• Sencha

Kan du göra en redd sås?

För mig är det självklart och enkelt. Men ibland blir man påmind om att inte ta för givet

Kan du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du göra en redd sås?
  • Eisa

Jag gör aldrig ens sås. Vad har man sås till? Jag äter typ sallad, tacos, pasta (med ickeredda såser) och gratänger.

Äter ni typ... Stek?

• isisisis
    Eisa skrev 2008-11-16 16:02:58 följande:
    Jag gör aldrig ens sås. Vad har man sås till? Jag äter typ sallad, tacos, pasta (med ickeredda såser) och gratänger. Äter ni typ... Stek?
    Jag äter svampsås,grönpepparsås,currysås etc....det äter inte du då förmodar jag?
  • Kinne79
    isisisis skrev 2008-11-16 16:04:26 följande:
    Jag äter svampsås,grönpepparsås,currysås etc....det äter inte du då förmodar jag?
    Det gör inte jag iallafall. (Bara när jag är hemma hos mamma eller svärmor)
  • isisisis
    Jag gör aldrig ens sås. Vad har man sås till? Jag äter typ sallad, tacos, pasta (med ickeredda såser) och gratänger. Äter ni typ... Stek?
    Dessutom är en redning grunden för även stuvningar.

Stuvad blomkål,stuvad spenat...eller vidare spenatsoppa eller andra soppor..

Att kunna göra en redning är en grundläggande matlagningsfärdighet!
  • Trolovade
    Nja, brunsås till köttbullarna är väl aldrig fel?

Kan ochså både bottenredning och toppredning
  • Lotlas

Kan toppredning. (Busenkelt med Maizenas redningar...! Fast det kanske är fusk..?)

• elektra1
    isisisis skrev 2008-11-16 16:05:49 följande:
    Dessutom är en redning grunden för även stuvningar.Stuvad blomkål,stuvad spenat...eller vidare spenatsoppa eller andra soppor..Att kunna göra en redning är en grundläggande matlagningsfärdighet!
    precis, sås och stuvningar är ju ett måste om man äter husmanskost tycker jag.
  • Cuthalion

Tydligen kan jag det när jag läste förklaringen .

• Blue Bear

Japp.. både och..

Jag gör oftast egen sås till t.ex. biffar eller stekt kyckling.. smakar mkt godare än sån från påse..

***Adi 080626 - alldeles underbar!*** thebluebear.bilddagboken.se
Svar på tråden Kan du göra en redd sås?