Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping del 2!!

Leos och Vincents mamma skrev 2008-12-01 17:06:06 följande:
    Konstigt. När jag läste barnmedicin så fick jag lära mig att 10 kg vid 1 år är "normalt".
    Ja, det låter ju rimligt!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2008-12-01 20:06:21 följande:
    Va gör du hemma??
    Det undrar jag med!! Envisa bebis!!

Jag är så less på det hrä nu så du anar inte...
  • JePaLuLi

Det är klart att det är bra att BVC håller koll på att barnen inte blir feta/överviktiga. Men det handlar om äldre barn. Inte en ettåring! Barn ska ha lite babyhull och det försvinner som sagt när de börjar gå och springa. Nu har Lucas alltid varit lång och smal så vi har inte haft några problem med det. Men jag hade gärna sett att han hade lite mer att ta av, skulle han bli sjuk tex skulle det inte bli mycket kvar av honom...

Det viktigaste är ju ändå att barnet mår bra och växer och utvecklas som det ska.
    Sen kan man ju börja undra när 3-4 åringar springer iväg i deras viktkurva, då är det väl dags att reagera.

• JePaLuLi
    Marayah skrev 2008-12-01 22:44:33 följande:
    Förstår dej verkligen. Har juh gått över med två v båda gångerna..
    Stackars dig. Jag är inte ens vid bf än och gnäller
    Hoppas jag slipper gå över iaf!
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2008-12-02 10:41:58 följande:
    Nu ringde en av dom stora och inte mår bra. Så jag måste åka och hämta då det inte går några bussar. Får ta fika en annan dag.
    Hoppas hon kryar på sig!
    Jag tar gärna en fika nån dag!
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2008-12-02 11:30:24 följande:
    humm, fan också... fick ju en inloggningsdosa till banken, men vad tusan har man för kod då? man måste ju ha en för att kunna logga in.. så störande.. kunde de inte skickat med det också???
    Jag tror den kommer senare. Det är väl en säkerhetsrisk att skicka koden i samma paket som dosan?
  • JePaLuLi
    Guardian Angel 07 skrev 2008-12-02 21:36:17 följande:
    skorpan08: aha vad skönt vad ska ni julhandla för skoj då? Vad sugen jag är på julskinka, potatis och räksallad
    Det var en udda blandning
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2008-12-03 07:20:18 följande:
    Guardian Angel 07 skrev 2008-12-02 21:36:17 följande: Vi ska handla julklappar till barna. Vi åt julskinka i söndags. Vi gör alltid första julskinkan första advent. Skinkmacka med senap och rödbetssallad på...mums.
    Ååh vad gott! Nu blev jag hungrig
    dinana skrev 2008-12-03 08:22:34 följande:
    Idag skall jag till stan på inskrivning. Sååå spännande.. undrar lite över vad man skall göra på inskrivningen... *humm*
    Vad roligt! Lycka till!
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2008-12-03 09:27:43 följande:
    JennyoPatrik: Du får komma hit och äta!
    Hihi, ja jag får göra det
    Skorpan08 skrev 2008-12-03 09:26:58 följande:
    Idag ska jag till vc med en av döttrarna, får se hur det går. Ikväll ska jag till Linghems loppis med Ida, hon ville så gärna dit. Dom säljer ut gosedjur för 1 kr just nu. Sen ska jag övningsköra med äldsta. Hon kör upp på fredag har jag fått reda på.
    Vad spännande med uppkörning! Håller tummarna för att det går bra!
  • JePaLuLi

Mammatill4a: självklart lägger jag in bilden

Här är Arvid som smilar så sött

Svar på tråden VI från Linköping del 2!!