Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping del 2!!

dinana skrev 2008-12-05 10:05:29 följande:
    Ja men lustgas verkar ju vara det som är mest effektivast också... Vad står EDA för... ? Hur lägger man det?
    EDA är ju epiduralen. Den läggs i ryggmärgen tror jag. Tycker den verkar läskig och det gäller att man får nån som är väldigt duktig som lägger den. Min kompis tappade känseln i sina ben, sen kände hon ju inte när det var dags att krysta utan fick typ chansa. Jag tycker det var bättre att bara följa kroppen. Fast jag hade ju helst sluppit krysta i nästan 3 timmar, men det är en annan historia
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2008-12-05 11:18:15 följande:
    Får se hur det går den här gången då... blir ju spännande... känner du av något ?
    Jag har ju ont nästan hela tiden. Men inte så där ont som sist... När man inte klarar att stå upp ens och bara kopplar bort omvärlden.
    Det är inte ofta man VILL ha ont, men nu är det det enda jag vill, så det blir överstökat. Är ju nyfiken på lillebror också

Den här gången ska det nog gå lättare, dels så har ju inte min kropp läkt än så bm tror inte det blir så långdraget. Sen hade de missat att tömma min urinblåsa sist så Lucas fastnade Eller han kom liksom inte ut för att den var överfull och stoppade upp honom.
  • JePaLuLi
    Maria84 skrev 2008-12-05 11:35:48 följande:
     Det stämmer att den läggs i ryggmärgen. Jag har inte fått några problem de två ggr som jag har tagit den. Men det gäller ju att man inte är spruträdd när man ska få den med tanke på nålen. Jag har inte haft problem med att krysta direkt, de blev lite svagare bara med Liam men Lucas var de starkare. Lite konstigt det där med tanke på att den tog sämre med Liam också. Jag hade innan sagt att jag inte ville ha nån eda den här gången men ångrade mig på förlossningen Jag har ju lite problem med ryggen sen innan så den underlättade massor för min del.
    Ja, man måste ju utgå från sig själv och vad som känns bäst.
  • JePaLuLi

Ingen vaken nu antar jag... Jag tror vattnet just gick. Ska man ringa in då eller?

• JePaLuLi

Tusen tack för alla grattis!

När han väl bestämde sig gick det fort. Nästan lite för fort, för jisses vad värkarna blev intensiva. Men nu är det över!

Lillebror är en kopia av sin storebror och det är såå mysigt med en bebbe igen. Hade nästan glömt hur små de är
    Ska lägga in bilder i galleriet under dagen...

• JePaLuLi
    dinana skrev 2008-12-07 13:32:45 följande:
    Åh vad roligt att höra.. =) Får se om de är lika till sättet också då. Många grattis-kramar..
    Tack!
    Ja det visar sig. Man kan ju hoppas
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2008-12-07 19:55:59 följande:
    Jenny, vad fin lilla Linus är! En riktig sötnos.
    Tack så mycket!
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-12-07 20:22:59 följande:
    Jenny: Gud såå söt han är lilla lillebror Stort grattis igen!Tack tjejer för idag! Var supertrevligt o god mat O mycket prat Mina barn sov när jag kom hem, de orkade inte vänta på mig, men det var ändå ganska skönt att det var avklarat Nu ska jag mysa med sambon..
    Tusen tack
    Mammatill4a skrev 2008-12-07 19:54:50 följande:
    Välkommen hem jennyopatrik. Hoppas ni alla har det bra. Har lillebror fått nåt namn ännu? Kan ju inte kolla bildgalleriet på mobilen, men får gå över till grannen nån dag, här fick man hem en sjuk olivia idag, så de blir nog ingen skola för henne imorgon. Idag har vi ätit middag hos mormor och morfar så god mat så och alma har sprungit runt och ropat jojo som då ska betyda mormor. Hi hi så gulligt så.
    Tack! Det är bara bra. Nu har vi äntligen blivit ensamma och har precis smällt i oss pizza. det var inte dumt alls
    Stackars Olivia, hoppas hon kryar på sig snart!
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2008-12-07 21:23:33 följande:
    Jenny: Det var VERKLIGEN kopia av storebror. sååå söt dress, den som de står just born på.
    Ja visst är det
    Tack, jag tycker också den är supersöt!!
  • JePaLuLi

Jag skulle gärna ta en fika på onsdag, men då ska vi tillbaka på läkarbesök och PKU prov och sånt.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas ♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi

Måste ju lägga in en bild på mina ögonstenar

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas ♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden VI från Linköping del 2!!