Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping del 2!!

dinana skrev 2008-12-03 14:18:35 följande:
    Någon som vet om man kan få veta könet på barnet redan nu på UL? Eller är de tysta om sådant på första UL.. jag menar... en del verkar ju kunna se sådant redan nu.
    Vilken vecka är du i?
    Det är ju väldigt osäkert att se könet så tidigt. Så många vill inte uttala sig alls.
    Vi fick förklarat i v.19 att det såg ut som en pojke, men att det lika gärna kunde vara en flicka. Tydligen är det så när könsdelarna utvecklas att blygdläpparna kan vara väldigt svullna och se ut som en snopp eller snoppen kan se ut som blygdläppar. Skulle inte tro att de nämner nåt om könet...
    Vi var till selbing senare som bekräftade att det är en pojke, det fanns liksom inga tvivel då

De allra flesta landsting vill ju inte ens säga nåt alls eftersom det inte är "viktigt", alltså det har inget med utveckling och hälsa att göra.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2008-12-03 14:38:05 följande:
    Nej det är ju sant.. jag är i vecka 13/14. Men jag pratade med en tjej som varit på UL igår  och till henne hade de sagt att det var en pojke.. inte helt säkert dock.. men de tyckte att det såg så ut.
    Ok, du kan ju alltid fråga
    Det beror nog mycket på vem som utför ul:et också.
    dinana skrev 2008-12-03 14:38:34 följande:
    Selbing.. vad ligger det? Vad kostar det?
    Han är här i stan. Vi tog stora paketet med 3D/4D ul. Fick massa bilder utskrivna och hela undersökningen på DVD. Då "besiktar" han även bebisen och kollar efter eventuella avvikelser, gomspalt osv... Det är en helt fantastisk upplevelse och vi gjorde likadant med Lucas. Ska garanterat dit om det nån gång blir en trea Att se sitt barn i 3d därinne och hur det rör sig... Det är fantastiskt!
    Vi betalade 1500:- per gång.

Här är hemsidan:

http://www.crocus.nu/
  • JePaLuLi

Hmm... Här är det sambon som sköter det mesta av städningen faktiskt. Diskar och tvättar gör vi vid behov, när maskinerna är fulla typ
    Maten lagar sambon varje dag, jag avskyr att laga mat.

• JePaLuLi

Nu har jag haft regelbundna sd under några timmar. Bara väntar på att de ska öka i styrka! Avtar de så kommer jag bli VÄLDIGT besviken. Håll tummarna!!

• JePaLuLi
    dinana skrev 2008-12-03 21:25:55 följande:
    Håller mina tummar så att de vitnar.. =)
    Tack
  • JePaLuLi

Är fortfarande hemma
    Känner mig lurad av min egen kropp, trodde på allvar att vi skulle behöva åka in åtminstone nu under morgonen...
    Värkarna har visserligen inte avtagit, men heller inte ökat i styrka. Däremot har jag världens huvudvärk och mår väldigt illa.
    Var bara tvungen att gnälla av mig lite

• JePaLuLi

Maria84 skrev 2008-12-04 09:05:15 följande:

Så konstig texten blev när jag citerade.. JennyoPatrik - men då, envisa unge Nu hoppas vi att värkarna ökar!
    Tack! Ja det hoppas jag verkligen. Orkar inte mer nu...
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2008-12-04 09:19:54 följande:
    vad trist.du har väll bf villken dag som helst?.jag tror att bebben har tittat ut innan söndag
    Ja, på måndag så det är ju ett par dagar kvar. Men man blir ju så besviken när man börjar hoppas och tro att nåt är på g
    Hoppas du har rätt!
    Skorpan08 skrev 2008-12-04 09:22:28 följande:
    Du får äta massor med pepparkakor, brukar ju sätta fart på magen, vilket i sin tur kan sätta fart på värkarna.
    Ja jag har också hört det. Får glufsa i mig en burk då
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2008-12-04 09:57:04 följande:
    Gör så. Nu ska jag till Ikano så när jag kommer hem är du på förlossningen då
    Önska kan man ju alltid
    Hade gärna tagit en fika, men det blir väl fler ggr?
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2008-12-04 23:03:32 följande:
    Snö? Wow... varför får inte vi någon snö för? Här ligger det typ bara lite slask på marken.. så orättvist.. fast jag hade aldrig orkat mig ut i snön i och för sig.. inte iidag i alla fall. Känner mig helt mörbultad sen ultraljudet. Hade sådana kramper/gaser efteråt att jag inte visste om jag skulle sitta eller ligga ner... men liten verkar må bra och sparkar på för fullt där inne.. skall inte sådana här små sova? Jaja...Har en liten undran eftersom det är flera här inne som fött barn. Vad använde ni för smärtstillande.. något ni ångrat, eller var det något ni hade önskat. Jag satt och kollade på sjukhuset på trean innan och det handlade om en tjej som skulle föda barn och hon hade fått nån epiduralbedövning så värkarna hade typ försvunnit (inget bra alltså).. men klarar man sig igenom en förlossning utan smärtstillande?
    När Lucas kom till världen var det kaos på förlossningen. När jag var öppen 8 cm kom de på att de inte gett mig nåt smärtstillande och kom med lustgasen. Då tyckte jag att det kunde kvitta eftersom jag klarat mig så länge utan ändå. Jag vill helst klara mig utan även denna gång, men känner jag att det är nödvändigt så är det lustgas jag kommer välja. Vill helst inte ha EDA och kommer definitivt inte ta morfin, peditin eller sterila kvaddlar.
    Man överlever förlossningen ändå och jag var jättepigg efteråt, jämfört med min kompis som valde EDA och mådde dåligt i flera dagar.
Svar på tråden VI från Linköping del 2!!