVoong skrev 2009-01-19 01:01:46 följande:

Jag tycker alla de ställen jag varit ute på, har varit jättetrevliga och hjälpsamma när man kommer med barnvagnen.
    Ja, samma här!
  • SaraHeleneBirgitta

Nä är detta ett skämt. Vad lågt!! Tänk om jag kommit dit med min lille son som också är mjölkallergiker! Nä fy fan!

• Merikarvia

Då vet var man inte ska fika när man är på besök i Stockholm. Tack för varningen!

• FrökenBokmal

Bra att veta. Ändå vanligt med sånt! Har ibland (när jag ammade) ätit mjölkfritt på andra ställen som naturligtvis inte hade mjölkfritt och oftast fått äta medhavd delicatoboll!

• Mirva

FrökenBokmal skrev 2009-02-02 21:58:49 följande:

Bra att veta. Ändå vanligt med sånt! Har ibland (när jag ammade) ätit mjölkfritt på andra ställen som naturligtvis inte hade mjölkfritt och oftast fått äta medhavd delicatoboll!
    Och när du inte ammar får du inte äta mjölkfritt? Förstår inte riktigt kopplingen. Du menar väl att barnet fått äta mjölkfritt?
  • FrökenBokmal

Mirva skrev 2009-02-02 22:28:26 följande:

FrökenBokmal skrev 2009-02-02 21:58:49 följande:
    Och när du inte ammar får du inte äta mjölkfritt? Förstår inte riktigt kopplingen. Du menar väl att barnet fått äta mjölkfritt?
    Min son var allergisk mot mjölkprotein och jag åt mjölkfritt av det skälet. Det mesta ute går inte att äta eftersom de inte har något sådant alternativ (delicatoboll går). Jag har aldrig varit med om ett ställe som sagt att jag inte fick äta medhavd. Men att man dessutom vägrar pga ett barn som äter barnmat tar priset (har hänt att jag tagit fram en egen burk på ställen som säljer burkar men inte har mjölkfria).
  • Blåklockan79

Tack för tipset, blir bojkott av dem. Och jag som varit så sugen på att prova deras choklad som jag passerat så många gånger

• Jerci

Men herregud va löjligt. det har/gör jag ofta när jag själv ska äta/fika så får lilleman oxå mat...ingen som nekat än iaf... fattar inte varför det skulle vara så tabu att man värmer mat åt en bebis...

Svar på tråden Varning för Bageri/cafe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!