• Zozzo87

IDOL 2008 (Vol2)

Här samlas IDOL fans och diskuterar,jaa just det IDOL!!

www.tv4.se/idol

• Svar på tråden IDOL 2008 (Vol2)
  • rivkale

SexAndTheCity skrev 2008-12-12 14:41:47 följande:

usch nej jag hoppas inte att kevin vinner ikväll. Är småarg på honom nu efter att jag fick veta att han faktiskt varit med i maltas eurovision 2 ggr tidigare. :/ Känns som han redan var proffs när de andra kom från ingenstans.
    [/citat]
    aprilsill skrev 2008-12-12 14:44:51 följande:
    [citat]
    SexAndTheCity skrev 2008-12-12 14:41:47 följande:
    Spelar ingen roll. Tamela (eller vad hon hette) hade gett ut en skiva när hon var med i idol. Sen var det ju en svensk artist som sökte till idol dessutom.
    Men alltså jag tyckte att den här som sökte, vad hette hon Laila, eller Leila eller något sådant (attans jag får skylla på min gravida luddhjärna igen, vad var det ngn sa "Jag har drabbats av graviddemens!"). HON var bra! Och de påstod att anledningen till att hon inte fick gå vidare var för att hon inte var lika bra. Det irriterar mig mest med det, för är ju inte sant! Hon var ju bäst av alla. Jag kan förstå att de inte vill ha etablerade artister med (iaf de som inte är etablerade här), men varför måste de ljuga och säga att hon inte var lika bra? Det är så taskigt!
  • Kaxmaja
    rivkale skrev 2008-12-12 15:50:56 följande:
    SexAndTheCity skrev 2008-12-12 14:41:47 följande: Men alltså jag tyckte att den här som sökte, vad hette hon Laila, eller Leila eller något sådant (attans jag får skylla på min gravida luddhjärna igen, vad var det ngn sa "Jag har drabbats av graviddemens!"). HON var bra! Och de påstod att anledningen till att hon inte fick gå vidare var för att hon inte var lika bra. Det irriterar mig mest med det, för är ju inte sant! Hon var ju bäst av alla. Jag kan förstå att de inte vill ha etablerade artister med (iaf de som inte är etablerade här), men varför måste de ljuga och säga att hon inte var lika bra? Det är så taskigt!
    Vet vem du menar. Adele heter hon i efternamn va? Kommer dock ej på förnamnet nu.
  • Namin

De skulle ju kunna ha en regel att etablerade artister inte får vara med i Idol, men nu finns det ju ingen sån regel, så då är det ju inte så mycket att säga om det... Det är ju svårt att dra en exakt gräns också. Men är man redan tillräckligt etablerad så har man väl ingen direkt anledning att söka. Däremot har jag för mig att de sökande inte får ha något aktuellt skivkontrakt när de söker (eftersom de genom sin medverkan i Idol binds till ett skivbolag).

Även andra Idol-medlemmar har ju mycket erfarenhet av musik på olika sätt. Jag läste bl a följande på Daniel Karlssons hemsida: "De ville ha en saga. Jag fick låtsas komma från ingenstans, trots att jag sysslat med musik större delen av mitt liv och hade spelat ute mycket innan jag kom med."

• Höstregn

Tycker det borde vara andra låtar dom ska sjunga förutom vinnarlåten. Några man inte hört dom framföra. Blir roligare då tycker jag.

• Fragile Angel
    Kaxmaja skrev 2008-12-12 18:32:24 följande:
    Snart e det dags
    Wiee .
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Fragile Angel

Och snart är det slut ...

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
Svar på tråden IDOL 2008 (Vol2)